Rockabillyjente Skrevet 26. juli 2020 #1 Del Skrevet 26. juli 2020 Hei! I fjor vinter ble jeg plutselig avhengig av rullestol for resten av livet, jeg har en liten hund på 10kg som er babyen min, og å "gå" turer med ham i min manuelle rullestol har gått helt fint sammen med mannen min, men så for 1,5mnd siden sa min mann han ville separeres... Jeg har fått meg en ny og fantastisk leilighet, og litt flaks i uflaksen så fikk jeg etter litt behandlingstid på torsdag Quickie Wheeldrive elektriske hjul på rullestolen 🤗 Hunden er babyen min, og jeg ønsker å kunne ha ham 50%. Det jeg lurer på, er om noen har tips til hvordan jeg kan gå tur med hunden? Jeg trenger begge hendene for å manøvrere rullestolen. Jeg har egentlig tenkt på å bruke en klatresele jeg brukte da jeg klatret i ungdommen, men vet ikke helt hvordan jeg skal løse det praktisk... Kort bånd? Uttrekksbånd? Hvordan feste båndet i på magen i klatreselen? Hunden går ikke "fint", virrer litt og elsker å snuse rundt når vi er på tur! Håper noen kanskje har erfaring med denne problemstillingen og kan komme med noen tips!? (Har tidligere brukt sparkesykkel med hunden, og da løp han fint ved siden, men den gikk betraktelig fortere enn rullestolen, og jeg ønsker at hunden skal få sniffe rundt som han vil når vi er på tur!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #2 Del Skrevet 26. juli 2020 Hva med magebelte? Det finnes jo hundebånd med belte til eieren😊 ellers er jo dette en ypperlig mulighet til å lære han å gå fint på en side av rullestolen din samtidig som kan snuse rundt på den siden han går på. Anonymkode: 131d9...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #3 Del Skrevet 26. juli 2020 Jeg tror jeg ville ha ordnet en krok eller lignende på den ene siden av stolen, og hatt hunden i såpass kort bånd at den ikke kan gå foran deg. Hvis kroken er på siden, men kanskje litt mer mot bak på stolen, kan hunden enten gå bak, eller på siden, men ikke foran slik at den kan bli kjørt på. Husk sele på hunden, ikke halsbånd. Lykke til 🙂 Anonymkode: cff15...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #4 Del Skrevet 26. juli 2020 En eller annen form for sykkelkrok kanskje? Anonymkode: ae21b...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockabillyjente Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 26. juli 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva med magebelte? Det finnes jo hundebånd med belte til eieren😊 ellers er jo dette en ypperlig mulighet til å lære han å gå fint på en side av rullestolen din samtidig som kan snuse rundt på den siden han går på. Anonymkode: 131d9...47f Som jeg skrev så har jeg en klatresele jeg vil prøve å få nyttet til dette, hunden er 13 år og har fått gått som han vil hele livet, men han lærer kanskje første gang jeg kjører på ham 🙈 Nei, jeg har såpass kontroll på stolen, og vil ikke komme opp i hastighet som utgjør noen fare for babyen min 👍 Jeg er ute etter tips til hvordan jeg kan feste ham i klatreselen uten å måtte betale for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockabillyjente Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 26. juli 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror jeg ville ha ordnet en krok eller lignende på den ene siden av stolen, og hatt hunden i såpass kort bånd at den ikke kan gå foran deg. Hvis kroken er på siden, men kanskje litt mer mot bak på stolen, kan hunden enten gå bak, eller på siden, men ikke foran slik at den kan bli kjørt på. Husk sele på hunden, ikke halsbånd. Lykke til 🙂 Anonymkode: cff15...509 Jeg har såpass kontroll på stolen at jeg tror ikke det er så veldig stor fare for at jeg kjører på ham. Har alltid sele på hunden. Jeg er mer ute etter tips til hvordan jeg kan feste bånd i klatreselen... Han har bare gått i uttrekksbånd, så tror det ville blitt vanskelig å lære ham å gå i kort bånd 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rockabillyjente Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 26. juli 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: En eller annen form for sykkelkrok kanskje? Anonymkode: ae21b...952 Sykkelkrok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #8 Del Skrevet 26. juli 2020 Sykkelfeste til hund. https://www.horze.no/halsbaand-kobbel/dogman-stable-sykkelfeste-til-hund/321338.html?utm_campaign=813shopta&utm_content=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F&utm_medium=affiliate&utm_source=daisycon&utm_term=Shoptail (NO) Anonymkode: 28bf5...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #9 Del Skrevet 26. juli 2020 Kanskje en kort, enkel hundeslede med løkke i den ene enden kunne la seg feste i klatreselen din med en karabinkrok? Anonymkode: c21ad...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå