Gå til innhold

Vinkveld på lørdag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg nesten faste på fredag, og spare de kaloriene til lørdag?

Går regnestykket på et vis i balanse da?

Tror jeg skal klare meg på veldig få kalorier en dag

Anonymkode: 76fc8...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kompensert med trening i stedet. 

En joggetur på en time, eller gåtur på to, så har du forbrent 3-4 glass vin. 

Mens det å kun justere kalorier i større grad gir sug, så smell, og ikke minst forvirret forbrenning. 

Anonymkode: b4731...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om tur/trening i stedet for faste dagen før.. Eller kombinert med en kveld ut på by’n og danset av seg vinglassene? 🥂💃🏼

Om du faster dagen før vil alkoholen kunne ha uheldig effekt.. Jeg merker det godt om jeg tar et glass vin på tom mage.. 

Jeg tror det er viktig å tillate seg å spise som normalt innimellom, noen glass vin en kveld gjør ikke stort utslag - så lenge det ikke blir 3 glass vin hver kveld😊 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faste, du bør ikke drikke på tom mage. Dersom jeg ikke har spist nok i forveien så blir jeg dårlig at bare noen få glass vin. Ta det heller igjen uken etterpå.

Anonymkode: 11115...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker faste fredag, og normalt inntak + vin på lørdag. 
Ikke drikke på tom mage
 

Trening er uaktuelt dessverre 

Anonymkode: 76fc8...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker faste fredag, og normalt inntak + vin på lørdag. 
Ikke drikke på tom mage
 

Trening er uaktuelt dessverre 

Anonymkode: 76fc8...4ef

Jeg ville heller tatt den fasten på mandagen. Glykogenlagrene dine er tomme på lørdag dersom du ikke har spist noe dagen før. Dagen derpå trenger du også påfyll. 

Anonymkode: 11115...de3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dette er en spesiell anledning, og ikke noe som skjer regelmessig, så er det nok lurest å bare spise som vanlig og ta et par glass - det vil ikke ha noe å bety for det store bildet. Ellers kan du jo prøve å beregne ca antall glass du vil ha og kalorier i dette, og trekke det fra neste uke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fordelt de kaloriene på denne uken + neste uke. 100 kalorier mindre hver dag. 

Anonymkode: c2904...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk og har som regel ikke ork til trening. Jeg spiser mindre en dag om jeg vet jeg spiser mye neste dag. Det fungerer for meg

Anonymkode: efe5d...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spist litt mindre fordelt på flere dager. Det er det sunneste for kroppen med mest helsegevinst i. Kos deg på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke kunne hente inn spesielt mange kalorier ved hjelp av trening. Null stress å faste. Regner jo med at det også serveres mat og ost osv. på denne vinkvelden, siden du er bekymra for kaloriene, så det er ikke snakk om å innta store mengder alkohol på tom mage. Du dropper frokost og lunsj, spiser et lite måltid klokka 14, og så er du good to go med mat og vin klokka 18. Martin Norum har skrevet en artikkel om hvordan man kan faste i forbindelse med større julemiddager, o.l:

https://www.trening.no/kosthold/mot-julematen-med-god-samvittighet/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har gått ned 14 kilo nå har jeg unnet meg både vinkveld, en fest og flere besøk på resturant. De 14 kiloene forsvant på ca. 3 mnd. fordet. Men jeg har kunne trene ved siden av da.

Jeg har da redusert maten i løpet av dagen, ikke nødvendigvis fastet. Men hvis jeg vet at det blir mat og vin så har jeg ikke hatt noe problem med alkohol og tom mage. Så det er jo noe du må føle på.

Men jeg har trua på litt av alt for at vektnedgangen skal være varig. Går du litt opp pga. denne kvelden er det oftest mest vann å forsvinner nok i løpet av uken igjen.

Kos deg 😊

Anonymkode: 30a66...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt vinkvelden som kanskje denne ukas og neste ukes kos. Ikke sult deg selv, men unngå snacks og godteri før og etter, og kanskje ikke noe neste helg. Du må kunne ha det greit mens du går det ned i vekt, og jeg tror det er en farlig vei å gå om du begynner å sulte deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke lag noe greier ut av dette, men begrens inntaket ditt. 1-2 glass er nok.

Anonymkode: b7308...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...