AnonymBruker Skrevet 6. august #21 Del Skrevet 6. august Har lyst å kommentere om vardøger Vokste opp med dette fenomenet, det var velkjent hos mine besteforeldre som jeg lærte om det fra. Hørte det noen ganger i oppveksten. Så, for noen år siden var jeg hjemme med ett av barna, som da kanskje var 14. Vi satt i stua, og hørte at pappa kom opp trappa, tørket av beina på matta, åpnet døra, kom inn og satte fra seg poser. Så ble det stille. Datteren min spurte hvor pappa ble av, og gikk ut i gangen for å se, der var det ingen pappa og ingen poser. Jeg tok da anledningen til å si - vet du hva, dette er vardøger! Dette er skikkelig kult, for det betyr at nå kommer pappa om ca 10 min. Hun fikk store øyne, vi satte oss tilbake i stua, og ganske riktig, pappa kom snart og lagde samme lyder. Datteren min hadde haka omtrent på gulvet, det har hun aldri glemt. Sjelden man opplever det sånn sammen med noen 😄 Anonymkode: e4926...19b 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #22 Del Skrevet 6. august Husker da jeg og søsteren min var rundt 11/12 år, og vi skulle til parken for å spille med ball (hadde med ballen). Vi gikk på et fortau med biler parkert langs, og søsteren min gikk bakerst med ballen. Plutselig så mister hun ballen og den triller under ene bilen. I og med at jeg var da foran den bilen legger jeg meg ned for å ta i mot ballen, men det var ingen ball der… Det var heller ingen bil foran denne bilen, så ballen hadde ikke trillet forbi heller, eller ut på siden av bilen, ikke lå den bak noen av hjulene, bare sporløst borte. Husker jeg sa noe som «de glemte vel at ballen skulle komme frem fra under bilen…», og så fant vi heller på noe annet. Anonymkode: bac33...5c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #23 Del Skrevet 6. august Kanskje ikke glitch in the matrix, men natt til 9/11-01 så drømte jeg om både fly, bygninger og eksplosjoner. Jeg var 14 år. Har også drømt at jeg fikk presten på døren, noen dager etter drømmen så fikk jeg beskjed om at min far hadde gått bort. Var da 20. Siste gangen jeg hadde en slik opplevelse var i mars ifjor, da jeg drømte om at mamma ringte meg og gråt. Gikk vel en uke ca så ringte moren min meg å gråt, stefaren min hadde blitt funnet død hjemme pga astmaanfall. Syns slike drømmer er ekle. Anonymkode: 7e877...e9e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #24 Del Skrevet 6. august Vet ikke helt hva glitch of the matrix er, men det hendte meg noe rart for noen år siden.. Jeg var på stranda en dag, og skulle ta av meg t-skjorta. Idet jeg dro den over hodet, kjente jeg at ene øredobben min løsnet. Øredobbene hadde jeg arvet, så var skikkelig lei meg. Gikk gjennom alt av klær, hår og strandveske, og lette og lette overalt rundt der jeg satt. Fant bare bakstykket.. Så gikk det 3-4 dager, og jeg sto foran ovnen hjemme og laget middag. Jeg hadde jo dusjet og skiftet klær flere ganger siden strandturen. Plutselig hører jeg noe som lander på gulvet, og der ligger øredobben... Anonymkode: d8e46...d88 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #25 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2020 den 13.02): Haha herregud, jeg ble frista til å bare sjekke klokka helt tilfeldig da jeg leste dette innlegget. Da var den 13.00 (håpet den var et helt rundt tall, men hadde ikke peiling på hva klokka kunne være i det hele tatt). Helt tilfeldig så klart, men litt morsomt. Anonymkode: 87b8b...e09 Jeg sjekket klokka for morroskyld da jeg leste dette innlegget, den er 09:00. 🫣 Anonymkode: 4268e...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #26 Del Skrevet 6. august Broren min har vardøger. Den gangen vi fortsatt bodde hjemme hos foreldra våre så hørte vi han veldig ofte et kvarters tid før han kom. Det var litt artig. Det ble en sånn "åja, nå kommer snart xxx hjem" når vi hørte noen som kom uten at det virkelig kom noen inn døra. Og så dukket han da opp et kvarter senere. Jeg opplevde noe for en del år tilbake som jeg ikke vet om er såkalt glitch, jeg skyldte på "lånerne". Jeg hadde handlet og da jeg kom hjem satte jeg varene på plass i skaper og kjøleskap osv. En shampoo (en orange L'oreal) satte jeg på ene komfyrplata. Dagen etter da jeg skulle dusje så skulle jeg hente den shampoflaska fra kjøkkenet, men der var den ikke. Jeg lette overalt. I søpla og der jeg hadde løse poser, inni skap og kjøleskap osv. Den var søkk borte. Så gikk det et par dager og plutselig sto shampoflaska på komfyren der jeg hadde satt den fra meg etter handleturen tre dager tidligere. Noe annet rart skjedde meg i fjor. Jeg kjørte bil. Det var en relativt lang strekning med fartsgrense 70 km/t og jeg kjørte i ca 75. Ca 400 meter foran meg var det et lyskryss og jeg så at det skiftet til rødt så jeg slapp opp gassen for å sakne farten. Plutselig, mens jeg så på veien framover og lyskrysset så jeg at det skiftet til rødt. Det hadde jo nettopp skiftet til rødt, men så gjorde det det samme etter et par-tre sekunder. Det føltes nesten som om jeg ble tatt ut av tiden og plassert noen sekunder fram i tid på en måte. Helt rart. Og jeg opplevde det samme noen dager senere, men ikke like intenst som første gangen. Anonymkode: 3124d...5d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #27 Del Skrevet 6. august Mindfuck når det regner i det ene vinduet også er det sol i det andre på andre siden av huset 🤣 meget lokale regnbyger men, måte på da hehe Anonymkode: 9007a...868 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #28 Del Skrevet 6. august Hadde en skikkelig rar hendelse for noen uker siden. Sto på kjøkkenet, så mistet jeg den ene øredobben ut av øret. Men den når den traff kjøkkenbenken satt den toppen som holder de fast på øret i øredobben. Kjenner ikke hvordan den kan falle ut mens den var på? Veldig spesielt! Anonymkode: ee404...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #29 Del Skrevet 6. august Både pappaen min og mannen min har vardøger. Det hender relativt ofte at hunden går til døra i gangen fordi hun hører at han kommer inn ytterdøra, men så kommer han ikke før 10-15 minutter senere. Ofte jobber han sene kvelder, og kommer hjem etter jeg har lagt meg. Får ofte ikke sove før jeg vet han er hjemme, men når jeg hører at hunden stiller seg klar ved gangdøra vet jeg at han snart er hjemme og dupper stortsett før han da kommer hjem 10-15 minutter senere. Anonymkode: 1de4a...05b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #30 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Broren min har vardøger. Den gangen vi fortsatt bodde hjemme hos foreldra våre så hørte vi han veldig ofte et kvarters tid før han kom. Det var litt artig. Det ble en sånn "åja, nå kommer snart xxx hjem" når vi hørte noen som kom uten at det virkelig kom noen inn døra. Og så dukket han da opp et kvarter senere. Jeg opplevde noe for en del år tilbake som jeg ikke vet om er såkalt glitch, jeg skyldte på "lånerne". Jeg hadde handlet og da jeg kom hjem satte jeg varene på plass i skaper og kjøleskap osv. En shampoo (en orange L'oreal) satte jeg på ene komfyrplata. Dagen etter da jeg skulle dusje så skulle jeg hente den shampoflaska fra kjøkkenet, men der var den ikke. Jeg lette overalt. I søpla og der jeg hadde løse poser, inni skap og kjøleskap osv. Den var søkk borte. Så gikk det et par dager og plutselig sto shampoflaska på komfyren der jeg hadde satt den fra meg etter handleturen tre dager tidligere. Noe annet rart skjedde meg i fjor. Jeg kjørte bil. Det var en relativt lang strekning med fartsgrense 70 km/t og jeg kjørte i ca 75. Ca 400 meter foran meg var det et lyskryss og jeg så at det skiftet til rødt så jeg slapp opp gassen for å sakne farten. Plutselig, mens jeg så på veien framover og lyskrysset så jeg at det skiftet til rødt. Det hadde jo nettopp skiftet til rødt, men så gjorde det det samme etter et par-tre sekunder. Det føltes nesten som om jeg ble tatt ut av tiden og plassert noen sekunder fram i tid på en måte. Helt rart. Og jeg opplevde det samme noen dager senere, men ikke like intenst som første gangen. Anonymkode: 3124d...5d7 AnonymBruker skrev (1 time siden): Både pappaen min og mannen min har vardøger. Det hender relativt ofte at hunden går til døra i gangen fordi hun hører at han kommer inn ytterdøra, men så kommer han ikke før 10-15 minutter senere. Ofte jobber han sene kvelder, og kommer hjem etter jeg har lagt meg. Får ofte ikke sove før jeg vet han er hjemme, men når jeg hører at hunden stiller seg klar ved gangdøra vet jeg at han snart er hjemme og dupper stortsett før han da kommer hjem 10-15 minutter senere. Anonymkode: 1de4a...05b Lurer veldig på hvordan noen får disse vardøgene? Er det fordi de tenker sterkt på at de snart er hjemme eller hva? Noen teorier? 🙂 Anonymkode: 10938...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 6. august #31 Del Skrevet 6. august Jeg har hatt flere med biler. Ene gangen var jeg veldig sliten, og håpte at mannen ville hente meg etter en 8 timers fjelltur. Måtte gå noen km langs vei på slutten, og hadde gutten vår i bæremeis. Jeg var helt sikker på at jeg så bilen vår i en sving lenger framme, men så kom den aldri. (Ingrn steder den kunne tatt av. Opplevde noe lignende for et par dager siden. Så en bil komme mot meg på avstand, men møtte den aldri etter en krumning på veien. Var nok bare sliten? Eller forvirret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #32 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lurer veldig på hvordan noen får disse vardøgene? Er det fordi de tenker sterkt på at de snart er hjemme eller hva? Noen teorier? 🙂 Anonymkode: 10938...27b Jeg vet ikke. Men de jeg kjenner som har hatt vardøger, så har de vært knyttet til huset. Hos en barndomsvenninne brant huset ned, etter de bygde opp igjen huset var de borte. Anonymkode: 70bbd...e5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #33 Del Skrevet 6. august Vi satt og spiste middag en dag og plutselig var sekstenåringen forsvunnet. Ingen av oss fire andre hadde sett eller hørt han gå fra bordet. Det føltes veldig merkelig og rart ut. Anonymkode: 87ebc...045 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #34 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 27.7.2020 den 2.36): Pleier også ha kjempelange deja vu-er! Har du noengang hatt deja vu oppå deja-vueb? At du føler du har hatt en deja vu om samme greia før liksom? Det er freaky. Har skjønt det slik at deja vu-er ofte kommer når er sliten, og det kan stemme for min del (hodet begynner å lappe sammen drit) men der er likevel sååå sprøtt. Men mine er ikke 15 minutt lange fra når jeg merker det, men mer litt "vent nå litt.. hele denne samtalen vi har...bilen som kjørte forbi istad...syklisten...alt dette har skjedd før" Det er liksom lange scener som plutselig "faller på plass" og føles som har skjedd før. Anonymkode: b68fd...33e Det er lenge siden nå, men ja jeg har pleid å ha mye deja-vu!! Og gjerne deja-vu om deja-vu! Husker en gang, jeg var sikkert rundt 9-10 år og nabolaget hadde samlet seg i gata på kvelden i forbindelse med et eller annet. (om det var en bilkrasj på en hovedvei eller noe slikt). Jeg fikk en så sterk opplevelse av deja-vu, selv om jeg visste det ikke hadde hendt før. Men noe sa meg så sterkt at "dette har du opplevd før. Akurat dette." Har også fått det av helt vanlige scenarioer. Gjerne slike dobbelte "Dette har jeg hatt deja-vu om to ganger før" Helt SPRØ opplevelse å kjenne på... når samtaler, ting rundt, han som går forbi osv, alt har hendt før. Vardøger har jeg også hatt mye av. Det sykeste var da jeg og en venn hadde samme vardøge. Vi satt snakket. Vi begge hørte en kompis vi ventet på, komme inn. Hørte de åpne døra, ta av seg sko og gå inn...men de kom ikke. Vi ble så forvirret, gikk og sjekket men der var ingen. De kom jo 10 min senere. Men sykt å høre alt skje først....sammen med noen andre. Husket en gang jeg opplevde en glitch. Jeg var på jobb. Jobbet alene, var ingen rundt meg, ingen i bygget. Jeg la fra meg en vaskefille hvor jeg alltid pleier legge de når jeg holder på. Skulle snu meg og hente den sikkert 1 min etterpå. Da var den borte. Jeg hadde bare stått med ryggen til, ikke vært noe sted. Jeg begynner å lete, og finner vaskefilla et anner sted, ca 5 meter unna, på en helt vilkårlig plass. Anonymkode: b68fd...33e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #35 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lurer veldig på hvordan noen får disse vardøgene? Er det fordi de tenker sterkt på at de snart er hjemme eller hva? Noen teorier? 🙂 Anonymkode: 10938...27b Bestefar hadde også vardøg. Har alltid hørt at det er snille, gode folk som har dette. Anonymkode: 1de4a...05b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. august #36 Del Skrevet 6. august Når jeg var rundt 11 år var jeg og en venninne ute å gikk tur på skolegården. Plutselig så jeg et veldig skarpt og langt lys bevege seg raskt over skolegården, ikke helt ulikt slik en fyrlykt kaster lys fra lang avstand. Det merkeligste var at lyset blendet meg selv om jeg er temmelig sikkert på at jeg hadde ryggen til lyskilden, hva enn det var. Det føltes som det gikk igjennom meg på en måte naturlig lys ikke gjør. Jeg var helt sikker på at det var en hallusinasjon, men etter 30 sek med stillhet eller noen sånt utbryter venninnen min "SÅ du det?!". Bilen til foreldrene av en venninne startet plutselig motoren av seg selv med jevne mellomrom. Husket jeg sto i oppkjørselen når den plutselig startet å dure. "Spøkelse!" ropte moren og lo. Venninnen min himlet med øyene og sa den gjør nå det av og til. Var visst helt normalt for dem 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #37 Del Skrevet 6. august Mamma og pappa har kjøpt bestemor og bestefar sin hytte. Dette var deres paradis på jord. Mamma har siden bestefar døde påstått at hun kan høre at han sysler på kjøkkenet når hun våkner, og kjenne kaffelukta komme sivende inn på soverommet. Pappa har alltid fnøset av dette, og tror ikke på slikt tull. Etter at pappa hadde vært alene på hytta en helg, kunne han fortelle at han opplevde det samme. Og også hadde opplevd det en gang tidligere da han var alene på hytta. Anonymkode: 1de4a...05b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #38 Del Skrevet 6. august Da jeg var liten bodde vi i et lytt hus med kjøkken i andre etasje, og knirkete trapp og ytterdør. Min far jobbet ofte sent, så vi åt ofte middag før han var kommet hjem. En gang vi åt middag rundt den tiden min far pleide å komme hjem så hørte vi at det gikk i ytterdøren nede. Hørte tunge sko med pigger som ble satt på flisene, jakke som ble hengt fra seg, og trinn halvveis opp trappa som stoppet rett før den delen av trappa som er synlig fra kjøkkenet. Alle fire hadde hørt lydene, og selv katten reagerte og oppførte seg merkelig da skrittene stoppet. Det kom ingen flere skritt. Ingen svarte da mamma ropte, og ingen var i trappen eller nede da vi gikk for å sjekke. I motsetning til andres opplevelser så kom ikke far hjem før flere timer etterpå. Med årene trodde jeg det hadde vært en drøm siden jeg var rundt 10 år gammel. Men både mamma og søsknene mine husker hendelsen. Ingen av oss har hatt lignende hendelser. Anonymkode: bdbd7...1f9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august #39 Del Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Lurer veldig på hvordan noen får disse vardøgene? Er det fordi de tenker sterkt på at de snart er hjemme eller hva? Noen teorier? 🙂 Anonymkode: 10938...27b Jeg har lenge lurt på om vardøger ikke er tilknyttet personer (de som opplever de eller de som er vardøger av/om), men at det er en slags energi/noe forskyvning i tid og rom, slik at energien (at de kommer inn døra for eksempel) skjer/oppleves FØR der skjer, for vitner som er der tid/rom blir feil? Eller at de opplever at det skjer på et annet plan (hører det men ser det ikke)?? Anonymkode: b68fd...33e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 6. august #40 Del Skrevet 6. august Ikke akkurat overnaturlig, men ganske spesielt sammentreff uansett . Jeg tok nattoget fra Oslo til Stavanger for et par år siden og hadde flere lydbøker å velge mellom påturen, så valgte tilfeldig den jeg hadde hatt lengst på den digitale bokhylla, så det en bok om saken fra Baneheia. Det merkelige er at siste ord i boken ble sagt i det sekundet toget går inn til Kristiansand sentrum og jeg ser Baneheia. Jeg så ikke det sammentreffet komme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå