Gå til innhold

Ateister

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
På 31.7.2020 den 15.20, mordi skrev:

Kan ikke dere kristne be om at gud skal vise seg for meg, så kan vi heller snakkes!

Hilsen ateist.

Bare be om det selv. Det var slik jeg endret synet. Har aldri blitt fortalt et eneste ord. Fikk bare bevis slengt etter meg. Spør meg ofte hvorfor jeg har vert så heldig.

Anonymkode: 58912...40a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 31.7.2020 den 16.30, mordi skrev:

Nei. Det er dere som tror som bevise! Hvis jeg påstår noe så dumt at du vil få mer energi av å ikke spise og sove, så er det jeg som må bevise det.  Kristne som tror på liv etter døden. At noen hører bønnene deres. Helbredelse og **** vet hva.  BEVISBYRDEN LIGGER HOS DERE!

Skaff deg bevis selv. Er ikke så vanskelig å søke bevis på det umulige. Før det bør folk bare respektere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare be om det selv. Det var slik jeg endret synet. Har aldri blitt fortalt et eneste ord. Fikk bare bevis slengt etter meg. Spør meg ofte hvorfor jeg har vert så heldig.

Tror heller du bør legges in på psyk. 

Anonymkode: 83b50...25a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Doggett skrev:

Okei, så mine forskningsartikler er feil, og dine er riktige? 😉

Jepp, dine har blitt sønderknust av seriøse forskere. Er lurt å gjøre litt research og ikke bare blindt tro det man står, selv om det stemmer med eget ståsted.

Anonymkode: 312cc...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.7.2020 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Om jeg dør og ender opp foran en gud, så kan jeg helt ærlig si at det var ingen bevis for verken det ene eller andre, og at jeg derfor prøvde å leve et godt og lykkelig liv. Om dere som følger en spesifikk religion dør og står foran en gud som ikke er den dere har trodd på, så blir dere vel sendt til helvete for å ha tilbedt en falsk gud? Det finnes tusenvis av guder. Hvordan i all verden skal man velge den rette? Nei, dere religiøse er indoktrinert til å tro på den guden dere vokste opp med.

Du blir sendt til helvete for å ha fornektet Gud selv med bevisene forran deg, mens vi som tror får evig liv i paradis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du blir sendt til helvete for å ha fornektet Gud selv med bevisene forran deg, mens vi som tror får evig liv i paradis.

Litt rart at kristne velger å tro på en slik psykopatisk Gud.

En god og snill Gud ville latt en god person komme inn til himmelen uavhengig om han eller hun trodde på at Gud eksisterte.

Anonymkode: bfe2b...f48

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan i huleste skal man bevise at noe ikke finnes? 

Det er jo ikke mulig. Det er helt urimelig å kreve det. 

Det er derimot ikke urimelig å kreve bevis for at noe finnes. Det er jo bare å vise det frem. 

Vis Gud så skal jeg tro jeg. 

Anonymkode: feb23...f7b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i huleste skal man bevise at noe ikke finnes? 

Det er jo ikke mulig. Det er helt urimelig å kreve det. 

Det er derimot ikke urimelig å kreve bevis for at noe finnes. Det er jo bare å vise det frem. 

Vis Gud så skal jeg tro jeg. 

Krever ikke bevis for at Gud ikke finnes. Det jeg synes er rart er å utelukke med 100% sikkerhet at Gud eksisterer. Jeg tror på Gud fordi jeg mener det er sannsynlig. Og jeg tror ikke at Gud så ofte viser seg for de som ikke tror. Jeg har dog respekt for at du ikke tror på Gud. 

Anonymkode: 976b3...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg tror ikke at Gud så ofte viser seg for de som ikke tror

Men du tror? Hvordan har Gud vist seg for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at mange ateister har blitt kunnskapsløse og nærmest utviser en kunnskapsfobi mot religion.

Det var nok nødvendig til å begynne med, for la oss si 50 år siden, for å oppnå trosfrihet. Men den generasjonen voksne som er vokst opp med livssyn i stedet for kristendom i skolen, og som har ateistiske foreldre og knapt har vært i gudstjeneste før, de tenker jeg at vet svært lite om religion. Ikke bare det, de utviser en nærmest fobisk holdning mot religion. Det synes jeg er synd, for hvordan skal dere da forsøke å forstå alle generasjonene bak oss? Hvordan skal du forstå mennesker som kommer fra religiøse land?

Og ikke minst, er du interessert i å utforske menneskelig psyke og filosofiske ideer? Jeg skjønner at folk som ikke har hang til filosofi, kan avvise gud, og ikke tenke mer over det. Kalle det eventyr og ferdig snakka. Men da har du kanskje ikke behov for å undersøke filosofiske spørsmål heller??

Jeg lærer barna mine om gud jeg. Kaller det gudeeventyr.  Forventer ikke at de kommer til å bli troende, men jeg tror det gir god grobunn for kritisk tenkning og dypere undring.

Endret av Prille
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en god ting at (hvis) religion dør ut. Ok så vil vi slite litt med å forstå historie ("what were they thinking!?!") men i det lange løp vil vi tjene på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart at kristne velger å tro på en slik psykopatisk Gud.

En god og snill Gud ville latt en god person komme inn til himmelen uavhengig om han eller hun trodde på at Gud eksisterte.Anonymkode: bfe2b...f48

Så dere vil ha alle fordelene uten å faktisk ta innsatsen som kreves ved å tro eller tro på Han som skapte alt? Ja, det høres ut som slik egoistiske ateister tenker. Litt som småbarn som vil ha alt de peker på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dere vil ha alle fordelene uten å faktisk ta innsatsen som kreves ved å tro eller tro på Han som skapte alt? Ja, det høres ut som slik egoistiske ateister tenker. Litt som småbarn som vil ha alt de peker på.

Det trenges ingen innsats for å tro.

Resten av det du skriver er bare idioti som ikke fortjener å bli tatt alvorlig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenges ingen innsats for å tro.

Resten av det du skriver er bare idioti som ikke fortjener å bli tatt alvorlig. 

Joda, for å være et godt menneske må man faktisk følge troen og det den hellige boken sier. Det finnes ikke noe gratis lunsj, selv ikke for bortskjemte drittunger som kaller seg ateister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.7.2020 den 13.40, Uatskillelig skrev:

Jeg synes også ateisme er merkelig. Ingen kan bevise at Gud ikke finnes. Likevel respekterer jeg at folk ikke tror så lenge de respekterer at jeg tror. Ateister som er nedlatende og kaller tro for eventyr provoserer meg. Det er respektløst.

Du sier du respekter de som ikke tror men kaller det allikevel merkelig? Ingen kan bevise at Gud ikke finnes nei, men det gjelder jaggu andre veien også. Isåfall er vi like merkelige alle sammen - religion eller ei.

Anonymkode: ede32...6f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, for å være et godt menneske må man faktisk følge troen og det den hellige boken sier. Det finnes ikke noe gratis lunsj, selv ikke for bortskjemte drittunger som kaller seg ateister.

Virker som du mistrives med å være troende. Du ser jo på det som hardt arbeid. 

Nå ser jeg ikke på mennesker som "gode" når de kun gjør gode ting for å kjøpe seg billetter til himmelen. Bra at religionen holder dere i sjakk altså, sånn sett er religion positivt.

Anonymkode: 55144...9da

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dere så skråsikre på at det ikke finnes noen Gud? Religiøse kan ikke bevise Guds eksistens, men dere kan nå heller ikke motbevise det. Likevel avviser dere muligheten. Eller tar jeg feil? Er ateisme mer en tro på at Gud ikke finnes, eller er det en fullstendig avvisning? 

Anonymkode: 976b3...e97

Det er som med alle andre fantasifigurer. Trenger du bevis for å avvise at påskeharen, tannfeen og julenissen eksisterer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Ateisme er en tro på lik linje som kristendommen. 

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet. 

De kristne kan ikke bevise at det finnes en gud. Det er noe de tror. 

På samme måte som at vi ateister ikke kan bevise at det IKKE finnes en gud. Vi tror like sterkt på det som de kristne tror på at guden finnes. 

Det er da ikke noe merkeligere enn det? Det er umulig å bevise både guds eksistens og ikke-eksistens, så begge deler er basert på tro. 

Anonymkode: 32062...1b4

Jeg har samme forhold til din Gud som du har til påskeharen og andre tilfeldige fantasifigurer. Er det en «tro» å mene at Donald Duck ikke eksisterer også? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...