Gå til innhold

Liker ikke store damer oppmerksomhet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ut fra min personlige erfaring er det vanskelig å tro på at noen liker tjukk kropp. Lav selvtillit og en tillært oppfatning av hvordan en fin,sexy kropp ser ut,gjør det vanskelig å tro på. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, SPOCA skrev:

Vel. Det er et vanskelig tema, for de av oss som har vært eller er store kan slite med å ta i mot komplimenter. Man drar jo med seg erfaringer, og helt ærlig; nei, da jeg veide 166 kg hadde jeg overhodet ikke tro på at jeg var elskverdig. Det kan handle om mange ulike ting, blant annet dårlig selvtillit og selvbilde.

Det å hetse de som er større er liksom "greit", å slenge med leppa er ikke uvanlig. Jeg fikk dårligere service, fikk høre av en tilfeldig på butikken at "sånne mennesker som meg ikke burde få leve".

Hva tror du det gjør med mennesker? Idealet er ikke å være tjukk, feit eller stor. Selv om vi snakker opp kroppspositivitet er det fremdeles mennesker som reagerer på utstillingsdukker som har på seg større størrelser fordi det "fremmer store kropper og uhelse". At også store kunne tenke seg klær i sin størrelse er liksom irrelevant, helst skulle man gjemt seg i en søplesekk som den søpla man er for enkelte.

Det var ikke før jeg gikk ned over 85 kg jeg innså hvor stigmatisert man blir. Nå får jeg faktisk service, jeg slipper unna stygge kommentarer og blikk - og jeg er ikke redd for at beltet på bussen skal passe.

Poenget mitt at alle disse erfaringene gjør noe med en. Da jeg ble sammen med min samboer da jeg var på mitt største trodde jeg at jeg ikke fortjente det. Jeg trodde først han gjorde narr. Heldigvis gav han seg ikke, og vi har vært sammen i snart syv år.

Jeg anbefaler å kanskje gå litt forsiktig frem, det er lett å tro at du gjør narr, at du ikke er oppriktig eller bare "går etter det første og beste". Også store ønsker seg kjærlighet, og mange vil også være "den ene". 

Lykke til!

👆👍🙌🙌❤️❤️👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Hele greia har slått feil. Det er nesten ingen damer som liker å få komplimenter lenger. Opplever dette veldig ofte da jeg er flink til å gi rosende tilbakemeldinger. Ender opp med sure og gretne damer. 

Det er tid og sted for alt. Hvis folk blir sure av komplimentene dine virker de nok litt malplassert.

Anonymkode: 81f54...f71

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Nå tenker jeg ikke etter en tids relasjon, men i datingfasen er dette et veldig fremtredende problem. Damer i 30-40 årene opp til tidlig 50 blir sure av komplimenter. Eldre damer blir glade. 

Da trekker jeg meg unna. Har hatt nok bråk og selvsentrerte damer i livet mitt.

Du framstår jo som kun interessert i kroppen til vedkommende når du skal gi komplimenter til damer som du faktisk ikke kjenner. De fleste setter pris på at du vil bli kjent med hvem de er, ikke bare kroppene dems. Hvordan er det selvsentrert at kvinner synes dette er ubehagelig? 

Anonymkode: aa4f1...673

• Liker 5
Gjest TheCatLady
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tid og sted for alt. Hvis folk blir sure av komplimentene dine virker de nok litt malplassert.

Anonymkode: 81f54...f71

Det spørs også hvordan det er skrevet eller sagt. Tenker at det ikke er alt man bør kommentere. Synes for eksempel at kommentarer som går på kropp ikke er helt innafor, men de fleste menn ser ut til å vite det.

Jeg blir ikke sur av at noen skriver at jeg er en flott dame, har fint smil eller har fine øyne. Så virker litt rart om kvinner blir sure. Da burde man kanskje se på hvilke komplimenter man gir og hvordan man ordlegger seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er større, komfortabel med meg selv, dater folk som liker alt mulig av kropper, og har ingen problemer med å tro på at mange liker en som en er. Kompliment kan også være hyggelig en gang i blant til rett setting, men det holder med generelle kompliment som folk uavhengig av kroppsstørrelse får. 

Det som er mitt problem er at de fleste menn med en preferanse for større som tar kontakt virker å ha fullstendig mangel på sosial intelligens. Dette er altså folk som sjeldent bare søker noe seksuelt i følge dem. Når åpningsreplikkene da er a la "elsker store damer 😍 *legg til noe som går på en spesifikk kroppsdel*', så får jeg avsmak med en gang. Hvor blir det av de normale menna som klarer føre gode samtaler med folk uten å seksualisere fra første sekund? Det er lengre mellom interessante menn på datingmarkedet som stor. Hjelper ikke på at jeg er blitt kresen og ikke gidder gå for hvem som helst bare for å ha en kjæreste. 

