Gå til innhold

BH størrelse 80 E, er det unormalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I de fleste BH-tabeller havner jeg på 85 C. Men i dag måtte jeg ha 80 E i en BH fra Lindex.

Er denne BH størrelsen unormal stor?

Synes ikke noe om cup større enn C jeg, tallene etter får meg til å føle meg stor, noe jeg ikke vil være.

Anonymkode: 33d43...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Varierer på type bh og merke synes jeg. Jeg bruker stort sett 70E/F(en størrelse det omtrent er umulig å oppdrive!) og mine bryst er ikke spesielt stor i forhold til resten av kroppen min. En kollega fikk sjokk da jeg fortalte størrelsen jeg brukte:P Jeg har dog også en BH som er 60C i skapet, druknet i min normale størrelse i den:P
Jeg synes ikke du har spesielt store bryst om du stort sett bruker 85C heller. Det er egentlig en ganske liten størrelse. Leste en plass at snittsstørrelsen i norge var 80D, men vet ikke om det stemmer. Og de aller fleste bruker visstnok for liten cupstørrelse og for stor omkrets, og kan gi en illusjon om at folk flest har mindre bryst. Jeg har en venninne som har 80G/H, og hun vil jeg si har store bryst men likevel ikke sånn at folk stirrer etter henne liksom. Så ikke la det som egentlig er noen intetsigende tall og bokstaver påvirke selvfølelsen din:) Bruk størrelsen som passer og sjit i resten!

Anonymkode: 622be...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 80 rundt er såpass stort at en E-cup er ganske forventet mtp at pupper består av fett og man gjerne har en del av det når man er så bred rundt. 

Anonymkode: e347f...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 80 e er ikke spesielt stort. Jeg har 80 g/h og har ikke store bryst. 

Anonymkode: ace42...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 sier bare at du er litt småfeit. 80 E er ikke spesielt stort egentlig. 

Anonymkode: 8f9ad...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

80 sier bare at du er litt småfeit. 80 E er ikke spesielt stort egentlig. 

Anonymkode: 8f9ad...225

Tull. Min tynne venninne bruker 85, jeg er chubby og bruker 70.

Anonymkode: 622be...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tull. Min tynne venninne bruker 85, jeg er chubby og bruker 70.

Anonymkode: 622be...f7f

Da bruker dine "tynne venninner" feil størrelse. 

Anonymkode: e347f...840

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I de fleste BH-tabeller havner jeg på 85 C. Men i dag måtte jeg ha 80 E i en BH fra Lindex.

Er denne BH størrelsen unormal stor?

Synes ikke noe om cup større enn C jeg, tallene etter får meg til å føle meg stor, noe jeg ikke vil være.

Anonymkode: 33d43...f41

En «cup» størrelse sier absolutt ingenting om størrelsen på brystet alene. Du trenger også størrelse rundt i sammenheng med cuppen for å vite noe som helst. Jeg er 90B, og mange vil kanskje si meg i mot, for «du har ikke en B cup», altså folk tolker en «B-cup» som små bryster. Men med 90 rundt livet er en B cup ikke lite.

Du kan sjekke ut denne videoen her hvor det snakkes om akkurat dette her:

du spør om 80E er unormalt stort? Igjen cupstørrelsen som du henger deg opp i sier ingenting om størrelsen. 80E er ikke en liten størrelse, men unormalt ville jeg ikke kalt det. Vi er alle ulike, ikke minst har vi alle ulike former på brystene.

Anonymkode: de971...c31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 80 rundt er såpass stort at en E-cup er ganske forventet mtp at pupper består av fett og man gjerne har en del av det når man er så bred rundt. 

Anonymkode: e347f...840

Og dette er antagelsen som gjør at jeg som trenger en 90B størrelse, sliter med å finne noe som passer, da de fleste 90 bher starter med C-cup 😐

Heldigvis passer ofte søsterstørrelsen 85C meg.

Anonymkode: de971...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og dette er antagelsen som gjør at jeg som trenger en 90B størrelse, sliter med å finne noe som passer, da de fleste 90 bher starter med C-cup 😐

Heldigvis passer ofte søsterstørrelsen 85C meg.

Anonymkode: de971...c31

Det er fortsatt ikke uvanlig å ha fett i puppene når man har fett ellers. Vi er mange som er "uheldige" med kroppssammensetningen og sliter med å finne riktig bh. At du er veldig stor med små pupper er like vanskelig som meg som er smalere og har store. 

