Gå til innhold

Balsamico


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ikke hva den heter. Kjøpt på meny. Plastflaske (mørk, mørk brun pga balsamico). Heter "crema" eller noe. Litt tykk. Synes den smaker greit, men man får sikkert kjøpt bedre i butikker som selger oljer ol. Bare ikke kjøp slik tynn balsamico-eddik. Ser stygt ut og gjør alt brunt. Også mer eddiksmak. Men jeg har brukt den i supper feks i stedet for rødvknseddik. Det har fungert fint.

Anonymkode: 4e061...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken er best til salat?

Anonymkode: 952bc...b45

Kommer an på. 

Balsamico er en eddik. Og smaker som en eddik. 

Jo eldre den er, jo mer sødme. 

De siste årene har det begynt å bli vanlig med "crema di balsamico", altså en balsamicoeddik som er kunstig søtet. 

Selv har jeg en liten flaske ekte balsamico som er lagret i mer enn 30 år. Tro meg på at den er søt og tyktflytende. Den kostet 1500,- for 20 år siden (så nå er den altså mer enn 50 år gammel). Bruker kun noen få dråper i helt spesielle retter. 

Problemet er at mange vanlige restauranter setter ut "crema"-balsamico (altså kunstig søtet eddik) på bordet. Slik at folk flest tror at all balsamico skal smake søtt. Og det samme folket får sjokk når de kjøper vanlig balsamico, og oppdager at den ikke er søt. 

Anonymkode: e7edf...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger olivenlunden sin med kirsebær. De har vært utsolgt lenge og jeg har kjøp den med fiken denne gang. Hod den og. Men kirsebær er best. 

Anonymkode: 3dc9c...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...