Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor det flest unge nyetablerte familier med middelklassebakgrunn? Har sett litt på Løren, men liker ikke at det er så tettbygd. Noen tips?

Anonymkode: 234c7...4a2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bor det flest unge nyetablerte familier med middelklassebakgrunn? Har sett litt på Løren, men liker ikke at det er så tettbygd. Noen tips?

Middelklassen har ikke råd til å bo sentralt og med god plass rundt seg i Oslo. Da må du ut av byen nord/sør/østover.

Anonymkode: 6f102...663

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Middelklassen har ikke råd til å bo sentralt og med god plass rundt seg i Oslo. Da må du ut av byen nord/sør/østover.

Anonymkode: 6f102...663

Hmmm, tenker det er middelklassen som har råd til Oslo jeg, og arbeiderklassen som må utenfor. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kværnerbyen. En rolig liten by i byen. 10 min med buss til Oslo s 

Anonymkode: c5635...e8d

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm, der er jeg litt kjent, har bare hørt at det er lite sol der. Stemmer det?

ts

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Bor mange  nyetablerte middelklassefamilier på Oppsal, Ensjø og Lambertseter ihvertfall. 

Her jeg bor, Kalbakken er det også veldig mange nyetablerte Litt lenger ute, men veldig barnevennlig og ogod kollektiv. Tror det finnes mange slike "lommer".

Anbefaler å finne et sted som er praktisk til jobb og nært noen du kjenner fra før  

Anonymkode: feae3...08b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor på Gaustad/Kringsjå. Nesten bare barnefamilier, rett ved marka, og sunt og godt miljø.

Anonymkode: b571f...090

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ukoselig, nede i en mørk dump.

Anonymkode: 1e448...179

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen? Jeg er arbeiderklasse og har bodd på Ullern lenge! 

Anonymkode: 9ba74...a90

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor mange  nyetablerte middelklassefamilier på Oppsal, Ensjø og Lambertseter ihvertfall. 

Her jeg bor, Kalbakken er det også veldig mange nyetablerte Litt lenger ute, men veldig barnevennlig og ogod kollektiv. Tror det finnes mange slike "lommer".

Anbefaler å finne et sted som er praktisk til jobb og nært noen du kjenner fra før  

Ja, det tror jeg også. Derfor jeg laget tråden   for å se om det er steder jeg ikke har tenkt på. Oppsal har vi tenkt på, Kalbakken blir litt for heftig tror jeg. Lambertseter har jeg i trykk av at har mye 3 roms, og lite/dyrt større enn det? 

ts

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ukoselig, nede i en mørk dump.

Anonymkode: 1e448...179

Enig, måtte se der en gang siden folk snakker om hvor fint det er der. Følte det samme.  Nedi her, under veien ved alle rundkjøringene her lager vi en mini by.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det tror jeg også. Derfor jeg laget tråden   for å se om det er steder jeg ikke har tenkt på. Oppsal har vi tenkt på, Kalbakken blir litt for heftig tror jeg. Lambertseter har jeg i trykk av at har mye 3 roms, og lite/dyrt større enn det? 

ts

Hva mener du med litt for heftig? 

Anonymkode: 3fcb2...848

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor på Gaustad/Kringsjå. Nesten bare barnefamilier, rett ved marka, og sunt og godt miljø.

Anonymkode: b571f...090

Hmmm, jeg visste faktisk ikke at Gaustad og Kringsjå grenset🤔 er det ikke mange gæmliser som bor der til de dør og så tar barna over barndomshjemmet? 

ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med litt for heftig? 

Har en venninne med barn på Linderud skole, hun er ikke veldig fornøyd. Røft miljø, ikke mange med høyere utdannelse/middelklasse som har barna sine der? Mulig jeg tar feil altså, men det er det jeg har hørt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er budsjettet ditt? Er stor forskjell på middelklasse, men som allerede har vært i boligmarkedet i 10-15 år og med flere boligbytter i Oslo bak seg, enn om du kjøper for første gang. 
Gjør det litt enklere å peke ut aktuelle områder. 

Anonymkode: 972f4...710

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er budsjettet ditt? Er stor forskjell på middelklasse, men som allerede har vært i boligmarkedet i 10-15 år og med flere boligbytter i Oslo bak seg, enn om du kjøper for første gang. 
Gjør det litt enklere å peke ut aktuelle områder. 

Anonymkode: 972f4...710

Tja. Uten utleiedel så kanskje rundt 7 mill. Vi har ikke helt laget oss et budsjett enda. Vil helst ha uteplass på marknivå, men trenger ikke være rekkehus eller hus.  Med utleiedel kan vi strekke oss. 

ts

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm, der er jeg litt kjent, har bare hørt at det er lite sol der. Stemmer det?

ts

Lite sol kombinert med at det er bygd ALT for tett.

Endret av Traktor
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen? Jeg er arbeiderklasse og har bodd på Ullern lenge! 

Anonymkode: 9ba74...a90

Ja, jeg har aldri helt skjønt det der.

I Oslo virker det som om bydelen er veldig definerende for din sosiale anseelse. Jeg er innflytter, og familien min kan nok karakteriseres som middelklasse. Jeg bodde lenge i to av de dyreste områdene i Oslo, før jeg flyttet til Groruddalen. Har bedre inntekt nå enn jeg noen gang hadde da jeg bodde i de «finere» bydelene, og trives langt bedre.

For meg som er innflytter er det viktigste at jeg trives og ikke lever over evne, men for noen er det sterke normative føringer på hvor man skal strebe etter å bosette seg i Oslo. Det er uforståelig for meg.

Jeg synes at noen av områdene i Groruddalen og på Søndre Nordstrand er veldig fine, selv om jeg skjønner at en del Oslo-folk ser litt ned på disse delene av byen.

Kværnerbyen (som noen nevner) og en del av de nye blokkene i Nydalen synes jeg virker som forferdelige bomiljøer. Har vært på besøk begge steder, og forstår ikke at de orker å bo så tett, med så lite lysinnslipp, kjipe uteområder og innsyn til og fra naboene. 

Anonymkode: 8ccc7...ad9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninne med barn på Linderud skole, hun er ikke veldig fornøyd. Røft miljø, ikke mange med høyere utdannelse/middelklasse som har barna sine der? Mulig jeg tar feil altså, men det er det jeg har hørt. 

Linderud? Det er jo en del lenger ned. Jeg har riktignok ikke barn, men syns Kalbakken/Rødtvet er koselig. Trives godt her. Tror Nordtvet er den barneskolen som tilhører her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Anonymkode: 23c7...4a2

Linderud er ikke Kalbakken da. Kalbakken er ekstremt stille, bare pensjonister og barnefamilier.Jeg har små barn på Kalbakken og det er gull, så mange lekeplasser, besøksgård, svømmehall, bibliotek, kort til barnevennlige badevann, alltid masse barn ute og leker. Ungdomsskole er tøft over alt desverre. Og jeg vil  heller ha "arbeiderklasseungdom" enn merkepress og kroppsfokus og hasj som i de "rike" stedene 😕

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...