Gå til innhold

Matretter hvor øl er passende drikke?


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av det som ikke er nevnt: synes det kan være godt med kald øl til reker. 

Anonymkode: 30f64...15b

Ja - men til reker synes jeg en god og kald chablis er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
5 timer siden, Muscae skrev:

Skal ikke kimse av en skikkelig kald frokostpils altså! Noe av det beste med å være i syden (uten barn) er å ta seg ei iskald ei i et fryst glass til en full english breakfast 👌😂

 

Helt uenig - frokost og øl hører ikke sammen for min del. Jeg må til lunsjtid før det er godt med øl. Men en duggfrisk med glass rett fra fryseren til en hvilken som helst lunsj, med bølgeskvulp fra stranden ... Sukk ... 

Neste år kanskje ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
2 timer siden, Beeblebrox skrev:

Najs!!!

Synes nå øl passer til nesten alt jeg da.. :opplyser:  Brødmat er vel det eneste jeg kan komme på hvor nødvendigvis ville foretrukket det :vetikke:

Synes det er VELDIG godt til sushi også :Nikke:

Brødmat med ost og spekeskinke og en deilig kald øl? Nam nam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Ja - men til reker synes jeg en god og kald chablis er best.

Jeg har gått over til hvitvin nå siden alle drikker det til reker, men i unge voksne år var det øl og reker, og det hender jeg vil gjenskape det litt. :) Ferske reker på en bryggekant eller på et svaberg med kald øl. :) 

Men jeg synes også hvitvin er best nå. 

Anonymkode: 30f64...15b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått over til hvitvin nå siden alle drikker det til reker, men i unge voksne år var det øl og reker, og det hender jeg vil gjenskape det litt. :) Ferske reker på en bryggekant eller på et svaberg med kald øl. :) 

Men jeg synes også hvitvin er best nå. 

Anonymkode: 30f64...15b

Joda, sitte på en bryggekant med en kurv reker og en pils går også an! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Danske smørrebrød var en glimrende ide. En del jobb, men jeg tenker at de kan oppbevares i kjølerom en times tid uten at det gjør noe. Jeg vil også bake brødene selv, og da runde brød hvor skivene blir litt større enn "vanlige" skiver. Jeg dropper sild, og går for salatblader, reker, egg, dill og eventuelt andre urter og krydder pluss majones som bør være hjemmelaget.

Så lurer jeg på salatblader, roastbiff ( håper det ikke blir kjedelig) potetskiver, løk og div urter pluss en hjemmelaget dressing. 

Desserten vet jeg ikke enda.

Har sett litt rundt på nettet, og har ringt fire av de som jeg har bedt. De gledet seg 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Pizza er best med hvitvin eller øl. Spør italienerne! 

Anonymkode: 08d4c...69e

Da tror jeg du får forskjellige svar. Mange italienere drikker rødvin til pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange påpeker, passer øl til veldig mye. Spørsmålet må være til hva slags mat øl er et bedre valg enn vin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brunello skrev:

Som mange påpeker, passer øl til veldig mye. Spørsmålet må være til hva slags mat øl er et bedre valg enn vin. 

Øl er best til danske smørrebrød. Kald øl. Men klart det hadde gått an med vin. Syns likevel det er kulere(!)og mer passende med kald øl. Skal serveres med snaps også, så øl helt klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Alt av grillmat. 

Det er i alle fall ikke jeg enig i. Greit nokk om du griller sommerkoteletter og flintsteik, men til litt bedre kjøtt er det best med rødvin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Blondie65 skrev:

 

Helt uenig - frokost og øl hører ikke sammen for min del. Jeg må til lunsjtid før det er godt med øl. Men en duggfrisk med glass rett fra fryseren til en hvilken som helst lunsj, med bølgeskvulp fra stranden ... Sukk ... 

Neste år kanskje ...

De fleste som spiser full english i syden spiser den nok ved lunsj-tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
7 minutter siden, Brunello skrev:

De fleste som spiser full english i syden spiser den nok ved lunsj-tider.

OK. Jeg snakker om frokost - måltid som inntas før kl 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På denne tiden av året: Helt klart kreps! 

Anonymkode: 25abf...61b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Blondie65 skrev:

 

Helt uenig - frokost og øl hører ikke sammen for min del. Jeg må til lunsjtid før det er godt med øl. Men en duggfrisk med glass rett fra fryseren til en hvilken som helst lunsj, med bølgeskvulp fra stranden ... Sukk ... 

Neste år kanskje ...

Er nok helst i lunsjtider for min del ja. Men som første måltid om dagen er det jo frokost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...