Gå til innhold

Anbefaling av elsykkel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Lurte på om noen kunne gitt meg en anbefaling angående hvilken elsykkel jeg skal kjøpe?

Har ikke syklet på mange år men tenkte å begynne å sykle til jobb.
Det er ca 8 km hver vei med litt opp og ned. Kommer ikke til å bruke den nevneverdig mye utenom til jobb. 
Jeg er åpen for sykler under 35.000, men synes i utgangspunktet det er litt i overkant dyrt for mitt bruk.
Hva tenker dere?

Anonymkode: 6bcce...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sørg iaf for en sykkel med motor i kranken (pedalene) og som et bra dreiemoment. Når jeg kjøpte min sykkel (ca 4 år siden) kjøpte jeg en med 70 nm, den fra Biltema hadde bare 7. Og så selvfølgelig batterikapasitet nok, men siden du ikke har så langt til jobb går det nok fint uten det aller største. 

Oslo sykkelverksted er flinke, anbefaler å kjøpe der.

Anonymkode: f4e41...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sørg iaf for en sykkel med motor i kranken (pedalene) og som et bra dreiemoment. Når jeg kjøpte min sykkel (ca 4 år siden) kjøpte jeg en med 70 nm, den fra Biltema hadde bare 7. Og så selvfølgelig batterikapasitet nok, men siden du ikke har så langt til jobb går det nok fint uten det aller største. 

Oslo sykkelverksted er flinke, anbefaler å kjøpe der.

Anonymkode: f4e41...adc

https://www.buddybike.no/elsykler/c4/svart. Har denne motor i kranken? 
Beklager hvis det er litt dumt spørsmål, men kan virkelig ingenting om elsykler..

Anonymkode: 6bcce...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes en del tester og sikkert lurt å lese litt om det tekniske - hva slags motor de ulike er , sjekk hvordan ladingen fungerer , hvordan selve "elkontrollen" fungerer ++

Noen elsykler er ganske tunge - henger vel sikkert sammen med str. på motor.   

Skal du bare sykle 8 km småkupert er det ikke sikkert du trenger så kraftig motor og dermed er det ikke sikkert den blir så dyr.

Anonymkode: 0e67a...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...