Gå til innhold

Liker ikke store damer oppmerksomhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det meg, eller er det noe galt med store damer på datingmarkedet?

Jeg er "normalvektig" (så kjipt ord i denne settingen) men jeg er mest tiltrukket store og søte damer, men opplever det som slitsomt på sjekker'n. Liker de jeg finner på Tinder, men får sjelden kontakt, og de jeg snakker med ser ut til å enten ikke tro meg eller rent avvise meg når det er snakk om dating... jeg har ingen interesse av tynne, så føler det blir så håpløst når jeg matcher med slanke damer, som skjer ofte. Liker ikke store damer komplimenter, eller er det så vanskelig å tro at noen liker best større? 

Før noen spørr, nei, jeg ber de ikke ut for å mate de eller sier ting som er seksuelt ladet.

Anonymkode: 25e06...ba7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrTeddy29

Ser for meg at det har vært en del mobbing gjennom oppveksten, eller dårlige erfaringer med tidligere forhold.


Er sånn for meg også, om folk sier jeg er pen, kjekk så trur jeg ikke noe på det, pågrunn av ting som har skjedd tidligere.

Har mye med selvtilitta å gjøre, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater bare tjukke menn. Innbiller meg at de er snillere og mere tolerante når det kommer til hvordan jeg ser ut. Sikkert helt feil, men sånn er det bare. 

Anonymkode: 20c01...4fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Det er et vanskelig tema, for de av oss som har vært eller er store kan slite med å ta i mot komplimenter. Man drar jo med seg erfaringer, og helt ærlig; nei, da jeg veide 166 kg hadde jeg overhodet ikke tro på at jeg var elskverdig. Det kan handle om mange ulike ting, blant annet dårlig selvtillit og selvbilde.

Det å hetse de som er større er liksom "greit", å slenge med leppa er ikke uvanlig. Jeg fikk dårligere service, fikk høre av en tilfeldig på butikken at "sånne mennesker som meg ikke burde få leve".

Hva tror du det gjør med mennesker? Idealet er ikke å være tjukk, feit eller stor. Selv om vi snakker opp kroppspositivitet er det fremdeles mennesker som reagerer på utstillingsdukker som har på seg større størrelser fordi det "fremmer store kropper og uhelse". At også store kunne tenke seg klær i sin størrelse er liksom irrelevant, helst skulle man gjemt seg i en søplesekk som den søpla man er for enkelte.

Det var ikke før jeg gikk ned over 85 kg jeg innså hvor stigmatisert man blir. Nå får jeg faktisk service, jeg slipper unna stygge kommentarer og blikk - og jeg er ikke redd for at beltet på bussen skal passe.

Poenget mitt at alle disse erfaringene gjør noe med en. Da jeg ble sammen med min samboer da jeg var på mitt største trodde jeg at jeg ikke fortjente det. Jeg trodde først han gjorde narr. Heldigvis gav han seg ikke, og vi har vært sammen i snart syv år.

Jeg anbefaler å kanskje gå litt forsiktig frem, det er lett å tro at du gjør narr, at du ikke er oppriktig eller bare "går etter det første og beste". Også store ønsker seg kjærlighet, og mange vil også være "den ene". 

Lykke til!

Endret av SPOCA
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kontakter kvinner, ikke kommenter på kropp. Ingen liker det, spesielt ikke de som har kroppsissues fra før. 

Si heller noe om noe ufarlig hvis det ikke er en bio å ta tak i, f.eks smilet hennes eller øynene. 

Anonymkode: 832bd...fc3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele greia har slått feil. Det er nesten ingen damer som liker å få komplimenter lenger. Opplever dette veldig ofte da jeg er flink til å gi rosende tilbakemeldinger. Ender opp med sure og gretne damer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, SPOCA skrev:

Vel. Det er et vanskelig tema, for de av oss som har vært eller er store kan slite med å ta i mot komplimenter. Man drar jo med seg erfaringer, og helt ærlig; nei, da jeg veide 166 kg hadde jeg overhodet ikke tro på at jeg var elskverdig. Det kan handle om mange ulike ting, blant annet dårlig selvtillit og selvbilde.

