Gå til innhold

Hijab og trening

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På treningssenteret mitt er det flere damer som bruker hijab når de trener, og et par av de har lang kjortel/kappe på (husker ikke hva det heter)

De trener både kondisjon og styrke, og jeg har ofte tenkt at det må være veldig varmt og upraktisk å ha hele hodet /kroppen innpakket, når man er svett og varm. 

Jeg tenkte kanskje det er noen muslimske jenter her inne som kan svare meg på om de synes det er behagelig å trene når man har disse klærne på, eller om de er vant til det og det går greit? 

Jeg er bare nyfiken og lurer🙃

Anonymkode: 18076...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er faktisk en del som trener i genser, det er ikke noe stress. Tenker det er det samme for disse damene

Anonymkode: 0179e...220

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er sikkert vant med dette fra før.

Anonymkode: eb342...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal alltid folk bry seg om hvilke klær andre trener i? Utallige tråder her inne feks om jenter på senteret som trener i treningstopp og shorts som blir oppfordret til å dekke seg til og ikke "vise seg fram". Pass på deg selv.

Anonymkode: 153eb...0f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener med hijab. Har kjøpt meg en Nike hijab fra zalando som lufter huet mens man løper. 

Ellers så er vi vant med hijaben, det er ikke så varmt her i Norge heller. I varme sommerdager går jeg i lange, tynne fine kjoler og matcher med en lett hijab 😍

Anonymkode: 947cc...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal alltid folk bry seg om hvilke klær andre trener i? Utallige tråder her inne feks om jenter på senteret som trener i treningstopp og shorts som blir oppfordret til å dekke seg til og ikke "vise seg fram". Pass på deg selv.

Anonymkode: 153eb...0f0

Jeg tror du har misforstått for jeg mener jo ikke at de skal dekke seg til.

Jeg bare lurer på om det er varmt å trene med hijab og chador(?) som er fotsidt. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener med hijab. Har kjøpt meg en Nike hijab fra zalando som lufter huet mens man løper. 

Ellers så er vi vant med hijaben, det er ikke så varmt her i Norge heller. I varme sommerdager går jeg i lange, tynne fine kjoler og matcher med en lett hijab 😍

Anonymkode: 947cc...4cf

Så flott da🙂 Noen av damene har på seg abaya eller chador(ikke helt sikker på om det er riktig) og har tenkt at det må være upraktisk og varmt, men de er nok vant til å bevege seg med disse plaggene på. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er norsk, men trener med Hijab bare på f*en 😂

Anonymkode: 15a80...ac8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener sammen med ei jente som bruker hijab, men hun bruker en som er tilpasset trening tror jeg. Ser ut som den er i et treningsstoff og det henger ikke noe tøy rund halsen eller kroppen. 

Anonymkode: 4b52e...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...