Gå til innhold

Hemmelig kjeller McCann saken


Mariángel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Ikanonym skrev:

At det er bra om foreldrene kan få fred. 

Og muligens andre foreldre (også en tysk 5-åring har vært savnet), og vi andre som har fulgt saken. 
 

Jeg skulle også gjerne visst hva den ansatte i leilighetskomplekset som tipset tyskeren om leiligheten med barn i, har forklart til politiet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, O Rakel skrev:

Og muligens andre foreldre (også en tysk 5-åring har vært savnet), og vi andre som har fulgt saken. 
 

Jeg skulle også gjerne visst hva den ansatte i leilighetskomplekset som tipset tyskeren om leiligheten med barn i, har forklart til politiet. 

Jeg også. De har visst fått konkrete tips :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ikanonym skrev:

At det er bra om foreldrene kan få fred. 

De står bak forsvinningen tror jeg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Tough cookie skrev:

De står bak forsvinningen tror jeg. 

Sett deg inn i saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, O Rakel skrev:

Sett deg inn i saken.

Stikkord er: 

likhund , blodhund markerte på sofaen på kosedyr og leiebil. Foreldre som ikke passer på barna sine, har ingen babycall og sjekker dem med ujevne mellomrom. 

Døren var ulåst, men likevel skulle kidnapper klart å komme seg ut gjennom et lite vindu med treåring på slep. 🤔 Var han/de idiot? Det var heller ikke noe tegn på innbrudd  

Det var en trang bakgate, vanskelig å dra derifra uten å bli oppdaget  

Foreldrene har vært helt uinteresserte i observasjonen til Jane Tanner om en mann som bar en jente i rosa pysjamas i tidsrommet Madeleine angivelig har blitt kidnappet. Er det ikke greit å sjekke ut alle som kan ha vært innvolvert? 

leser boka til profiler Pat Brown. Hun mener at jenta er død og at kidnappingen er en cover up

https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokkpastand---madeleine-mccann-ble-aldri-bortfort/3423323714.html

 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pipaluk skrev:

Stikkord er: 

likhund , blodhund markerte på sofaen på kosedyr og leiebil.
Likhund eller blodhund? Allerede i ditt første argument her har du ikke styr på detaljene. Hunden kan også markere på urin (som ofte er ved et lik). 

Foreldre som ikke passer på barna sine, har ingen babycall og sjekker dem med ujevne mellomrom. 

Dette var vanlig frem til denne saken. Britiske familier merket gjerne også dør med at «her sover barn». Familien har betalt en høy pris for en lærepenge som gjaldt veldig mange foreldre. 

Døren var ulåst, men likevel skulle kidnapper klart å komme seg ut gjennom et lite vindu med treåring på slep. 🤔 Var han/de idiot? Det var heller ikke noe tegn på innbrudd  

Vinduet kan ha blitt benyttet fordi det vender ut mot gate og ikke inn mot feriekomplekset og derfor var lettere p benytte uten å bli fersket. Men det er ikke konkludert med hvilken vei gjerningsmannen tok. 

Det var en trang bakgate, vanskelig å dra derifra uten å bli oppdaget  
 

Nei, det var ikke en trang bakgate. Det var en åpen, lite trafikkert gate. 

Foreldrene har vært helt uinteresserte i observasjonen til Jane Tanner om en mann som bar en jente i rosa pysjamas i tidsrommet Madeleine angivelig har blitt kidnappet. Er det ikke greit å sjekke ut alle som kan ha vært innvolvert? 
 

Feil, foreldrene ivret for å sjekke alt, men deres venn Jane Tanners observasjon ble konkludert av politiet å være en annen far med barn. Hvis du gidder lese Wikipedia:

] In October 2013, police said that a British holidaymaker had been identified as the man Tanner had seen; he had been returning to his apartment after collecting his daughter from the Ocean Club night creche.[6

leser boka til profiler Pat Brown. Hun mener at jenta er død og at kidnappingen er en cover up

https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokkpastand---madeleine-mccann-ble-aldri-bortfort/3423323714.html

 

Og du sluker det rått og fyller lommeboken til Brown. Tror du virkelig han vet mer enn politiet, og ar Scotland yard, poritugisisk og tysk politi har noen egen interesse i å ikke løse saken som har kostet enormt? 
Og: Andre foreldre som mister barn på denne måten, resignerer etter et par år og saken blir glemt. Om McCanns sto bak; hva var motivet og hvorfor i all verden skulle de kjempet i ti+ år for en sak de selv da ville vært tjent med ble glemt? 

 

Her var som ventet mye feil og mye du ikke er oppdatert på. Du kan knapt ha sett et kart over komplekset. Samtidig som har dine egne resonnementer logiske brister så det holder. Mao kan man få inntrykk av et perverst ønske om at foreldrene står bak, siden du så konsekvent neglisjerer enkle fakta som slår bena under teorien din.

 

Seriøst - du beskylder foreldre som har mistet sin 4-åring og har lett hvileløst etter henne i ti år, for å ha tatt livet sv henne UTEN AT DU ENGANG Å HA LEST GJENNOM SAKEN PÅ Wikipedia.
Alt du har gjort er å lese en spekulativ bok fra en mann som vil tjene seg rik, men som lanserer hypoteser som ikke støttes av politiet og som har mange udokumenterte påstander og feilaktige opplysninger. Du bør seriøst øve opp din evne til kildekritisk tenkning og SETTE DEG INN i saken. 
 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O Rakel skrev:

Her var som ventet mye feil og mye du ikke er oppdatert på. Du kan knapt ha sett et kart over komplekset. Samtidig som har dine egne resonnementer logiske brister så det holder. Mao kan man få inntrykk av et perverst ønske om at foreldrene står bak, siden du så konsekvent neglisjerer enkle fakta som slår bena under teorien din.

 

Seriøst - du beskylder foreldre som har mistet sin 4-åring og har lett hvileløst etter henne i ti år, for å ha tatt livet sv henne UTEN AT DU ENGANG Å HA LEST GJENNOM SAKEN PÅ Wikipedia.
Alt du har gjort er å lese en spekulativ bok fra en mann som vil tjene seg rik, men som lanserer hypoteser som ikke støttes av politiet og som har mange udokumenterte påstander og feilaktige opplysninger. Du bør seriøst øve opp din evne til kildekritisk tenkning og SETTE DEG INN i saken. 
 

 

Om de selv ikke skadet/drepte Madeleine, så er de medskyldige på et visst plan. Jeg ville aldri gått ifra barna mine sovende alene og gått på restaurant lenger bort for å spist! Med døra åpen og på bakkeplan! Det gjør man bare ikke. Men briter hadde vel en litt annen kultur på det.. Utrolig trist at stakkars Madeleine er død fordi foreldrene er idioter og ikke skulle hatt barn. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tough cookie skrev:

De står bak forsvinningen tror jeg. 

Det viser bare at du ikke leser nyheter.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pipaluk skrev:

Stikkord er: 

likhund , blodhund markerte på sofaen på kosedyr og leiebil. Foreldre som ikke passer på barna sine, har ingen babycall og sjekker dem med ujevne mellomrom. 

Døren var ulåst, men likevel skulle kidnapper klart å komme seg ut gjennom et lite vindu med treåring på slep. 🤔 Var han/de idiot? Det var heller ikke noe tegn på innbrudd  

Det var en trang bakgate, vanskelig å dra derifra uten å bli oppdaget  

Foreldrene har vært helt uinteresserte i observasjonen til Jane Tanner om en mann som bar en jente i rosa pysjamas i tidsrommet Madeleine angivelig har blitt kidnappet. Er det ikke greit å sjekke ut alle som kan ha vært innvolvert? 

leser boka til profiler Pat Brown. Hun mener at jenta er død og at kidnappingen er en cover up

https://www.nettavisen.no/nyheter/sjokkpastand---madeleine-mccann-ble-aldri-bortfort/3423323714.html

 

 

 

Du vet at han som er mistenkt for å stå bak forsvinningen har hatt et nummer som har slått ut på en basestasjon i umiddelbar nærhet av hotellet hun lå på? Han er dømt for voldtekt og mishandling av en 72 år gammel dame, han har flere overgrepssaker på seg, og de har gravd opp et område han tidligere har hatt eiendom på og uttalt at de har funnet bilder og overgrepsmateriale. Tysk politi uttaler seg med skråsikkerhet på at de har bevis på at hun er drept i forbindelse med etterforskningen av denne fyren, så du kan bare legge disse spekulasjonene dine rundt åpne dører og vinduer vekk. Dette blir for dumt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zokutine skrev:

Om de selv ikke skadet/drepte Madeleine, så er de medskyldige på et visst plan. Jeg ville aldri gått ifra barna mine sovende alene og gått på restaurant lenger bort for å spist! Med døra åpen og på bakkeplan! Det gjør man bare ikke. Men briter hadde vel en litt annen kultur på det.. Utrolig trist at stakkars Madeleine er død fordi foreldrene er idioter og ikke skulle hatt barn. 
 

Det kan det godt være du ville gjort om det var vanlig der du kom fra og der du ferierte. Som det var vanlig før å sende nøkkelbarn hjem fra skolen alene når foreldrene jobbet og det ikke fantes SFO. Du virker historieløs som tror du vet hva du ville gjort i en annen tid, i en annen kultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kjøkkenkar skrev:

Du vet at han som er mistenkt for å stå bak forsvinningen har hatt et nummer som har slått ut på en basestasjon i umiddelbar nærhet av hotellet hun lå på? Han er dømt for voldtekt og mishandling av en 72 år gammel dame, han har flere overgrepssaker på seg, og de har gravd opp et område han tidligere har hatt eiendom på og uttalt at de har funnet bilder og overgrepsmateriale. Tysk politi uttaler seg med skråsikkerhet på at de har bevis på at hun er drept i forbindelse med etterforskningen av denne fyren, så du kan bare legge disse spekulasjonene dine rundt åpne dører og vinduer vekk. Dette blir for dumt.

Jeg er helt enig med tysk politi at hun er død. det bør ikke komme som en overraskelse for noen. Det er tankevekkende når man tenker på hvor mange midler man har brukt på henne sammenliknet med andre savnede barn.  Det er lite trolig at han skulle ønske å fortsette å ha en treåring, hvis han først tok for seg henne. Da er det bare å dumpe henne et sted.

Han har mange svin på skogen denne tyskeren og  håper at han råtner i helvete. Kanskje finner de noen av likene et sted. Han har vært på stedet, men det har mange andre pedofile også vært.  Jeg er ikke overbevist om at akkurat han står bak Madeleine-forsvinningen/drapet/dødsfallet. Her kan det være mange med ulike motiver.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, O Rakel skrev:
2 timer siden, Zokutine skrev:

Om de selv ikke skadet/drepte Madeleine, så er de medskyldige på et visst plan. Jeg ville aldri gått ifra barna mine sovende alene og gått på restaurant lenger bort for å spist! Med døra åpen og på bakkeplan! Det gjør man bare ikke. Men briter hadde vel en litt annen kultur på det.. Utrolig trist at stakkars Madeleine er død fordi foreldrene er idioter og ikke skulle hatt barn. 
 

Det kan det godt være du ville gjort om det var vanlig der du kom fra og der du ferierte. Som det var vanlig før å sende nøkkelbarn hjem fra skolen alene når foreldrene jobbet og det ikke fantes SFO. Du virker historieløs som tror du vet hva du ville gjort i en annen tid, i en annen kultur.

seriøst! du kan ikke sammenlikne nøkkelbarn med å gå fra tre barn under fire år, på et hotellrom i utlandet?  og i tillegg uten babycall?  Med ulåst dør? Foreldrene er leger, skulle tro at de var smarte, men de er  tydeligvis lite oppegående.  Nei, dette er ikke normalt. Du kan fornærme briter om du påstår at det er normalt for dem å gjøre dette

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, O Rakel skrev:

Her var som ventet mye feil og mye du ikke er oppdatert på. Du kan knapt ha sett et kart over komplekset. Samtidig som har dine egne resonnementer logiske brister så det holder. Mao kan man få inntrykk av et perverst ønske om at foreldrene står bak, siden du så konsekvent neglisjerer enkle fakta som slår bena under teorien din.

 

Seriøst - du beskylder foreldre som har mistet sin 4-åring og har lett hvileløst etter henne i ti år, for å ha tatt livet sv henne UTEN AT DU ENGANG Å HA LEST GJENNOM SAKEN PÅ Wikipedia.
Alt du har gjort er å lese en spekulativ bok fra en mann som vil tjene seg rik, men som lanserer hypoteser som ikke støttes av politiet og som har mange udokumenterte påstander og feilaktige opplysninger. Du bør seriøst øve opp din evne til kildekritisk tenkning og SETTE DEG INN i saken. 
 

Nå fikk jeg ikke sitert alt, men altså..  Hvorfor er det du så aggressiv? Har du selv gått fra barn på hotellrom i utlandet?

Og du belærer meg om kildekritikk mens du selv henviser til Wikipedia? prøver du å være morsom?  Det blir vanskelig å ha en diskusjon med deg, hvis du mener at Wikipedia gir deg den rette tidslinjen.

Vi kan strides om elementene, men det er det samlede bildet som   gjør at Pat Brown konkluderer med at Madeleine døde i leiligheten. Hun har skrevet bok, det samme har Maccann-paret.  Pat Brown, forøvrig en kvinne, og kjent profiler, ( har løst cold caser i  20 år for politimyndighetene), har selvfølgelig tjent penger på boka.  Å skrive bok er ingen veldedelighetsprosjekt. Mener du at hun skulle gitt den ut gratis?. Boka fikk foreldrene med hjelp fra sine advokater fjernet fra Amazon. Men som E-bok finnes den. Nå er det ikke bare Pat Brown som har dødsfall i leiligheten som mest sannsynlige scenario, det samme har portugisiske etterforskere.

Hun har forøvrig ikke anklaget foreldrene for noe annet enn omsorgssvikt. Noe annet ville blitt injuriesak.  Hvis du leser innlegget mitt så har jeg aldri ment at foreldrene står bak et drap, men at det er for mye som skurrer her, til at jeg helt tror på  kidnappings-teorien.  At foreldrene tenkte kidnapping som første scenario skurrer i mine ører.  Er det ikke naturlig å tenke at  hun kan ha gått ut i mørket? gått seg bort?  

Det har heller ikke blitt gjort en kriminalteknisk rekonstruksjon av åsstedet. Det burde ha vært gjort, men tipper at det portugisiske politiet var lite forberedt eller rutinert i slike saker. 

 Uansett hvor jenta forsvant og er begravet, så er foreldrene skyldig i omsorgssvikt. Det spiller ingen rolle om de mener at det å gå fra barna sine er vanlig i deres hjemland. De hadde tilgang til barnevakttjeneste fra hotellet.  De kunne hatt baby call. De har døren ulåst. Gruppen gir beskjed til hotellet at de ønsker et bord nærmest huset så de kan sjekke barna med jevne mellomrom, med den konsekvens at andre vet at barna sover alene.   Bryr de seg om barna sine da? 

 

Endret av Pipaluk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en liten unge forlater hotellrommet sitt og begynner å bevege seg alene, så kommer folk til slutt til å reagere på dette, ta kontakt med barnet og ringe til politi eller prøve å finne foreldrene. Hva mente du, at hun bare skulle forsvinne i løse luften fordi hun gikk ut og gikk seg vill?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, O Rakel skrev:

Her var som ventet mye feil og mye du ikke er oppdatert på. Du kan knapt ha sett et kart over komplekset. Samtidig som har dine egne resonnementer logiske brister så det holder. Mao kan man få inntrykk av et perverst ønske om at foreldrene står bak, siden du så konsekvent neglisjerer enkle fakta som slår bena under teorien din.

 

Seriøst - du beskylder foreldre som har mistet sin 4-åring og har lett hvileløst etter henne i ti år, for å ha tatt livet sv henne UTEN AT DU ENGANG Å HA LEST GJENNOM SAKEN PÅ Wikipedia.
Alt du har gjort er å lese en spekulativ bok fra en mann som vil tjene seg rik, men som lanserer hypoteser som ikke støttes av politiet og som har mange udokumenterte påstander og feilaktige opplysninger. Du bør seriøst øve opp din evne til kildekritisk tenkning og SETTE DEG INN i saken. 
 

 

I tillegg dopet de ned ungene før de gikk fra dem. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, kjøkkenkar skrev:

Om en liten unge forlater hotellrommet sitt og begynner å bevege seg alene, så kommer folk til slutt til å reagere på dette, ta kontakt med barnet og ringe til politi eller prøve å finne foreldrene. Hva mente du, at hun bare skulle forsvinne i løse luften fordi hun gikk ut og gikk seg vill?

 

jeg vet ikke om du mente å sitere meg  ? Hvis det var meg, så mente jeg at foreldrene kunne hatt dette som en alternativ hypotese med en gang hun ble borte.  Ungen  er borte!. Er det første tanke kidnapping? Det skurrer for meg når Kate Maccann ringer journalister og melder henne " taken".  Først må de jo få oversikt over hvor hun kan være. De må lete bredt.

Så etter å ha funnet ut at dattera ikke er på rommet så løper hun ned til tapasbaren igjen, med de to gjenværende barna fremdeles i leilgheten. Jeg håper at den reaksjonen går under sjokk. Hvis ikke er det utrolig dumt, da kidnapper kan være i leiligheten eller være i nærheten, og da er de ikke de andre barna trygge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nussepus skrev:

I tillegg dopet de ned ungene før de gikk fra dem. 

Har de innrømmet det,?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pipaluk skrev:

jeg vet ikke om du mente å sitere meg  ? Hvis det var meg, så mente jeg at foreldrene kunne hatt dette som en alternativ hypotese med en gang hun ble borte.  Ungen  er borte!. Er det første tanke kidnapping? Det skurrer for meg når Kate Maccann ringer journalister og melder henne " taken".  Først må de jo få oversikt over hvor hun kan være. De må lete bredt.

Så etter å ha funnet ut at dattera ikke er på rommet så løper hun ned til tapasbaren igjen, med de to gjenværende barna fremdeles i leilgheten. Jeg håper at den reaksjonen går under sjokk. Hvis ikke er det utrolig dumt, da kidnapper kan være i leiligheten eller være i nærheten, og da er de ikke de andre barna trygge.

Det er normalt å tenke at hun er tatt når vinduet står åpent og hun er borte. Uansett, alt dette er helt uinteressant. Man har klare bevis på at foreldrene ikke har noe med dette å gjøre, men en eller annen pedo. Det er også forsvunnet flere barn i områdene nær der han har oppholdt seg, så politiet har nok et klart bilde av hva som har skjedd med henne, og er nok bare i starten av å avdekke en serieforgriper.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...