Det å hetse de som er større er liksom "greit", å slenge med leppa er ikke uvanlig. Jeg fikk dårligere service, fikk høre av en tilfeldig på butikken at "sånne mennesker som meg ikke burde få leve".

Hva tror du det gjør med mennesker? Idealet er ikke å være tjukk, feit eller stor. Selv om vi snakker opp kroppspositivitet er det fremdeles mennesker som reagerer på utstillingsdukker som har på seg større størrelser fordi det "fremmer store kropper og uhelse". At også store kunne tenke seg klær i sin størrelse er liksom irrelevant, helst skulle man gjemt seg i en søplesekk som den søpla man er for enkelte.

Det var ikke før jeg gikk ned over 85 kg jeg innså hvor stigmatisert man blir. Nå får jeg faktisk service, jeg slipper unna stygge kommentarer og blikk - og jeg er ikke redd for at beltet på bussen skal passe.

Poenget mitt at alle disse erfaringene gjør noe med en. Da jeg ble sammen med min samboer da jeg var på mitt største trodde jeg at jeg ikke fortjente det. Jeg trodde først han gjorde narr. Heldigvis gav han seg ikke, og vi har vært sammen i snart syv år.

Jeg anbefaler å kanskje gå litt forsiktig frem, det er lett å tro at du gjør narr, at du ikke er oppriktig eller bare "går etter det første og beste". Også store ønsker seg kjærlighet, og mange vil også være "den ene". 

Lykke til!

Takk for langt, ærlig og skikkelig svar. Jeg vil si at din "gamle" vekt høres fantastisk flott ut, og at om du hadde vært på en slik app, så hadde du ikke fått fred fra meg... men at dette selvsagt høres helt feil ut når jeg skriver det slik. Men du gir litt innsikt. Jeg har selvsagt fullf forståelse for at de fleste ikke ønsker være den størrelsen, men det finnes også de som er komfortable med den vekten. Noen få, men likevel. Det er noe jeg alltid har i bakhode ift dating. Synes du det var ok at menn var åpen om preferansen for større kropper?

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kontakter kvinner, ikke kommenter på kropp. Ingen liker det, spesielt ikke de som har kroppsissues fra før. 

Si heller noe om noe ufarlig hvis det ikke er en bio å ta tak i, f.eks smilet hennes eller øynene. 

Anonymkode: 832bd...fc3

Jeg skrev det i åpningsinnlegget mitt. Jeg elsker stor mage og stor rumpe, men det er ikke noe jeg starter samtalen med nei!

Anonymkode: 25e06...ba7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange overvektige har hatt en barndom med mye mobbing. Avvist av 98% av de pene guttene i ungdomsårene, jo tynnere jo mindre sjanse har man også. 
Man lærer at de som liker overvektige er trailertrash, skitne mannfolk som står mellom å kjøpe seg thaidame eller ei feit ei. Altså desperasjon og ikke ekte tiltrekning. Og bare incels som tar alt med og uten en puls. 
Media, samfunnet og verden som helhet forteller deg at ingen tynne/normale vil ha en overvektig i hele livet ditt. Ingen vil ha overvektige, overvektige folk er nedre klasse, en byrde for samfunnet og avskummet i et rom med mange mennesker. Har du et søtt ansikt så er du og vil alltid være "hun feite med et søtt ansikt, kan pule hun med lyset av og innrømme at det har skjedd, men ikke forhold". Det er en bitteliten promille overvektige som blir sett på som pen, på grunn av utsende, sminke, klær og personlighet alt samlet, men det er svært, svært, svært få. 

Jeg hadde aldri sett på en mann med normalvekt og ihvertfall ikke tynn. Fordi jeg vet at slike menn liker meg ikke og vil meg ikke godt.  

Men så er jeg maks relasjons-skadet da, og kommer aldri til å finne meg noen fordi jeg stoler ikke på menn. Og vekta er siste problemet mitt 🤣 Men for andre overvektige som ikke er så skadet som meg, så gjelds det over, unntatt siste setning som er min. 

Anonymkode: 272f8...428

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tror du gjør narr. Det er ikke så lett å skille ut det ene ekte komplimentet i et mylder av falske  som deretter følges opp med "Fy faen, du gikk rett på! Du tror vel ikke jeg ville tatt i deg med ildtang en gang, di jævla feite fitte. Hold deg unna meg, jeg håper du blir voldtatt!" eller andre varianter. 

Anonymkode: 478d2...a7a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nesten ut som du forventer at oss store damer må ta det vi kan få. Noen av oss er faktisk kresene. Og Tinder, der sliter alle uansett.

Men, hva slags komplimenter er det du egentlig gir de du kommer i kontakt med? Av erfaring, er jeg meget skeptisk til alle og stiller spørsmål om hensikt. Tinder er det mye bruk og kast.

Anonymkode: de884...e23

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres nesten ut som du forventer at oss store damer må ta det vi kan få. Noen av oss er faktisk kresene. Og Tinder, der sliter alle uansett.

Men, hva slags komplimenter er det du egentlig gir de du kommer i kontakt med? Av erfaring, er jeg meget skeptisk til alle og stiller spørsmål om hensikt. Tinder er det mye bruk og kast.

Anonymkode: de884...e23

Nei, jeg krever ingenting, men jeg får en sånn følelse av at jeg mistenkeliggjøres. Det er typ spm som "du ser vel at jeg er ganske stor/polstret/overvektig", når jeg skriver sånn "du ser kjempefin ut", eller jeg komplimenterer øyne eller synes de er fine med bare armer, (som et eksempel fra Tinder). 

Jeg er ikke så dreven på Tinder, trodde kanskje det var en del seriøse der også. Men jeg forventer ikke at store damer skal velge meg, de kan jo selvsagt fortrekke en annen type enn det jeg er.

Anonymkode: 25e06...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du til damer uten tider også? Jeg er normalvektig, men damer er damer uansett størrelse. Faktum er at det er jævlig pes å måtte forholde seg til verpesyke og kjærlighetssøkrnde mennesker. Noen av oss vil være single, så ikke furt om vi ikke bryr oss om flørtinga.

 

Kjenner forøvring mange store, flotte damer som er selvsikre og med glimt i øyet. Ikke sett folk i bås for noe så enkelt som vekt. Du virker til å fokusere mer på vekten enn personen selv.

Anonymkode: 80e14...71c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Ja, det handler kanskje om all den uønskede oppmerksomheten man får når man har en kropp som er utenfor det "normale". Selv er jeg høy og da også får jeg negativ oppmerksomhet på grunn det, og kommentarer har jeg fått nesten hele livet og folk skriver mye stygt. 

Nå er det nok enda verre å være stor når det gjelder slike ting, men jeg kan forstå og kjenne igjen det at selvtilliten ikke blir den beste av hvor slemme mennesker faktisk kan være. Det å få høre ofte at hvordan du ser ut er feil gjør noe med en.

Så at de avviser deg eller ikke tror deg er nok for å beskytte seg selv. Jeg tenker at det er viktig å fokusere på noe annet enn utseendet, men det tenker jeg egentlig generelt. Ikke for at det ikke er hyggelig med komplimenter, men noen menn kommenterer gjerne det først og det er det eneste de kommenterer. Utseendet er ikke bare det jeg ønsker å bli likt for. Det kan bare virke veldig overfladisk så setter pris på andre komplimenter, men her kommer det an på setting. 

Endret av TheCatLady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg krever ingenting, men jeg får en sånn følelse av at jeg mistenkeliggjøres. Det er typ spm som "du ser vel at jeg er ganske stor/polstret/overvektig", når jeg skriver sånn "du ser kjempefin ut", eller jeg komplimenterer øyne eller synes de er fine med bare armer, (som et eksempel fra Tinder). 

Jeg er ikke så dreven på Tinder, trodde kanskje det var en del seriøse der også. Men jeg forventer ikke at store damer skal velge meg, de kan jo selvsagt fortrekke en annen type enn det jeg er.

Anonymkode: 25e06...ba7

Komplimenterer du dem for ting som at de er fine med bare armer...? Hva i all verden, da tror jeg du har forklaringa di der...

Anonymkode: 478d2...a7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Hele greia har slått feil. Det er nesten ingen damer som liker å få komplimenter lenger. Opplever dette veldig ofte da jeg er flink til å gi rosende tilbakemeldinger. Ender opp med sure og gretne damer. 

Hæ? Hvordan ender du opp med sure og gretne damer? Oppdager du ikke dette relativt raskt da? Aldri om jeg hadde tatt et forhold videre om jeg oppdaget et slikt karaktertrekk uansett når det var i forløpet i et forhold. Dette er noe man fort oppdager når man stresstester et forhold. Som å reise på en kort tur sammen, eller bare er sammen en  helg. Ingen klarer å skjule dette veldig lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så sliter jeg generelt med å ta i mot komplimenter når det kommer til utseende og andre ting. Jeg er helt håpløs på slikt, er bare laget sånn for har relativt god selvtillit sånn egentlig. Men det å bare si takk når man noen sier noe fint, det er tydeligvis et livslangt prosjekt for meg, uansett hva det gjelder. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Antiviruset skrev:

Hæ? Hvordan ender du opp med sure og gretne damer? Oppdager du ikke dette relativt raskt da? Aldri om jeg hadde tatt et forhold videre om jeg oppdaget et slikt karaktertrekk uansett når det var i forløpet i et forhold. Dette er noe man fort oppdager når man stresstester et forhold. Som å reise på en kort tur sammen, eller bare er sammen en  helg. Ingen klarer å skjule dette veldig lenge.

Nå tenker jeg ikke etter en tids relasjon, men i datingfasen er dette et veldig fremtredende problem. Damer i 30-40 årene opp til tidlig 50 blir sure av komplimenter. Eldre damer blir glade. 

Da trekker jeg meg unna. Har hatt nok bråk og selvsentrerte damer i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrTeddy29 skrev:

Ser for meg at det har vært en del mobbing gjennom oppveksten, eller dårlige erfaringer med tidligere forhold.


Er sånn for meg også, om folk sier jeg er pen, kjekk så trur jeg ikke noe på det, pågrunn av ting som har skjedd tidligere.

Har mye med selvtilitta å gjøre, dessverre.

Dette ... mye har satt sine spor. Beste du kan gjøre er å vise at du mener d og ikke gi opp for fort. Noen trenger tid til å forstå at du virkelig mener det. Ikke la deg skremme ... ei stor dame som får deg tror jeg vil blomstre og selvtilliten vokse deretter og du vil nok få lojalitet tilbake👍🏻👍🏻👍🏻.. lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stor. Nå er jeg ikke på tinder men jeg liker ikke oppmerksomhet, nei. Jeg sliter med å like kroppen min og jeg sliter også med å gå ned i vekt ettersom jeg hater meg selv. Det er mye skam knyttet til vekta mi og hvordan jeg ser ut. At noen kan like kroppen min ser jeg på som umulig, og du klarer ikke overbevise meg. Og det hjelper ikke at du liker "meg" og ikke bryr deg om kroppen min. Det er nesten enda verre. 

Anonymkode: 3b79c...d16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store damer kan være kresne de også 😊

Anonymkode: 3a194...2d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...