 

Heldigvis har det skjedd enormt mye på bh-fronten de siste 10 årene. Det er ikke mange år siden HM hadde a-c-cup. 

Anonymkode: e347f...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

80 sier bare at du er litt småfeit. 80 E er ikke spesielt stort egentlig. 

Anonymkode: 8f9ad...225

Hva må man være rundt for å ikke være småfeit da? 😛 Hva bruker du selv?

Anonymkode: 33d43...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva må man være rundt for å ikke være småfeit da? 😛 Hva bruker du selv?

Anonymkode: 33d43...f41

Selv bruker jeg 70 nå. Å påstå noe annet enn at man er småfeit med størrelse 80, blir å narre seg selv. Bare til å ta et målebånd. 

Anonymkode: 8f9ad...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv bruker jeg 70 nå. Å påstå noe annet enn at man er småfeit med størrelse 80, blir å narre seg selv. Bare til å ta et målebånd. 

Anonymkode: 8f9ad...225

Det kommer jo an på kroppsbygning. Er man 185cm høy og normalt bygd er ikke 80 rundt uvanlig. Er man 145cm og ekstremt tynn vil 80 rundt henge rundt hoftene. 

Til sammenligning: på 90-tallet var gjennomsnitts-bhen 75B for jentene i klassa på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 16cb2...d15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker 80e, har normal bmi men er relativt bred over ryggen og må ha xl i overdeler. 

Anonymkode: 00b50...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på kroppsbygning. Er man 185cm høy og normalt bygd er ikke 80 rundt uvanlig. Er man 145cm og ekstremt tynn vil 80 rundt henge rundt hoftene. 

Til sammenligning: på 90-tallet var gjennomsnitts-bhen 75B for jentene i klassa på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 16cb2...d15

Ungdomsskolejenter på 90-tallet var jo generelt lubne da. Selv er jeg 178 høy og mot normalvektig. Jeg bruker 70G på det innerste hakket. Skulle hatt 65, men de er så vanskelige å få tak i.

Anonymkode: 01bcd...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungdomsskolejenter på 90-tallet var jo generelt lubne da. Selv er jeg 178 høy og mot normalvektig. Jeg bruker 70G på det innerste hakket. Skulle hatt 65, men de er så vanskelige å få tak i.

Anonymkode: 01bcd...080

Jeg gikk på ungdomsskolen på 90 tallet, og vi var temmelig slanke hele gjengen. Men vi hadde jo overhodet ikke peiling på BH størrelser da. Min første BH var 75B, for det var jo det alle andre brukte. Selv om jeg var undervektig da. 

Anonymkode: 9ebcb...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv bruker jeg 70 nå. Å påstå noe annet enn at man er småfeit med størrelse 80, blir å narre seg selv. Bare til å ta et målebånd. 

Anonymkode: 8f9ad...225

Jeg bruker 70 rundt og er småfeit.

Anonymkode: 6596d...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Tull. Min tynne venninne bruker 85, jeg er chubby og bruker 70.

Anonymkode: 622be...f7f

Tror den andre her som mener din tynne venninne kanskje bruker feil størrelse har rett. Eller er hun veldig høy og bred over ryggen? Til sammenligning er jeg ordentlig tjukk (1,68 m, 97 kg) og bruker 80G.

Anonymkode: b7634...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv bruker jeg 70 nå. Å påstå noe annet enn at man er småfeit med størrelse 80, blir å narre seg selv. Bare til å ta et målebånd. 

Anonymkode: 8f9ad...225

Jeg reagerte mer på at du kaller det småfeit og bruker det ordet i din dagligtale til fremmede mennesker som er større enn deg selv :p Blir som om det var du som spurte om din BH størrelse og jeg kalte 70 rundt for litt småanorektisk.

Anonymkode: 33d43...f41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv bruker jeg 70 nå. Å påstå noe annet enn at man er småfeit med størrelse 80, blir å narre seg selv. Bare til å ta et målebånd. 

Anonymkode: 8f9ad...225

Jeg er 1,60 veier 47 kg og har 95D. Kan ikke si jeg føler meg feit, men har bred overkroppen og veldig smal over hoftene. Bruker XS i bukser.

Anonymkode: f3a4d...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...