Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #161 Del Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, Brunhilde skrev: Men, kjære deg, har jeg noe sted i denne tråden gjort det? Jeg har gitt utrykk hva hva jeg står for og sagt at jeg godtar at andre mener noe annet, men at jeg ikke godtar misjonering. Er det så galt? Jeg mener ikke at du har gjort det altså Det var et generelt innspill til meningene hos mange i tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #162 Del Skrevet 31. juli 2020 Merkelig at kristne ikke vil svare på hvor villige de er villige til å tro at Vishnu eksisterer Anonymkode: bfe2b...f48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 31. juli 2020 #163 Del Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jeg er troende, men er ikke for noe av dette. Selvsagt skal man ikke drepe, steine, slå, holde slaver, undertrykke kvinner eller fordømme homofili. Jesus er kjærlighet, og det aller viktigste han lærte oss var nestekjærlighet, toleranse og respekt for medmennesker. Jesus fordømte ingen, og han gikk alle i møte, selv de som var utstøtt av samfunnet. Så ingen kan begå fryktelige handlinger og skylde på kristendommen, for kristendommen er veldig klar på verdier som toleranse, aksept, respekt, nestekjærlighet og verdier som at man ikke skal lyve, ikke stjele, ikke rane, ikke voldta, ikke skade noen, ikke være utro. Å bortvise, drepe eller torturere noen er ikke i tråd med bibelen, så de som gjør dette og skylder på bibelen, de har misforstått alt sammen. Så du fornekter det gamle testamentet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #164 Del Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Jeg mener ikke at du har gjort det altså Det var et generelt innspill til meningene hos mange i tråden. Blir nesten litt sjokkert over at folk kan være så usaklige, på grensen til slemme. Går det ikke an å ha en saklig diskusjon? Må virkelig tenke meg om før jeg lager en slik tråd neste gang. Det er synd, for jeg vil så gjerne høre folks syn, men det er jo ikke særlig hyggelig når folk kommer med så frekke utsagn. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #165 Del Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at kristne ikke vil svare på hvor villige de er villige til å tro at Vishnu eksisterer Anonymkode: bfe2b...f48 Jeg tror ikke på Vishnu nei. Hvordan det? Har bare vært litt opptatt med å svare andre i tråden her, er så mange er inne akkurat nå. Mente ikke å ignorere eller noe Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #166 Del Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, Boetica skrev: Så du fornekter det gamle testamentet? Jeg mener hvert fall at ikke alt må tolkes bokstavelig. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 31. juli 2020 #167 Del Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke på Vishnu nei. Hvordan det? Har bare vært litt opptatt med å svare andre i tråden her, er så mange er inne akkurat nå. Mente ikke å ignorere eller noe Anonymkode: 976b3...e97 Hvorfor tror du ikke på Vishnu? 1milliard mennesker tror på Vishnu, tar de feil da liksom? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #168 Del Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke på Vishnu nei. Hvordan det? Har bare vært litt opptatt med å svare andre i tråden her, er så mange er inne akkurat nå. Mente ikke å ignorere eller noe Anonymkode: 976b3...e97 Jeg spurte ikke om du tror på Vishnu Anonymkode: bfe2b...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #169 Del Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke på Vishnu nei. Hvordan det? Har bare vært litt opptatt med å svare andre i tråden her, er så mange er inne akkurat nå. Mente ikke å ignorere eller noe Anonymkode: 976b3...e97 Jeg spurte ikke om du tror på Vishnu, Jeg spurte om du var villig til å tro ? Den eneste forskjellen på deg og en ateist er at ateister tror på en Gud mindre enn deg. Anonymkode: bfe2b...f48 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #170 Del Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg spurte ikke om du tror på Vishnu Anonymkode: bfe2b...f48 Gjorde du ikke? 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at kristne ikke vil svare på hvor villige de er villige til å tro at Vishnu eksisterer Anonymkode: bfe2b...f48 Hva vil du fram til da? Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 31. juli 2020 #171 Del Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg mener hvert fall at ikke alt må tolkes bokstavelig. Anonymkode: 976b3...e97 Hvem er det som skal avgjøre hva som skal tolkes bokstavelig og ikke, da? Den norske kirken er jo vært gjennomsyret av homofobi fordi de bokstavfortolker bibelen. Jeg syns det blir cherry picking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #172 Del Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, K.B. skrev: Hvorfor tror du ikke på Vishnu? 1milliard mennesker tror på Vishnu, tar de feil da liksom? Jeg mener jo det. Akkurat sol du mene vi kristne tar feil. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #173 Del Skrevet 31. juli 2020 5 minutter siden, Boetica skrev: Så du fornekter det gamle testamentet? Jeg tror ikke på alt som står der, men jeg tror at Gud skapte verden og menneskene, og jeg tror at Gud sendte Jesus for å dø for oss for at vi skulle få et evig liv. Og jeg tror at troen er en relasjon mellom Gud og mennesker - en relasjon der Gud er vår far og forsørger som hjelper, støtter, forstår, tilgir, elsker og våker over oss. Og jeg verdsetter verdier som nestekjærlighet, toleranse, respekt, aksept, imøtekommenhet, tilgivelse og forsoning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #174 Del Skrevet 31. juli 2020 Akkurat nå, Boetica skrev: Hvem er det som skal avgjøre hva som skal tolkes bokstavelig og ikke, da? Den norske kirken er jo vært gjennomsyret av homofobi fordi de bokstavfortolker bibelen. Jeg syns det blir cherry picking. Alle har ulik tro. Jeg baserer MIN tro på hva jeg finner sannsynlig, tanker jeg har tenkt og erfaringer jeg har hatt. Da har jeg kommet fram til min kristne tro og at jeg ikke mener bibelen tolkes bokstavelig. Andre har selvsagt andre syn. Anonymkode: 976b3...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 31. juli 2020 #175 Del Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener jo det. Akkurat sol du mene vi kristne tar feil. Anonymkode: 976b3...e97 Ser du nå hvor tynt grunnlaget ditt er? Din tro er i praksis ikke mer en en geografisk tilfeldighet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #176 Del Skrevet 31. juli 2020 3 minutter siden, K.B. skrev: Hvorfor tror du ikke på Vishnu? 1milliard mennesker tror på Vishnu, tar de feil da liksom? Vishnu, du, liksom! Haha! Unnskyld for at jeg ler, men ja... De en milliard menneskene tar nok feil, ja! Anonymkode: 8380c...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 31. juli 2020 #177 Del Skrevet 31. juli 2020 2 minutter siden, Boetica skrev: Hvem er det som skal avgjøre hva som skal tolkes bokstavelig og ikke, da? Den norske kirken er jo vært gjennomsyret av homofobi fordi de bokstavfortolker bibelen. Jeg syns det blir cherry picking. Det finnes kristne prester som er gift med samme kjønn. Jeg så nettopp en serie der en prest var med. Hun praktiserte som prest og var gift med ei annen kvinne, og hun mente at homofili ikke var galt. Hun hadde studert skriftene og mente de henviste til andre ting enn homofili. Ikke alle kristne er så trangsynte at homofili er synd i deres øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 31. juli 2020 #178 Del Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Jeg tror ikke på alt som står der, men jeg tror at Gud skapte verden og menneskene, og jeg tror at Gud sendte Jesus for å dø for oss for at vi skulle få et evig liv. Og jeg tror at troen er en relasjon mellom Gud og mennesker - en relasjon der Gud er vår far og forsørger som hjelper, støtter, forstår, tilgir, elsker og våker over oss. Og jeg verdsetter verdier som nestekjærlighet, toleranse, respekt, aksept, imøtekommenhet, tilgivelse og forsoning. Jeg spurte om det gamle testamentet. Tror du det er guds ord? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #179 Del Skrevet 31. juli 2020 Denne tråden viser hvor hyklerisk kristne er. Anonymkode: bfe2b...f48 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 31. juli 2020 #180 Del Skrevet 31. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Det finnes kristne prester som er gift med samme kjønn. Jeg så nettopp en serie der en prest var med. Hun praktiserte som prest og var gift med ei annen kvinne, og hun mente at homofili ikke var galt. Hun hadde studert skriftene og mente de henviste til andre ting enn homofili. Ikke alle kristne er så trangsynte at homofili er synd i deres øyne. Det blir jo veldig relativt, men kan altså bare plukke det som passer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå