AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #301 Del Skrevet 5. august 2020 På 31.7.2020 den 17.20, AnonymBruker skrev: Jeg har absolutt ingen frykt for døden eller "etterlivet" fordi etter døden er det ingenting, og hva er mer fredelig og mindre grunn til å frykte enn det store intet? Anonymkode: fd763...570 Helt enig. Ønsker heller å slutte å eksistere når jeg dør enn å sitte på en sky og synge bibelvers sammen med gud. Tanken på «evig liv» frister ikke meg. Og havner jeg i helvete? Ja da er det sikkert der jeg treffer flest kjentfolk. Anonymkode: ede32...6f6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #302 Del Skrevet 5. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Virker som du mistrives med å være troende. Du ser jo på det som hardt arbeid. Nå ser jeg ikke på mennesker som "gode" når de kun gjør gode ting for å kjøpe seg billetter til himmelen. Bra at religionen holder dere i sjakk altså, sånn sett er religion positivt. Anonymkode: 55144...9da Er ikke særlig hardt for oss ekte troende, for ateistene ville det nok vært det ettersom dere tror alt kommer dettende ned fra oven helt gratis. Anonymkode: 312cc...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #303 Del Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke særlig hardt for oss ekte troende, for ateistene ville det nok vært det ettersom dere tror alt kommer dettende ned fra oven helt gratis. Anonymkode: 312cc...d4b Det er ganske opplagt at du ikke vet hva ateisme er for noe. Anonymkode: bfe2b...f48 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #304 Del Skrevet 6. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, for å være et godt menneske må man faktisk følge troen og det den hellige boken sier. Det finnes ikke noe gratis lunsj, selv ikke for bortskjemte drittunger som kaller seg ateister. Anonymkode: 312cc...d4b Det er INGEN sammenheng mellom religion og å være et godt menneske. Religiøse tror gjerne det, i alle religioner, men de er på ingen måte bedre enn de som ikke tror. Ofte tvert imot. De gjemmer seg bak en gud, det er "hans vilje" når noe forferdelig skjer. De tar ikke ansvar fordi "det finne noe større enn oss som har en plan". De diskriminerer folk fordi de tror guden deres er imot andre legninger osv. Religion burde avskaffes. Det ødelegger så mange mennesker og så mange samfunn. For lenge siden, før vitenskapen kunne forklare ting, forstår jeg at mennesker trengte religion for å finne forklaringer. De hadde behov for å tro på noe større. De hadde ikke forutsetninger for å forstå hvordan verden fungerer. Det har vi i dag. Anonymkode: d0093...68c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 6. august 2020 #305 Del Skrevet 6. august 2020 Jeg tror ikke på påskeharen, men hvis en harejeger plutselig skyter en påskehare eller noen på annet vis beviser at han eksisterer så vil jeg selvfølelig revurdere min innstilling. Sånn er det med Gud, mumietrollet, teenage mutant ninja turtles, Allah og alle andre fantasifigurer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #306 Del Skrevet 6. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker som du mistrives med å være troende. Du ser jo på det som hardt arbeid. Nå ser jeg ikke på mennesker som "gode" når de kun gjør gode ting for å kjøpe seg billetter til himmelen. Bra at religionen holder dere i sjakk altså, sånn sett er religion positivt. Anonymkode: 55144...9da Nå er det kanskje noen religiøse som tenker sånn. Gjøre gode gjerninger, så man kan få komme til himmelen. Men det de fleste kristne tror på er at så klart kommer man til å gjøre ondt også i livet, uansett hvor mye vi prøver å unngå det. Men så lenge vi angrer på feiltrinn så får vi tilgivelse. Mange av oss følger bare vår egen samvittighet fordi vi vil hjelpe folk rundt oss, og spre kjærlighet, ikke fordi Gud vil vi skal gjøre godt, men fordi det er godt å hjelpe andre mennesker. Jeg vil tro mange av dere ateister tenker/handler på lignende måte her. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #307 Del Skrevet 6. august 2020 9 timer siden, prt90 skrev: Det er som med alle andre fantasifigurer. Trenger du bevis for å avvise at påskeharen, tannfeen og julenissen eksisterer? Okey. En viktig forskjell mellom Gud og påskeharen, er at svært mange enten tror på en skaper eller er usikker på om det finnes. Også filosofer som går i dybden på mange store spørsmål, blant annet om hvordan verden har blitt til. Påskeharen er ikke like mye å filosofere rundt som en mulig skaper, om du forstår. Og nei, jeg påstår ikke at man trenger bevis for å avvise hverken påskeharen eller Gud. Men jeg ser på Guds eksistens som mye mer sannsynlig enn påskeharen, utifra min egen livsfilosofi og mitt liv. Jeg trenger heller ikke å bevise Guds eksistens til alle dere for å tro på ham selv. De fleste av oss tvinger ikke andre til å tro. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #308 Del Skrevet 6. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er INGEN sammenheng mellom religion og å være et godt menneske. Religiøse tror gjerne det, i alle religioner, men de er på ingen måte bedre enn de som ikke tror. Ofte tvert imot. De gjemmer seg bak en gud, det er "hans vilje" når noe forferdelig skjer. De tar ikke ansvar fordi "det finne noe større enn oss som har en plan". De diskriminerer folk fordi de tror guden deres er imot andre legninger osv. Religion burde avskaffes. Det ødelegger så mange mennesker og så mange samfunn. For lenge siden, før vitenskapen kunne forklare ting, forstår jeg at mennesker trengte religion for å finne forklaringer. De hadde behov for å tro på noe større. De hadde ikke forutsetninger for å forstå hvordan verden fungerer. Det har vi i dag. Anonymkode: d0093...68c Ja, jeg er enig i at å være et godt menneske ikke trenger ha noen sammenheng mellom religion eller ikke. Men jehg synes litt at du skjærer religiøse over en kam også. Alle er ikke slik du beskriver. Religion og vitenskap er ingen motsetning. Jeg tror på alt av vitenskap og også på Gud. Om det fins noen som har skapt verden eller ikke er det ingen som kan bevise eller motbevise i verden. Det er ikke rart hvis man tror muligheten er stor for at Gud fins. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #309 Del Skrevet 6. august 2020 Jeg regner meg selv som Kristen. Går i kirken når jeg får det til på søndager og hygger meg i fellesskapet der. Samtidig er jeg utdannet forsker og har jobbet som det i snart et tiår, så jeg er jo glad i bevismateriale og slikt. Jeg tror slettes ikke på alt i Bibelen og mener man ikke kan da den bokstavelig. Var det en skikkelig kul fyr som hjalp mange for 2000 år siden? Sikkert! Het han Jesus? Kanskje. Eller så het han Viggo eller Aiuwefweu. Eller så er han basert på en haug med folk som var greie på den tiden. Men grunnprinsippet er der: Kjærlighet, tilgivelse og forståelse. Selv støtter jeg også homofili og abort (fram til 12. uke). Det er en grunn til at den gyldne regelen går igjen i alle religioner. La folk få være akkurat hvem de er og gjøre hva de vil, så lenge det ikke skader andre mennesker eller dyr. tenker jeg Javel så elsker du en av samme kjønn, flott for deg! Javel så tror du på Allah eller det flyvende Pastamonsteret, flott for deg! Javel så er yndlingsfargen din rosa, flott. for. deg. Man må tåle at andre tror på noe annet enn det du gjør, så lenge det ikke er til skade for mennesker eller dyr selvfølgelig Anonymkode: df130...28d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #310 Del Skrevet 6. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner meg selv som Kristen. Går i kirken når jeg får det til på søndager og hygger meg i fellesskapet der. Samtidig er jeg utdannet forsker og har jobbet som det i snart et tiår, så jeg er jo glad i bevismateriale og slikt. Jeg tror slettes ikke på alt i Bibelen og mener man ikke kan da den bokstavelig. Var det en skikkelig kul fyr som hjalp mange for 2000 år siden? Sikkert! Het han Jesus? Kanskje. Eller så het han Viggo eller Aiuwefweu. Eller så er han basert på en haug med folk som var greie på den tiden. Men grunnprinsippet er der: Kjærlighet, tilgivelse og forståelse. Selv støtter jeg også homofili og abort (fram til 12. uke). Det er en grunn til at den gyldne regelen går igjen i alle religioner. La folk få være akkurat hvem de er og gjøre hva de vil, så lenge det ikke skader andre mennesker eller dyr. tenker jeg Javel så elsker du en av samme kjønn, flott for deg! Javel så tror du på Allah eller det flyvende Pastamonsteret, flott for deg! Javel så er yndlingsfargen din rosa, flott. for. deg. Man må tåle at andre tror på noe annet enn det du gjør, så lenge det ikke er til skade for mennesker eller dyr selvfølgelig Anonymkode: df130...28d Jeg anser meg selv som ateist, og går kun i kirken når bekjente skal giftes eller begraves. Alt annet i innlegget ditt kunne jeg skrevet selv. HELT enig! I min bok dreier det seg om respekt for hverandre og folkeskikk. Det trenger man ingen gud til. Anonymkode: c7a4d...a02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #311 Del Skrevet 6. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: La folk få være akkurat hvem de er og gjøre hva de vil, så lenge det ikke skader andre mennesker eller dyr. tenker jeg Enig, men militante ateister og andre grupper som vil rasere norsk kultur og tradisjon bør man aldri akseptere Anonymkode: 312cc...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 7. august 2020 #312 Del Skrevet 7. august 2020 På 31.7.2020 den 13.31, AnonymBruker skrev: Hvordan er dere så skråsikre på at det ikke finnes noen Gud? Religiøse kan ikke bevise Guds eksistens, men dere kan nå heller ikke motbevise det. Likevel avviser dere muligheten. Eller tar jeg feil? Er ateisme mer en tro på at Gud ikke finnes, eller er det en fullstendig avvisning? Anonymkode: 976b3...e97 Gud finnes. Punktum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. august 2020 #313 Del Skrevet 7. august 2020 (endret) 9 minutter siden, Conal skrev: Gud finnes. Punktum. Dette var et fantastisk argument som støtter Guds eksistens, Jepp du har overbevist meg, Jeg tror nå på Gud. Endret 7. august 2020 av Aragorn ll Elessar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #314 Del Skrevet 7. august 2020 På 31.7.2020 den 13.40, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du så skråsikker på at det finnes en Gud ? Anonymkode: bfe2b...f48 Hvordan har det seg sånn at Den Hellige Ånd finnes da? Jeg vet den finnes og jeg har den i meg og den har gjort ting i meg psykisk og fysisk som bare Gud kan gjøre. Hvordan forklarer du at folk blir friske og helbredet når dem blir bedt for? Hvordan forklarer at folk har englevakt i situasjoner de i teorien ikke skulle overlevd? Hvordan kan en få nådegaver og tale i et nytt språk som en aldri har blitt lært opp før? Hvordan kan kokende vann rett fra komfyren bli kjølig når den treffer hånden min? Dere som ikke tror på Gud og Jesus, dere aner dessverre ikke hva godt dere går glipp av. Jeg vet at Gud finnes heldigvis. Verden kan ikke ha blitt til av ingenting, det er klinisk umulig. Noen må ha skapt jorden, fjellene, naturen, havet, himmelen, alt liv. Det kan ikke bare bli til av ingenting. Anonymkode: c985b...768 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 7. august 2020 #315 Del Skrevet 7. august 2020 Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev: Dette var et fantastisk argument som støtter Guds eksistens, Jepp du har overbevist meg, Takke være ditt utrolige argument så er jeg blitt en troende. Tror aldri jeg har opplevd et så fantastisk argument for Guds eksistens før. Jeg bøyer meg i støvet for deg og dine ufattelige evner til å argumentere Jeg snakker ikke om argument. Gud er ekte og derfor er det for meg en umulighet å argumentere for Guds eksistens. En fisk finnes, right? Skal jeg sitte å argumentere om den fisken finnes? 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. august 2020 #316 Del Skrevet 7. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig, men militante ateister og andre grupper som vil rasere norsk kultur og tradisjon bør man aldri akseptere Anonymkode: 312cc...d4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #317 Del Skrevet 7. august 2020 2 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Terrorister og kriminelle kan være både religiøse og ikke religiøse. Nå sier jeg ikke at du ikke gjør det altså, men folk må begynne å forstå at det å ha en overbevisning eller en tro bare er akkurat det. Sterk funamentalisme eller det å gjøre onde handlinger på grunn av diverse overbevisninger er noe helt annet. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #318 Del Skrevet 7. august 2020 5 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Militant ateisme sender religiøse i konsentrasjonsleirer og dreper de. Dette er hva man ser i statsateistiske Kina. Det viser ateismens ondskap og hvorfor den må utryddes. Anonymkode: 312cc...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #319 Del Skrevet 7. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Militant ateisme sender religiøse i konsentrasjonsleirer og dreper de. Dette er hva man ser i statsateistiske Kina. Det viser ateismens ondskap og hvorfor den må utryddes. Anonymkode: 312cc...d4b Få høre ateist- hater ? Hvordan sånt praktisk skal du utrydde oss? 🤔 Anonymkode: ee155...215 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lampe1 Skrevet 7. august 2020 #320 Del Skrevet 7. august 2020 Religion minner om muggent brød, har gått ut på dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå