Gå til innhold

Ingenting hjelper! Brenner inne i meg selv!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En del av meg sier at jeg lider og kan kalles psyk. En annen del sier at dette er helt normalt og at det egentlig ikke er synd i meg. Er ikke det at det er så synd i meg, men jeg fatter ikke hva som feiler.

Jeg søker og søker, etter noe å fylle meg selv med. Jeg går tur og går tur! Men når turen er ferdig så kommer det tilbake! Tomheten. Jeg vil ikke se på TV. Jeg har heller helst ikke lyst å glo i mobilen fordi det gjør jeg nokk. Jeg har ikke på Internett når jeg er ute og går, fordi det skal være skjermfritt og MIN tid. Ikke noe sosiale media osv. 

Jeg har meditert lenge! Hver dag! Fordi dette har jeg lest og hørt om skal være så bra, men jeg har nå kommet dit at det ikke lenger funker. Der og da funker det, men så fort jeg er ferdig får jeg angst. Så jeg kan sitte med pusteøvelser i 6 timer også jeg... for å unngå angsten. Men en kan ikke sitte slik hele livet, så så fort jeg skal til med gjøremål så skjer det. Jeg blir tom. Hva er vitsen med alt dette? 

Har også vært snusfri i 2 uker snart. Overlever, men ser ikke vitsen med å la være egentlig for jeg kjeder meg sånn! Drikker heller bare mer kaffe. 

De jeg har av venner har stiftet familie, har fått seg kjæreste eller bor langt borte pga jobb/studier så jeg er litt alene også. Ikke ensom, men det er alltid jeg som tar kontakt. Har en venn som har likt liv som meg, altså, barnløs og ønsker ikke barn. Men mye større nettverk! Så jeg er den som alltid spør om å komme på besøk. Men så er jeg kjempe tom når jeg reiser igjen da. 

Jeg er så avhengig av å ha noe å gå til. Noe som opptar meg. Jeg takler ikke å ha fri på noen som helst måte! Jeg føler det er slutt på livet, dette var alt, jeg har nådd toppen, nå går det bare nedover! 

Anonymkode: 7abd6...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som for meg at du hadde trengt noen å snakke med om dette. Har kommunen din et tilbud som du kan få hjelp av; Rask psykisk helsehjelp eller psykiatrisk sykepleier etc.?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru2020 skrev:

Høres ut som for meg at du hadde trengt noen å snakke med om dette. Har kommunen din et tilbud som du kan få hjelp av; Rask psykisk helsehjelp eller psykiatrisk sykepleier etc.?

Har gått til psykisk helsetjeneste i over 1 år. Men vi konmer ikke lenger. Vi vet hvorfor jeg er slik, det er ytre ting. Jeg eier ikke flaks. Så jeg går og er urolig hele tiden for at jeg aldri i mitt liv skal finne meg tilrette. :( 

Jeg irriterer meg over at vi skal ta alt så alvorlig. Feks det med snus. Har vært fri i snart 2 uker, men ser likevel ikke vitsen å slutte. Jeg har sluttet så mye før og har aldri problemer å slutte, er bare det at det hjelper litt mot kjedsomhet. 

Så vi får se om jeg snart hører noe fra arbeidsgivere osv snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du sliter så mye at du bør bo i en bolig med fellesstue og aktiviteter... (?)

Anonymkode: 70909...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gjøre yoga, begynte med det under Covid. Det har hatt en fantastisk virkning både på kropp og sjel. Gjor det hver dag i 30 dager. 

Anonymkode: 47b6a...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er arbeidsledig, bør du enten få deg en jobb å gå til eller bidra i frivillige organisasjoner. Så slipper du så mye tid til overs.

Anonymkode: 6ae86...8d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler det er slutt på livet, dette var alt, jeg har nådd toppen, nå går det bare nedover! 

Hva gjorde deg lykkelig da du var yngre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gått til psykisk helsetjeneste i over 1 år. Men vi konmer ikke lenger. Vi vet hvorfor jeg er slik, det er ytre ting. Jeg eier ikke flaks. Så jeg går og er urolig hele tiden for at jeg aldri i mitt liv skal finne meg tilrette. :( 

Jeg irriterer meg over at vi skal ta alt så alvorlig. Feks det med snus. Har vært fri i snart 2 uker, men ser likevel ikke vitsen å slutte. Jeg har sluttet så mye før og har aldri problemer å slutte, er bare det at det hjelper litt mot kjedsomhet. 

Så vi får se om jeg snart hører noe fra arbeidsgivere osv snart. 

Men jobbet dere konkret med å endre på ting i hverdagen eller slo dere bare fast at det er slik pga det og det. Kanskje kommunen har et annet tilbud som kan hjelpe deg videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...