Gå til innhold

Rare ting turister gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du vært vitne til noe? 😅

Jobber med servering på hotell og for noen uker siden hadde jeg en gruppe portugisiske turister som virket helt besatt av svenske spesialiteter. Spurte om vi hadde svensk grovbrød, om vi hadde svensk kjøttpålegg og svensk eplesider 😂 altså, hvorfor ikke dra til Hmm...Sverige? 😅

Anonymkode: d78b4...50a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært vitne til noe? 😅

Jobber med servering på hotell og for noen uker siden hadde jeg en gruppe portugisiske turister som virket helt besatt av svenske spesialiteter. Spurte om vi hadde svensk grovbrød, om vi hadde svensk kjøttpålegg og svensk eplesider 😂 altså, hvorfor ikke dra til Hmm...Sverige? 😅

Anonymkode: d78b4...50a

Det er jo ikke alle som skiller mellom landene i Skandinavia, kanskje de trodde Sverige og Norge går ut på mer eller mindre det samme ;) 

Har hørt om turister som spiser rå vaffelrøre og noen som hadde tørket seg i ansiktet med en vestlandslefse. Trodde visst det var en våtserviett 😀

Har hatt turister som kunder som ikke skjønner hvorfor de ikke kan betale med valuta fra eget land i Norge. Og noen har blitt skikkelig sinte. Også noen som har blitt kjempesinte fordi jeg ikke har skjønt språket deres. I Norge.

Og så var det en gang jeg snakket engelsk med noen jeg tror var franske. Jeg forklarte og forklarte, men de skjønte ikke hva jeg sa. Til slutt lente damen seg mot meg, smilte og sa: Can you say it in English, please? Jeg skjønte aldri hvilket språk hun trodde jeg hadde snakket først ;) 

Og så er det jo uvant for oss nordmenn å se mange titalls asiater gjøre felles morgengym på en parkeringsplass utenfor et hotell. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ti10 skrev:

 

 

1 minutt siden, ti10 skrev:

og noen som hadde tørket seg i ansiktet med en vestlandslefse. Trodde visst det var en våtserviett 😀

🙊🤪😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørt i hotellresepsjon i Paris: "How do we get to the Colosseum from here?" Resepsjonisten ble tydelig litt satt ut av spørsmålet, tok seg inn igjen og svarte at Roma er et par timers flytur fra Paris.

Anonymkode: 49ebd...e74

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Overhørt i hotellresepsjon i Paris: "How do we get to the Colosseum from here?" Resepsjonisten ble tydelig litt satt ut av spørsmålet, tok seg inn igjen og svarte at Roma er et par timers flytur fra Paris.

Anonymkode: 49ebd...e74

Amerikanere på "Europe-tour" 😂

Var nesten slik at jeg savnet dem til slutt i år, på grunn av underholdningsverdien. Selv om det også var veldig behagelig å reise rundt uten amerikanere og asiater overalt. 

Anonymkode: fd4b5...446

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amerikanere på "Europe-tour" 😂

Var nesten slik at jeg savnet dem til slutt i år, på grunn av underholdningsverdien. Selv om det også var veldig behagelig å reise rundt uten amerikanere og asiater overalt. 

Anonymkode: fd4b5...446

Yup! Har vært borti dem noen ganger i årenes løp og de har definitivt underholdningsverdi. Et par andre gullkorn jeg har overhørt fra denne typen reisende:

"Everything looks so old here. I wonder how they make it look like that." Eh, du er i Roma, en av verdens eldste byer. Det ser ikke gammelt ut, det er gammelt.

"They don't have Fettucine Alfredo. I always order that when I eat at Olive Garden." Hmm... Skal vi se... Du er ikke på den italienskinspirerte amerikanske kjederestauranten Olive Garden, du er på restaurant i Italia.

 

Anonymkode: 49ebd...e74

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turister som setter seg på restaurant, eller går gatelangs i byen, iført badetøy.

Anonymkode: 106b6...256

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært vitne til noe? 😅

Jobber med servering på hotell og for noen uker siden hadde jeg en gruppe portugisiske turister som virket helt besatt av svenske spesialiteter. Spurte om vi hadde svensk grovbrød, om vi hadde svensk kjøttpålegg og svensk eplesider 😂 altså, hvorfor ikke dra til Hmm...Sverige? 😅

Anonymkode: d78b4...50a

Hvis dette var i Norge stusser jeg mest over at du hadde turister fra Portugal for noen uker siden. Det er ikke «noen uker» siden grensen åpnet for turister, og det er karanteneplikt fra Portugal. 

Anonymkode: 18977...b3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhørte en gjeng store amerikanske turister i buffeten på en restaurant i Norge. Han var veldig skuffet over størrelsen på tallerken og sa:  don't they have lagrer plates? Det var helt standard,  store middagstallerkener,  så jeg lurer på hvordan large plate i USA ser ut. 

Anonymkode: 71631...b29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne som er flyvertinne hater flygninger med asiatiske turister. De står på doringen når de er på do, så det blir mye søl. 

Anonymkode: bcf88...446

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugar Plum Fairy

«THESE are the Spanish Steps? They don’t look very Spanish to me» -am. turist i Roma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...