Om du faktisk sjekker og snakker helt normalt med folk tipper jeg på at du bare har støtt på de med dårlig selvbilde. 

Anonymkode: e1301...75a

• Liker 8
Skrevet

Joda vi liker oppmerksomhet og komplimenter 😄   men, noen ganger kan det være vanskelig å tro på, siden veldig mange er ute etter sex med en stor dame. Så da blir jo liksom spørsmålet, sier du det fordi du mener det eller fordi du vil hoppe til sengs (og bare det) ...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er jo en chubby chaser, og ingen liker å bli fetisjisert for vekta si. Du prøver å dekke over det, men tjukk er ikke synonymt med feit, og man er gjerne mer oppmerksom på dette grunnet dårlige erfaringer. 

Anonymkode: 98f2e...d0e

• Liker 4
Gjest Era Vulgaris
Skrevet

Som de fleste andre, lider TS av villfarelsen om at større damer tar alt de kan få, så lenge noen viser litt interesse. Selv om du liker damene du skriver til, er det ikke sikkert de finner deg interessant nok. Kropp og vekt er ikke det viktigste i et forhold. 

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det meg, eller er det noe galt med store damer på datingmarkedet?

Jeg er "normalvektig" (så kjipt ord i denne settingen) men jeg er mest tiltrukket store og søte damer, men opplever det som slitsomt på sjekker'n. Liker de jeg finner på Tinder, men får sjelden kontakt, og de jeg snakker med ser ut til å enten ikke tro meg eller rent avvise meg når det er snakk om dating... jeg har ingen interesse av tynne, så føler det blir så håpløst når jeg matcher med slanke damer, som skjer ofte. Liker ikke store damer komplimenter, eller er det så vanskelig å tro at noen liker best større? 

Før noen spørr, nei, jeg ber de ikke ut for å mate de eller sier ting som er seksuelt ladet.

Anonymkode: 25e06...ba7

Store damer er også helt vanlige mennesker. De er like unvikende og vanskelig å komme i kontakt med som andre kroppsfasong damer.

Skrevet

Nei, jeg krever ingenting, men jeg får en sånn følelse av at jeg mistenkeliggjøres. Det er typ spm som "du ser vel at jeg er ganske stor/polstret/overvektig", når jeg skriver sånn "du ser kjempefin ut", eller jeg komplimenterer øyne eller synes de er fine med bare armer, (som et eksempel fra Tinder). 

Jeg er ikke så dreven på Tinder, trodde kanskje det var en del seriøse der også. Men jeg forventer ikke at store damer skal velge meg, de kan jo selvsagt fortrekke en annen type enn det jeg er.

Fin med bare armer?! Å kommentere utseende og kropp til folk du ikke kjenner er et minefelt i alle sammenhenger (uansett hvor positivt du mener at du vinkler det), og særlig overfor de som vet at de ligger utenfor samfunnets "normalnormer" for hva som regnes som attraktivt. Jeg er skeptisk til enhver som åpner med den type kommentarer - det virker overfladisk og innøvd, og ikke minst tyder det på litt korte sosiale antenner. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker komplimenter jeg. Men om åpningsreplikken på Tinder eller Badoo er «du er så deilig😍», «wow, du var bare så sexy😋» o.l så skygger jeg glatt banen. 
Lyser bare lang vei hva de som begynner med slikt er ute etter! 

Vil mye mer ha et oppriktig kompliment som gjerne går på noe mer enn bare utseende som kommer etter at vi har chattet litt🙂 

Mange menn som tror at om de kommer med det som er «bra» komplimenter i deres øyne så skal vi bare legge oss ned og være happy for at vi store får oss litt🤦🏻‍♀️ 
Så ikke noe rart en blir litt skeptisk etter hvert..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Punkt 1: VI tror ikke på deg. Det vil si at du må si noe som overbeviser oss om at du mener det alvorlig.

Punkt 2: Vi tror at du bare er ute etter kortvarig sex/ons. Det vil si at du må vise at du er seriøs. Hvis du er seriøs da. 

Hilsen stor dame

Anonymkode: 93f96...c30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Til TS: hva med å prøve å ikke slenge ut kompliment på en stund? Hva med å bare prate og bli kjent, så heller gi kompliment når dere blir bedre kjent og møtes i virkeligheten? Anerkjenn person og ikke bare utseende i starten, selv om det er utseende en så klart først blir tiltrukket av for de fleste. Tror det er en taktikk flere kan gå for uansett hvordan personer ser ut. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Til TS: hva med å prøve å ikke slenge ut kompliment på en stund? Hva med å bare prate og bli kjent, så heller gi kompliment når dere blir bedre kjent og møtes i virkeligheten? Anerkjenn person og ikke bare utseende i starten, selv om det er utseende en så klart først blir tiltrukket av for de fleste. Tror det er en taktikk flere kan gå for uansett hvordan personer ser ut. 

🙌🏻

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av dem har syntes det er har vært  vanskelig med datingapper fordi jeg tenker at «ingen» vil matche eller innlede noe med en stor dame. Jeg er ganske fotogen og føler deg at jeg kan ta meg bedre ut på bilder enn i virkeligheten. Jeg er ikke såå stor, men en del over normalvektig. 

Det fører stort sett til at jeg får en god del matcher og det er utrolig hyggelig med den oppmerksomheten - men jeg tør ikke møte noen av disse trivelige karene i virkeligheten, selv om vi har god kjemi over chat. Jeg er redd for at de skal bli overrasket over hvordan jeg egentlig ser ut og dermed ikke ønske å ha noe videre kontakt. Og tanken på å bli avvist pga kroppen min orker jeg bare ikke... 

Så kanskje disse damene du har snakket med TS har litt samme tanker?

Anonymkode: 4c0a7...670

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er større, komfortabel med meg selv, dater folk som liker alt mulig av kropper, og har ingen problemer med å tro på at mange liker en som en er. Kompliment kan også være hyggelig en gang i blant til rett setting, men det holder med generelle kompliment som folk uavhengig av kroppsstørrelse får. 

Det som er mitt problem er at de fleste menn med en preferanse for større som tar kontakt virker å ha fullstendig mangel på sosial intelligens. Dette er altså folk som sjeldent bare søker noe seksuelt i følge dem. Når åpningsreplikkene da er a la "elsker store damer 😍 *legg til noe som går på en spesifikk kroppsdel*', så får jeg avsmak med en gang. Hvor blir det av de normale menna som klarer føre gode samtaler med folk uten å seksualisere fra første sekund? Det er lengre mellom interessante menn på datingmarkedet som stor. Hjelper ikke på at jeg er blitt kresen og ikke gidder gå for hvem som helst bare for å ha en kjæreste. 

Om du faktisk sjekker og snakker helt normalt med folk tipper jeg på at du bare har støtt på de med dårlig selvbilde. 

Jeg ble litt interessert i kommentaren din. Mener du at du er større - som veldig stor, eller bare litt? Mener du at om du er veldig stor, så tiltrekker du deg samme type mann som også liker små, nette damer? For det er uvant å høre. Om du er veldig stor selvsagt.

Eksemplet med bare armer var bare et random. Jeg "vet" jeg er en chubby chaser, men dveler ikke ved det, spes ovenfor jenter jeg prater med. Det må være en full klaff, selvsagt, men jeg mener også jeg er tro mot meg selv og hva jeg er tiltrukket av i store damer. Uten at jeg øser ut med "elsker store damer med stor kosemage". Det er bare for dumt.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble litt interessert i kommentaren din. Mener du at du er større - som veldig stor, eller bare litt? Mener du at om du er veldig stor, så tiltrekker du deg samme type mann som også liker små, nette damer? For det er uvant å høre. Om du er veldig stor selvsagt.

Det finnes en haug av folk som liker et spekter av former. Så ja, en kan fint tiltrekke seg folk også hadde gått for folk i motsatt ende av skalaen - eller akkurat på "normalen" for den saks skyld. Jeg dater folk som kan like større damer, så bryr det meg ikke om de liker alle mulige andre former i tillegg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en haug av folk som liker et spekter av former. Så ja, en kan fint tiltrekke seg folk også hadde gått for folk i motsatt ende av skalaen - eller akkurat på "normalen" for den saks skyld. Jeg dater folk som kan like større damer, så bryr det meg ikke om de liker alle mulige andre former i tillegg.

Så du mener at det finnes menn som er like tiltrukket av Tess Holliday som Camilla Berg Eriksen?

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at det finnes menn som er like tiltrukket av Tess Holliday som Camilla Berg Eriksen?

Du er klar over at for mange er det faktisk ikke kropp som er det viktigste de ser etter hos et annet menneske, og at man kan bli tiltrukket primært av egenskaper som ikke har så mye med utseende å gjøre? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...