Gå til innhold

Camilla Pihl hudpleie?


powerpuffen

Anbefalte innlegg

Jeg var nettopp på vita for å få hjelp til å velge riktig hudpleie, og ble anbefalt Camilla Pihl 

Jeg endte på anti-age serien til Camilla Pihl, dagkrem, serum og cleanser 

Men nå har jeg googlet disse produktene litt, og ser at de har veldig varierende og til dels elendig omtale. Har jeg gjort et bomkjøp? Bør jeg returnere? 


Jeg har normal til tørr hud 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, duftlyset skrev:

Jeg var nettopp på vita for å få hjelp til å velge riktig hudpleie, og ble anbefalt Camilla Pihl 

Jeg endte på anti-age serien til Camilla Pihl, dagkrem, serum og cleanser 

Men nå har jeg googlet disse produktene litt, og ser at de har veldig varierende og til dels elendig omtale. Har jeg gjort et bomkjøp? Bør jeg returnere? 


Jeg har normal til tørr hud 

Må nesten se ingredienslisten i det du har kjøpt. 

Anonymkode: d5ca2...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nesten se ingredienslisten i det du har kjøpt. 

Anonymkode: d5ca2...a51

 

3D0673CD-1A97-44DC-90B0-D9F6F380C81E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sprinkle skrev:

 

3D0673CD-1A97-44DC-90B0-D9F6F380C81E.jpeg

Dette er i prinsippet en solkrem som gir litt fukt.To av de fem første ingrediensene er ulike typer UV-filter, og ellers inneholder produktet hovedsaklig en del fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende stoffer.

Å kalle dette"anti-age" er å love mer enn produktet kan holde, etter min mening. Riktignok er solbeskyttelse noe av det viktigste du kan gjøre for huden din mtp forebygging av rynker, men da snakker vi om minst SPF 30, i alle fall om sommeren i Norge.

Produktet inneholder heller ingen aktive dokumenterte virkestoffer mot hudaldring, så den vil kke ha noen som helst effekt. Fukt og silikoner kan få huden til midlertidig å fremstå som glattere, men det er en rent kosmetisk virkning.

Hvis kremen gir deg nok fukt og huden din ikke reagerer negativt på den, kan du jo bruke den opp, men kombiner med et produkt med høyere solfaktor.

Hvis du ønsker å begynne med forebyggende/reparerende hudpleie, bør du innføre bl.a. retinol, syreeksfoliering og c-vitamin i hudpleierutinen din. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun prøvd ansiktsolkremen hennes som er "anti age". Den er helt grusom. Kommer ikke til å kjøpe noe selv. Jeg har ikke fet hud nå (hadde det før), men etter å ha brukt den kremen glinsa hele trynet mitt da jeg sto opp dagen etter. Så helt jævlig ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Roci skrev:

Dette er i prinsippet en solkrem som gir litt fukt.To av de fem første ingrediensene er ulike typer UV-filter, og ellers inneholder produktet hovedsaklig en del fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende stoffer.

Å kalle dette"anti-age" er å love mer enn produktet kan holde, etter min mening. Riktignok er solbeskyttelse noe av det viktigste du kan gjøre for huden din mtp forebygging av rynker, men da snakker vi om minst SPF 30, i alle fall om sommeren i Norge.

Produktet inneholder heller ingen aktive dokumenterte virkestoffer mot hudaldring, så den vil kke ha noen som helst effekt. Fukt og silikoner kan få huden til midlertidig å fremstå som glattere, men det er en rent kosmetisk virkning.

Hvis kremen gir deg nok fukt og huden din ikke reagerer negativt på den, kan du jo bruke den opp, men kombiner med et produkt med høyere solfaktor.

Hvis du ønsker å begynne med forebyggende/reparerende hudpleie, bør du innføre bl.a. retinol, syreeksfoliering og c-vitamin i hudpleierutinen din. 

Oi, tusen takk for god forklaring og gode råd! 

Jeg valgte å åpne produktene i går og jeg må si at til min tørre og sensitive hud fungerer de faktisk ganske greit. Nå har jeg bare brukt de i et døgn da, så jeg skal ikke konkludere helt enda, men så langt fornøyd.

Skal så absolutt ta med meg rådene videre når det gjelder hudpleien 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har litt problemer med "å svelge" anbefalinger fra Vita dessverre, det virer med ment som salg enn om å se enkeltindivider.

Merker jeg anbefaler:

The ordinary

CeraVe

La roche posay

Solkrem:

LA roche posay  Anthelios 

 

Dr Dray- youtube

Anonymkode: 0201d...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roci skrev:

Dette er i prinsippet en solkrem som gir litt fukt.To av de fem første ingrediensene er ulike typer UV-filter, og ellers inneholder produktet hovedsaklig en del fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende stoffer.

Å kalle dette"anti-age" er å love mer enn produktet kan holde, etter min mening. Riktignok er solbeskyttelse noe av det viktigste du kan gjøre for huden din mtp forebygging av rynker, men da snakker vi om minst SPF 30, i alle fall om sommeren i Norge.

Produktet inneholder heller ingen aktive dokumenterte virkestoffer mot hudaldring, så den vil kke ha noen som helst effekt. Fukt og silikoner kan få huden til midlertidig å fremstå som glattere, men det er en rent kosmetisk virkning.

Hvis kremen gir deg nok fukt og huden din ikke reagerer negativt på den, kan du jo bruke den opp, men kombiner med et produkt med høyere solfaktor.

Hvis du ønsker å begynne med forebyggende/reparerende hudpleie, bør du innføre bl.a. retinol, syreeksfoliering og c-vitamin i hudpleierutinen din. 

Ikke hi, men takk til Roci for all kunnskap.:lillesky2:

Anonymkode: 0201d...0a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte masse ansiktmasker da vita gikk konkurs. men senere når jeg nevnte dette til hudpleieren min, fikk jeg beskjed om at jeg kunne bare kaste dem🤷‍♀️

Anonymkode: e188d...71d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hi, men takk til Roci for all kunnskap.:lillesky2:

Anonymkode: 0201d...0a5

Tusen takk💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...