Antiviruset Skrevet 1. august 2020 #21 Skrevet 1. august 2020 1 minutt siden, Hulderen skrev: Jeg må ha øl til fårikål og pinnekjøtt. Aaaah ja gjerne med en god akevitt på skrå 2
Hulderen Skrevet 1. august 2020 #22 Skrevet 1. august 2020 Akkurat nå, Antiviruset skrev: Aaaah ja gjerne med en god akevitt på skrå Stemmer, akevitt hører også med 👍🏻 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #23 Skrevet 1. august 2020 Av det som ikke er nevnt: synes det kan være godt med kald øl til reker. Anonymkode: 30f64...15b 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #24 Skrevet 1. august 2020 Og øl til tradisjonelt koldbord og danske smørrebrød. Og til kjøttkaker, okse/skinkestek og ribbe. Men det er jo ikke så aktuelt akkurat nå. Hadde gått for sushi. Anonymkode: 30f64...15b 2
Antiviruset Skrevet 1. august 2020 #25 Skrevet 1. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde gått for sushi. Da skal man kjenne sine gjester og kunne denne kunsten å lage dette. Eller gir man seg inn på rene risikosporten Mye god sushi, men jammen mye dårlige greier også. Det kreves nok erfaring for å lage gode retter av dette. 1
Muscae Skrevet 1. august 2020 #26 Skrevet 1. august 2020 42 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg tror jeg velger motsatt her - hva passer det ikke med øl til? Frokost. Grøt. Dessert. Jeg bruker øl til alle typer kjøtt og krydder. Veldig godt til biff f.eks. Skal ikke kimse av en skikkelig kald frokostpils altså! Noe av det beste med å være i syden (uten barn) er å ta seg ei iskald ei i et fryst glass til en full english breakfast 👌😂 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #27 Skrevet 1. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Indisk, alltid. Kan ikke se for meg en eneste indisk rett jeg ville valgt vin til. Det meste fra Vietnam og Thailand. Pad Thai, stir fries, Pho, med mer. Kinesisk mat, som dumplings, peking duck, wok i ulike varianter. Til tysk mat velger jeg gjerne øl. Svineknoke med sauer kraut, snitzel, bratwurst. Så kan du jo lage mat som hel kylling på boks med øl-saus til, da passer øl godt. Eller en glassert svineribbe med råkost. En skikkelig burger med blåmuggost og løkringer. Til pizza, derimot, der er det virkelig en chianti eller lignende som gjelder Anonymkode: e5e18...c94 Nei. Pizza er best med hvitvin eller øl. Spør italienerne! Anonymkode: 08d4c...69e 1
SoWhat? Skrevet 1. august 2020 Forfatter #28 Skrevet 1. august 2020 2 timer siden, Antiviruset skrev: Da skal man kjenne sine gjester og kunne denne kunsten å lage dette. Eller gir man seg inn på rene risikosporten Mye god sushi, men jammen mye dårlige greier også. Det kreves nok erfaring for å lage gode retter av dette. Jeg har venner som jobber på restauranter 🙂 de vil lage sushi for meg for litt betaling. De har gjort det før, og selger sushi og annen asiatisk mat.
SoWhat? Skrevet 1. august 2020 Forfatter #29 Skrevet 1. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Pizza er best med hvitvin eller øl. Spør italienerne! Anonymkode: 08d4c...69e Pizza med sopp, ananas, bacon og fetaost eller mozerella er best med hvitvin til ja. Ananas og hvitvin smaker veldig godt sammen.
AnonymBruker 42 Skrevet 1. august 2020 #30 Skrevet 1. august 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Det blir hjemmebrygget øl 🙂 Najs!!! Synes nå øl passer til nesten alt jeg da.. Brødmat er vel det eneste jeg kan komme på hvor nødvendigvis ville foretrukket det Synes det er VELDIG godt til sushi også 1
SoWhat? Skrevet 1. august 2020 Forfatter #31 Skrevet 1. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og øl til tradisjonelt koldbord og danske smørrebrød. Og til kjøttkaker, okse/skinkestek og ribbe. Men det er jo ikke så aktuelt akkurat nå. Hadde gått for sushi. Anonymkode: 30f64...15b Hva serverer man på danske smørbrød? Jeg kjøpte noe greier på en café, og det var veldig mye smør på brøddingsen. Jeg bruker vanligvis ikke smør på brød, har aldri skjønt det konseptet 🙂 men godt under brunost hvis en vil skeie litt ut. Men danske smørbrød?
Brunhilde Skrevet 1. august 2020 #32 Skrevet 1. august 2020 Dette er et eksempel på "dansk smørrebrød": Dyrlægens natmad. 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #33 Skrevet 1. august 2020 25 minutter siden, SoWhat? skrev: Hva serverer man på danske smørbrød? Jeg kjøpte noe greier på en café, og det var veldig mye smør på brøddingsen. Jeg bruker vanligvis ikke smør på brød, har aldri skjønt det konseptet 🙂 men godt under brunost hvis en vil skeie litt ut. Men danske smørbrød? Har aldri merket noe plagsomt smør på skikkelige danske smørrebrød, og jeg spiser ikke smør på brødskiven til vanlig. Poenget er enten rugbrød eller hvitt brød, avhengig av «pålegg» og «pålegget» dekker hele skiven og vel så det. Klassikerne er f.eks Dyrlegens Nattmat og Sol over Gudhjem (Google), men det finnes sikkert 100 varianter. Det beste er smørrebrødmeny med fisk først, så kjøtt og så ost, med øl og snaps til. I Oslo får du gode på f.eks Fyret og Sorgenfri, og sikkert på nyere steder også. Anbefales! Her er en meny fra en kjent smørrebrødrestaurant i København: https://www.toldogsnaps.dk/smoerrebroed/ anbefaler deg å bildegoogle. Da ser du hvordan de er dandert. Anonymkode: 30f64...15b
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #34 Skrevet 1. august 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Passer det til forrett tro? Eller blir det for mektig? Ja, det er perfekt. Lag Sashimi f eks? Trines Matblogg har oppskrift på dette. Anonymkode: bf12a...131
SoWhat? Skrevet 1. august 2020 Forfatter #35 Skrevet 1. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har aldri merket noe plagsomt smør på skikkelige danske smørrebrød, og jeg spiser ikke smør på brødskiven til vanlig. Poenget er enten rugbrød eller hvitt brød, avhengig av «pålegg» og «pålegget» dekker hele skiven og vel så det. Klassikerne er f.eks Dyrlegens Nattmat og Sol over Gudhjem (Google), men det finnes sikkert 100 varianter. Det beste er smørrebrødmeny med fisk først, så kjøtt og så ost, med øl og snaps til. I Oslo får du gode på f.eks Fyret og Sorgenfri, og sikkert på nyere steder også. Anbefales! Her er en meny fra en kjent smørrebrødrestaurant i København: https://www.toldogsnaps.dk/smoerrebroed/ anbefaler deg å bildegoogle. Da ser du hvordan de er dandert. Anonymkode: 30f64...15b Ok. Takk!
SoWhat? Skrevet 1. august 2020 Forfatter #36 Skrevet 1. august 2020 Nå lurer jeg på om jeg faktisk skal servere danske smørrebrød. Syns det var en morsom og litt spennende meny faktisk. Trenger ikke å invitere på middag heller. Bare si at det blir smørrebrød og øl. Og snaps. Blir jo både uhøytidelig og godt! 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #37 Skrevet 1. august 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Nå lurer jeg på om jeg faktisk skal servere danske smørrebrød. Syns det var en morsom og litt spennende meny faktisk. Trenger ikke å invitere på middag heller. Bare si at det blir smørrebrød og øl. Og snaps. Blir jo både uhøytidelig og godt! Det blir kjempebra! Men det er litt jobb, altså, det er mindre tidkrevende å lage middag. Velg ut noen få typer og lag flere av dem, type kanskje reker (men det tar lang tid å pille og det skal være en stor haug med reker, et tårn), lun leverpostei med bacon og et par til. Hvitt brød til reker, rugbrød til kjøtt. Anonymkode: 30f64...15b 1
SoWhat? Skrevet 1. august 2020 Forfatter #38 Skrevet 1. august 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir kjempebra! Men det er litt jobb, altså, det er mindre tidkrevende å lage middag. Velg ut noen få typer og lag flere av dem, type kanskje reker (men det tar lang tid å pille og det skal være en stor haug med reker, et tårn), lun leverpostei med bacon og et par til. Hvitt brød til reker, rugbrød til kjøtt. Anonymkode: 30f64...15b Ja, jeg så at det ble en del jobb. Men jeg har en søster og sikkert en venninne som hjelper meg. Det er jo en litt uvanlig og fin meny, så det tror jeg blir populært. Søsteren min har kjølerom, så oppbevaring går fint. Jeg gleder meg til å invitere folk igjen, vi blir seks stykker, så det skal gå bra. Endret 1. august 2020 av SoWhat? 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #39 Skrevet 1. august 2020 6 minutter siden, SoWhat? skrev: Ja, jeg så at det ble en del jobb. Men jeg har en søster og sikkert en venninne som hjelper meg. Det er jo en litt uvanlig og fin meny, så det tror jeg blir populært. Søsteren min har kjølerom, så oppbevaring går fint. Jeg gleder meg til å invitere folk igjen, vi blir seks stykker, så det skal gå bra. Så fint! Lykke til, det blir sikkert vellykket! Anonymkode: 30f64...15b 1
Gjest Blondie65 Skrevet 1. august 2020 #40 Skrevet 1. august 2020 5 timer siden, Antiviruset skrev: Rette typer IPA synes jeg er godt, men ikke mer en et par stykker samme dag. Fruktvarianter skygger jeg også unna, det er bare noe sært piss mener jeg Du verden der er det mye dårlige varianter! Smakte et såkalt jordbærøl i London - æsj. Øl med konditorfarge og juksesmak. Jeg liker ikke ting som smaker ordentlig beskt - alle IPA jeg har smakt - i likhet med Campari - smaker beskt. Jeg liker hveteøl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå