Gå til innhold

Hvor i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.8.2020 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Ja, det glemte jeg å si. «Vi» er meg og datteren min på 3 år. Så ja vi er en barnefamilie, men en veldig liten en. Derfor jeg presiserte at vi ikke trengte rekkehus. Jeg tenkte minimum 70-80 kvm. Men jeg er bare glad om jeg slipper vedlikehold på et helt rekkehus, mye snømåking etc. 
 

enig i det du sier. Jeg ønsker ikke Groruddalen eller søndre Nordstrand. 
 

ts

Anonymkode: 234c7...4a2

Ville absolutt anbefale Gaustad men er jo forh.dyrt der. 

https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?area_from=60&area_to=85&filters=&q=gaustad

Bor ikke der selv men kjenner noen / har hørt at det er veldig bra miljø der og det er jo et veldig rolig område - men veldig nærme marka men også sentrum.   Vil påstå at det var litt "usentralt" mtp. kollektivt men nå har det jo kommet en lokalbuss der ,  men ellers er det både trikk og buss ganske nærme. 

Også en del leiligheter i området Ullevålsletta/Rektorhaugen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, punkyB skrev:

Ville absolutt anbefale Gaustad men er jo forh.dyrt der. 

https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?area_from=60&area_to=85&filters=&q=gaustad

Bor ikke der selv men kjenner noen / har hørt at det er veldig bra miljø der og det er jo et veldig rolig område - men veldig nærme marka men også sentrum.   Vil påstå at det var litt "usentralt" mtp. kollektivt men nå har det jo kommet en lokalbuss der ,  men ellers er det både trikk og buss ganske nærme. 

Også en del leiligheter i området Ullevålsletta/Rektorhaugen. 

 

 

Anbefaler også dette området!

Anonymkode: b571f...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 21.01, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har aldri helt skjønt det der.

I Oslo virker det som om bydelen er veldig definerende for din sosiale anseelse. Jeg er innflytter, og familien min kan nok karakteriseres som middelklasse. Jeg bodde lenge i to av de dyreste områdene i Oslo, før jeg flyttet til Groruddalen. Har bedre inntekt nå enn jeg noen gang hadde da jeg bodde i de «finere» bydelene, og trives langt bedre.

For meg som er innflytter er det viktigste at jeg trives og ikke lever over evne, men for noen er det sterke normative føringer på hvor man skal strebe etter å bosette seg i Oslo. Det er uforståelig for meg.

Jeg synes at noen av områdene i Groruddalen og på Søndre Nordstrand er veldig fine, selv om jeg skjønner at en del Oslo-folk ser litt ned på disse delene av byen.

Kværnerbyen (som noen nevner) og en del av de nye blokkene i Nydalen synes jeg virker som forferdelige bomiljøer. Har vært på besøk begge steder, og forstår ikke at de orker å bo så tett, med så lite lysinnslipp, kjipe uteområder og innsyn til og fra naboene. 

Anonymkode: 8ccc7...ad9

Innflyttere og Oslofolk har jo et ulikt forhold til byen, og det handler jo om hvordan man kjenner den. Jeg har to venninner som er sammen med menn som er innflyttere, og de er veldig fleksible mtp. hvor de skal bo. Mine venninner er ikke det, og det handler ikke om at de er mer snobbete, men at de allerede kjenner byen og har tenkt på hvilke områder de liker i kanskje 10 år.

Jeg synes stort sett områdene i Oslo som er dyre, er dyre av en grunn, med noen hederlige unntak. Det gjelder bebyggelse (gamle gårder vs. nybygg), grøntområder, luft og lys, sentrumsnærhet. 

Søndre Nordstrand er jo en bydel med en del problemer, så det er jo en grunn til at det er billig.

Anonymkode: b678c...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok sett omkring Østensjø. Der får du et godt miljø, antakeligvis en god investering og mange likesinnede.

Anonymkode: b678c...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe sånt ville jeg vurdert: https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=181099361

Anonymkode: b678c...f1d

Jeg har jobbet på Abildsø før. Veldig nærme E6 og ingen t-banane. Det er litt kjipt. 
 

jeg har sett på denne, men tror også der at jeg ville irritert meg over veistøy. 
 

ts

Anonymkode: 234c7...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.7.2020 den 11.39, AnonymBruker skrev:

Området overfor Rikshospitalet og Gaustad sykehus. Mest blokker og rekkehus. Rett ved marka. Omtrent bare barnefamilier og noen eldre. Veldig god skole, ikke for vestkant men langt unna østkant-miljø på skolen. 

Anonymkode: b571f...090

Der er det grisedyrt hvis budsjettet er på 7 mill. Da kan vi kanskje ha råd til en 3-roms på Gaustad over riksen der. Veldig fint, men det er et utrolig høyt sprang hvis de skal videre til hus på sikt. 

Anonymkode: 0b166...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis budsjettet er 7 mill ville jeg sett på Østensjø bydel. Det er en bydel som er i sterk vekst. Ligger rett ved marka og har t-bane forbindelse og dermed er sentralt. Der kan dere på sikt ha råd til hus hvis dere bosetter dere med barn og ikke vil bytte skolekrets. 

Flere nevner Gaustad/Sogn område og det er et meget fint område, men veldig dyrt. Blir veldig vanskelig hvis dere ikke har svært gode jobber og senere forflytte dere til større bolig. Kjelsås/Grefsen er i samme sjiktet og er også veldig fine områder. 

 

Anonymkode: 0b166...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Årvoll/Tonsenhagen. Veldig trivelig lokalmiljø, nær marka og kort vei med buss til sentrum (går hele døgnet) :).

Anonymkode: 1c453...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Hva faen? Jeg er arbeiderklasse og har bodd på Ullern lenge! 

Anonymkode: 9ba74...a90

Men ville du hatt råd til å kjøpe deg et sted der nå.med plass til samboer og to barn?

Anonymkode: a24f5...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er alene med datteren din ser jeg for meg at det blir endel hverdagslogistikk med henting osv, så jeg hadde sett etter et sted med praktisk beliggenhet mtp jobb, barnehage og skole. Ellers ville jeg vært forsiktig med å tro på alle som har bastante meninger om ulike steder - det er jo basert på personlige syn og ikke minst fordommer, og «alle» liker best stedet de selv er fra eller bor. Jeg er fra Bøler, og synes selvfølgelig det ville være et bra sted for deg :)

Anonymkode: 09eda...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonsenhagen 😍  Landlig, med kort vei til sentrum og med god bussforbindelse døgnet rundt.

Anonymkode: 03c79...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.8.2020 den 10.03, AnonymBruker skrev:

Hvis budsjettet er 7 mill ville jeg sett på Østensjø bydel. Det er en bydel som er i sterk vekst. Ligger rett ved marka og har t-bane forbindelse og dermed er sentralt. Der kan dere på sikt ha råd til hus hvis dere bosetter dere med barn og ikke vil bytte skolekrets. 

Flere nevner Gaustad/Sogn område og det er et meget fint område, men veldig dyrt. Blir veldig vanskelig hvis dere ikke har svært gode jobber og senere forflytte dere til større bolig. Kjelsås/Grefsen er i samme sjiktet og er også veldig fine områder. 

 

Anonymkode: 0b166...e04

Du får ikke hus i bydel Østensjø til 7 millioner altså... Treroms koster rundt 4 mill. Med hageflekk: 5-6 mill. Nyere standard: høyere pris. Rekkehus kanskje 7-9 mill og enebolig fra 10 mill. Hus til 10 mill er oppussingsobjekt (avhengig av standard: legg på 20000 per kvm for å få det oppdatert, minst). Østensjø har samme priser som Bærum, sånn ca.

Anonymkode: 8d504...b62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...