Gjest HarryDotter Skrevet 20. august 2020 #461 Del Skrevet 20. august 2020 4 minutter siden, Tanuki skrev: nei jeg har fravær av tro, ganske stor forskjell. Er det å ikke strikke en hobby? Nei. Du tror at du ikke har noen tro, men det har du. Den er bare litt "enklere" enn for de kristne. Du TROR at det ikke finnes noen skaper. Du VET ikke, derfor tror du. Ateisme er fravær av gudstro, ikke tro generellt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #462 Del Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, Tanuki skrev: nei jeg har fravær av tro, ganske stor forskjell. Er det å ikke strikke en hobby? Du har valgt å ikke strikke som hobby. Da betyr det at du har valgt en annen hobby. Det vil ikke si at strikking er en dårlig hobby av den grunn Anonymkode: 9d5d3...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #463 Del Skrevet 20. august 2020 På 31.7.2020 den 13.40, Uatskillelig skrev: Jeg synes også ateisme er merkelig. Ingen kan bevise at Gud ikke finnes. Likevel respekterer jeg at folk ikke tror så lenge de respekterer at jeg tror. Ateister som er nedlatende og kaller tro for eventyr provoserer meg. Det er respektløst. Tja, det er jo eventyr 🙈 et jævli dårlig et også! At noen i 2020 tar dette bokstavelig er bare tragisk Anonymkode: 607c1...89e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #464 Del Skrevet 20. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, det er jo eventyr 🙈 et jævli dårlig et også! At noen i 2020 tar dette bokstavelig er bare tragisk Anonymkode: 607c1...89e Milliarder av mennesker tror på det dere minoriterer av militante ateister kaller "eventyr" En slik ordbruk er slikt som skaper hat mot dere når dere viser slik arroganse og hat mot gode troende. Anonymkode: 312cc...d4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #465 Del Skrevet 20. august 2020 15 minutter siden, Tanuki skrev: Ateisme er fravær av gudstro, enkelt og greit. Det er det, men det innebærer at du har tatt et standpunkt. Det standpunktet man da har er at verden har blitt skapt utifra fysiske prosesser vi enda ikke forstår, eventuelt at universet alltid har eksistert og at det finnes en logisk og fysisk forklaring på denne uendeligheten. Rett på meg om jeg misforstår ateisme. Men mitt standpunkt til dette som kristen innebærer at jeg tror at disse eventuelle prosessene ikke har utløst seg selv, at universet ikke er sin egen forklaring. Hvis dere tenker at the big bang har skjedd da, så tenker vel dere at dette også må ha en utløsende faktor? Dere har bare ikke tatt standpunkt til akkurat hva dere tror denne faktoren er, annet enn at dere tror det IKKE et en Gud, men noe annet, noe logisk i denne verden, som ingen vet om/forstår enda. Jeg synes det gir mening med en Gud, da jeg rent filosifisk tror at verden ikke kan forklare seg selv med kun det verden innebærer. Alt av bevegelse og alt som eksisterer trenger en årsak og er ikke kommet fra ingenting. Derfor tror jeg at universet trenger en faktor som er større enn seg selv, for å begynne å eksistere. Og for at denne faktoren ikke skal trenge en forklaring selv, så må denne være uendelig og annerledes enn alt annet i denne verden, og ha mere makt. Jeg synes det gir mest mening/er mest sannsynlig at dette noe ikke er en påskehare, da det er for spesifikt. En stor og mektig kraft, Gud, gir mer mening for meg å tro på. Det er mer sannsynlig at noe simpelt og perfekt, og med stor makt, er det første som eksisterer, mener jeg i hvert fall. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 20. august 2020 #466 Del Skrevet 20. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det, men det innebærer at du har tatt et standpunkt. Det standpunktet man da har er at verden har blitt skapt utifra fysiske prosesser vi enda ikke forstår, eventuelt at universet alltid har eksistert og at det finnes en logisk og fysisk forklaring på denne uendeligheten. Rett på meg om jeg misforstår ateisme. Men mitt standpunkt til dette som kristen innebærer at jeg tror at disse eventuelle prosessene ikke har utløst seg selv, at universet ikke er sin egen forklaring. Hvis dere tenker at the big bang har skjedd da, så tenker vel dere at dette også må ha en utløsende faktor? Dere har bare ikke tatt standpunkt til akkurat hva dere tror denne faktoren er, annet enn at dere tror det IKKE et en Gud, men noe annet, noe logisk i denne verden, som ingen vet om/forstår enda. Jeg synes det gir mening med en Gud, da jeg rent filosifisk tror at verden ikke kan forklare seg selv med kun det verden innebærer. Alt av bevegelse og alt som eksisterer trenger en årsak og er ikke kommet fra ingenting. Derfor tror jeg at universet trenger en faktor som er større enn seg selv, for å begynne å eksistere. Og for at denne faktoren ikke skal trenge en forklaring selv, så må denne være uendelig og annerledes enn alt annet i denne verden, og ha mere makt. Jeg synes det gir mest mening/er mest sannsynlig at dette noe ikke er en påskehare, da det er for spesifikt. En stor og mektig kraft, Gud, gir mer mening for meg å tro på. Det er mer sannsynlig at noe simpelt og perfekt, og med stor makt, er det første som eksisterer, mener jeg i hvert fall. Anonymkode: 976b3...e97 Dette! Utrolig bra skrevet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 20. august 2020 #467 Del Skrevet 20. august 2020 1 time siden, HarryDotter skrev: Neida. Du gikk tom for argumenter. Du har fortsatt ikke forstått konseptet "fri vilje". Du evner ikke forstå hvorfor en allmektig Gud ikke griper inn og fikser alle problemene vi selv steller istand med vår egen FRIE VILJE. Stopper det bare opp for deg når du tenker allmektig Gud - Fri egenvilje? Er det uforenelig for deg? Konseptet bibelen legger frem, er jo at Gud gav mennesket fri vilje nettopp fordi vi ikke skulle bli tankeløse slaverroboter under Gud. Mennesket fikk gaven fri vilje. Å kunne tenke og ta selvstendige valg. Vi kan velge det gode og vi kan velge det onde. Og uansett hva VI (ikke Gud) velger så må VI ta konsekvensene av det. Jeg krever iallefall ikke at Gud skal rydde opp i og hjelpe meg utav mine dårlige valg. Og som vi alle BURDE forstå, gir både gode og dårlige valg, ringvirkninger. Sånn er det bare. Facts of life! Deal with it. Enig i at vi alle skal ta ansvar for livet vårt og det beste er mennesker med fri vilje. Det beviser fremdeles ikke at det finnes noen Gud. Du kan jo legge fram et bevis...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 20. august 2020 #468 Del Skrevet 20. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva legger du i å avfeie alt annet? Jeg har min overbevisning, akkurat som deg. Du avfeier jo alle Guder du ikke tror på selv. Anonymkode: 976b3...e97 Jeg kan ikke avfeie noe som ikke eksisterer. Månen er her ja, mars er her ja, solen er her ja, men ingen guder å se. Alle kan se månen, mars og sola, med ingen har klart å bevise at en gud lever. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #469 Del Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Thepig skrev: Enig i at vi alle skal ta ansvar for livet vårt og det beste er mennesker med fri vilje. Det beviser fremdeles ikke at det finnes noen Gud. Du kan jo legge fram et bevis...... Har harrydotter sagt at han kan bevise at Gud finnes? Anonymkode: 9d5d3...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 20. august 2020 #470 Del Skrevet 20. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har harrydotter sagt at han kan bevise at Gud finnes? Anonymkode: 9d5d3...56f Nei, fordi hen ikke kan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #471 Del Skrevet 20. august 2020 3 minutter siden, Thepig skrev: Nei, fordi hen ikke kan. Så hvorfor krever du at han skal bevise noe? Han har jo bare fortalt hva han tror på? Anonymkode: 9d5d3...56f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #472 Del Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, Thepig skrev: Jeg kan ikke avfeie noe som ikke eksisterer. Månen er her ja, mars er her ja, solen er her ja, men ingen guder å se. Alle kan se månen, mars og sola, med ingen har klart å bevise at en gud lever. Nå sier du bastant at Gud ikke fins, fordi h*n ikke er synlig. Hvis du skal påstå det, så må du faktisk ha bevis. Men det er ikke mulig å bevise at Gud ikke eksisterer på noen måte jeg kommer på hvert fall. Dermed blir det ikke riktig å si "Gud fins ikke". Hvis du mente at du selv er overbevist om at Gud ikke eksisterer, så blir det noe annet, og du trenger ikke bevis for å mene det. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 20. august 2020 #473 Del Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hvorfor krever du at han skal bevise noe? Han har jo bare fortalt hva han tror på? Anonymkode: 9d5d3...56f Påstår ganske hardt at gud eksisterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 20. august 2020 #474 Del Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå sier du bastant at Gud ikke fins, fordi h*n ikke er synlig. Hvis du skal påstå det, så må du faktisk ha bevis. Men det er ikke mulig å bevise at Gud ikke eksisterer på noen måte jeg kommer på hvert fall. Dermed blir det ikke riktig å si "Gud fins ikke". Hvis du mente at du selv er overbevist om at Gud ikke eksisterer, så blir det noe annet, og du trenger ikke bevis for å mene det. Anonymkode: 976b3...e97 Dette gjelder også odin, julenissen, troll, sjømonster osv. Fraværet av beviser beviser ikke at finnes. Vennligst ikke begynn med politiarbeid! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #475 Del Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, Thepig skrev: Dette gjelder også odin, julenissen, troll, sjømonster osv. Fraværet av beviser beviser ikke at finnes. Vennligst ikke begynn med politiarbeid! Mener du her at fraværet av bevis for at noe ikke fins, ikke beviser at noe eksisterer? Det er jeg helt enig i og har aldri påstått noe annet. Hvorfor skal jeg da ikke begynne med politiarbeid mener du? Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #476 Del Skrevet 20. august 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du fremstiller deg selv dårligere og dårligere. Når du blander inn påskeharen og tannfeen vet du at du har tapt og er tom for argumenter Du mener du kan påstå at det ikke finnes noen gud. Kom med bevisene! Anonymkode: 9d5d3...56f Hvordan kan man bevise at noe som ikke finnes, ikke finnes? 🤔😅 Er det ikke nok bevis at det faktisk ikke finnes et eneste bevis på at Gud eksisterer? Anonymkode: f2d88...594 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 20. august 2020 #477 Del Skrevet 20. august 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du her at fraværet av bevis for at noe ikke fins, ikke beviser at noe eksisterer? Det er jeg helt enig i og har aldri påstått noe annet. Hvorfor skal jeg da ikke begynne med politiarbeid mener du? Anonymkode: 976b3...e97 Hvem er du? Er ganske umulig å å skylle alle disse anonyme brukerene fra hverandre, du må nesten forklare mer eller bruke en bruker. Endret 20. august 2020 av Thepig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #478 Del Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, Thepig skrev: Hvem er du? Er ganske umulig å å skylle alle disse anonyme brukerene frahverandre, du må nesten forklare mer eller bruke en bruker. Hvis du ser på anonymkode nederst, så kan du skille brukerene. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 20. august 2020 #479 Del Skrevet 20. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ser på anonymkode nederst, så kan du skille brukerene. Anonymkode: 976b3...e97 Du får skrive mer, ikke min jobb å kjempe din sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #480 Del Skrevet 20. august 2020 1 minutt siden, Thepig skrev: Du får skrive mer, ikke min jobb å kjempe din sak Hva mener du? Skrive mer om hva da? Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå