AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #1 Del Skrevet 29. juli 2020 Vi har prøvd lenge, begge har vi sjekket oss. Alt skal være i orden, men vi blir ikke gravide. Vi har sex rundt eggløsning hver måned, men det blir aldri en spire. Jeg har veldig regelmessig mensen, og idag skulle den egentlig vært her så jeg tok en test og håpet så inderlig- negativ atter en gang. Nå har jeg mensmurringer, så mensen kommer vel ikveld eller inatt. Jeg blir så lei meg over at vi ikke får det til, jeg føler meg så mislykket. Måtte bare få det ut. Kvinne 30. Anonymkode: f1c52...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #2 Del Skrevet 29. juli 2020 Du er ikke alene, tro meg. Men alt blir bra til slutt ❤ Vi har prøvd i 16 mnd uten hell. K32 Anonymkode: 7ec70...6a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #3 Del Skrevet 29. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd lenge, begge har vi sjekket oss. Alt skal være i orden, men vi blir ikke gravide. Vi har sex rundt eggløsning hver måned, men det blir aldri en spire. Jeg har veldig regelmessig mensen, og idag skulle den egentlig vært her så jeg tok en test og håpet så inderlig- negativ atter en gang. Nå har jeg mensmurringer, så mensen kommer vel ikveld eller inatt. Jeg blir så lei meg over at vi ikke får det til, jeg føler meg så mislykket. Måtte bare få det ut. Kvinne 30. Anonymkode: f1c52...2ae Dere passer ikke sammen genetisk. Enkelt og greit. Anonymkode: 2fc5d...1c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #4 Del Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere passer ikke sammen genetisk. Enkelt og greit. Anonymkode: 2fc5d...1c0 https://www.klikk.no/side2/kropp-og-hode/ny-studie-kvinners-egg-foretrekker-noen-saedceller-nar-de-skal-bli-gravide-6924615 Anonymkode: fa20c...65a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #5 Del Skrevet 29. juli 2020 Vi prøvde i fire år før det klaffet. Nr to kom på første forsøk. Ikke gi opp. Det er noen ganger bare tilfeldigheter. Anonymkode: 17c58...c8d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåsemor Skrevet 29. juli 2020 #6 Del Skrevet 29. juli 2020 Hvor lenge har dere prøvd? Har dere hatt full utredning av begge? Ble det sjekket at du har eggløsning? Vi søkte utredning etter 1 år og ventet til 1,5 år, og klaffet nøyaktig etter 2 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #7 Del Skrevet 29. juli 2020 Matchen er nok ikke den beste : https://forskning.no/evolusjon-sex/eggcellen-foretrekker-noen-menns-saedceller-foran-andres-ifolge-ny-studie/1700513 Anonymkode: fa20c...65a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #8 Del Skrevet 30. juli 2020 Her klaffet det ikke før etter overkant av 3 år som prøver. Regelmessig syklus på ca 28 dager og ingenting galt med oss i følge utredning. Anonymkode: c24ca...795 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 30. juli 2020 #9 Del Skrevet 30. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere passer ikke sammen genetisk. Enkelt og greit. Anonymkode: 2fc5d...1c0 Så greit at du kan slå fast det uten å undersøke dem. Kanskje du burde få jobb i helsevesenet så de kan bruke de synske evnene dine? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #10 Del Skrevet 30. juli 2020 Hvis dere har prøvd mer enn ett år, kan dere søke assistert befruktning☺️ Det er slik jeg ble gravid🥰 Fra vi søkte IVF til jeg var gravid tok under et år (offentlig). Lykke til💞 Anonymkode: a1c46...7f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #11 Del Skrevet 30. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere passer ikke sammen genetisk. Enkelt og greit. Anonymkode: 2fc5d...1c0 Det fikk vi også høre. Ikke så hyggelig når man strever med å få barn, og så skal det være fordi man har valgt feil partner, at det hadde gått med en annen. Og jeg har ikke lest noe ikke noe som tyder på at det er vanlig heller (i den artikkelen noen har linket til står det at funnene har "liten praktisk betydning). I noen få tilfeller kan begge være bærere av en arvelig sykdom. Vi klarte ikke å lage første barn sammen selv, tross regelmessig syklus og ingenting galt funnet. Nr. to kom uten problemer. Legen vi gikk til sa at det ikke var helt uvanlig. Genene våre hadde ikke endret seg i mellomtiden. Anonymkode: dfd08...8ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøyamor Skrevet 30. juli 2020 #12 Del Skrevet 30. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Matchen er nok ikke den beste : https://forskning.no/evolusjon-sex/eggcellen-foretrekker-noen-menns-saedceller-foran-andres-ifolge-ny-studie/1700513 Anonymkode: fa20c...65a Thank you. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #13 Del Skrevet 30. juli 2020 12 timer siden, Tvist skrev: Så greit at du kan slå fast det uten å undersøke dem. Kanskje du burde få jobb i helsevesenet så de kan bruke de synske evnene dine? Det er helt elementær biologi og evolusjon. Man matcher ikke, og derfor blir man ikke lett gravid. Anonymkode: 2fc5d...1c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #14 Del Skrevet 30. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fikk vi også høre. Ikke så hyggelig når man strever med å få barn, og så skal det være fordi man har valgt feil partner, at det hadde gått med en annen. Og jeg har ikke lest noe ikke noe som tyder på at det er vanlig heller (i den artikkelen noen har linket til står det at funnene har "liten praktisk betydning). I noen få tilfeller kan begge være bærere av en arvelig sykdom. Vi klarte ikke å lage første barn sammen selv, tross regelmessig syklus og ingenting galt funnet. Nr. to kom uten problemer. Legen vi gikk til sa at det ikke var helt uvanlig. Genene våre hadde ikke endret seg i mellomtiden. Anonymkode: dfd08...8ed Nei men det tok sin tid. Evolusjonsmessig ville du blitt lettere gravid med en mann som hadde vært en bedre genetisk match. Anonymkode: 2fc5d...1c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #15 Del Skrevet 30. juli 2020 Dette med at man ikke er en god match biologisk er bare tull. Hos oss er det ingenting i veien med noen av oss, har prøvd i 2 år på egenhånd, 7 ivf forsøk med partners sperm , så valgte vi å gå over til ivf m/donor. Har prøvd 5 forskjellige donorer uten klaff. Anonymkode: 3a63f...f2b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #16 Del Skrevet 31. juli 2020 Jeg og samboeren prøvde i litt over ett år da det klaffet første gang, men jeg mistet i uke 10. Jeg var da virkelig sikker på at det er bare ikke ment å bli noe, med oss to. Dette er lenge siden, nå er jeg 39, og vi er veldig slitne småbarnsforeldre til to barn, som er nå 3 og 5. Anonymkode: cd95e...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #17 Del Skrevet 31. juli 2020 Ikke enkelt. Selv har vi prøvd i 12 år uten hell. Anonymkode: d7e2a...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #18 Del Skrevet 6. august 2020 Vi fikk tvillinger med IVF etter 8 år med prøving. Tre år etter det fikk vi en til helt naturlig. Det er håp ❤️ Anonymkode: f1aa8...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #19 Del Skrevet 7. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Må da være mulig å leve et meningsfullt liv uten barn !!!! Anonymkode: 1f37a...c03 Tydeligvis ikke... Anonymkode: 45923...df9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 7. august 2020 #20 Del Skrevet 7. august 2020 Ikke gi opp. Jeg har hatt årevis med prøving bak meg. Først prøvde jeg 4 år med eksen. Det resulterte i en graviditet etter 1 år, men jeg mistet i uke 11. De 3 neste årene ble jeg ikke gravid. Med min nåværende mann så startet vi å prøve i 2016. Første halv annet året skjedde det ikke noe. Ble gravid våren 2018 men mistet i uke 7. Etter det så det ut til å løse for ble gravid igjen høsten 2018, men mistet dessverre da også i uke 5. Ble gravid igjen i juni 2019, men det ble oppdaget en MA på ultralyd i uke 10. Tenkte vel etter det at det ikke var meningen. Vel nå er jeg inne i min 5 graviditet, etter å ha blitt gravid igjen i slutten av januar. Er nå i uke 30, og alt har sett fint ut så langt. Får en gutt i midten av oktober. Hos oss er det jeg som har problemer med å bli gravid pga sykdommen pcos. Men det rr mange par som ikke vet/finner ut av hva problemet er. Om dere har prøvd over 1 år så har dere rett til både utredninger og behandlinger/hjelp til å bli gravide om dere ønsker. Det finnes mange hjelpe midler, og for noen så hjelper dette. Jeg ville i alle fall ikke gitt opp noen barne drøm før dere har prøvd ut alt. Plutselig sitter dere der med en liten en eller flere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå