majan Skrevet 13. juli 2005 #1 Skrevet 13. juli 2005 Har så utrolig lyst til og ta en liten tatovering på siden av leggen eller ankelen, men jeg veit ikke helt om jeg tørr..... er det veldig vondt????? Har bare lyst på en liten ting veit ikke helt hva enda, noen som har noen sider og foreslå som jeg kan ta en titt eller noen som har bilder så hadde jeg vært veldig takknemlig
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 13. juli 2005 #2 Skrevet 13. juli 2005 På www.bmezine.com finner du flere gallerier.
Lythande Skrevet 13. juli 2005 #3 Skrevet 13. juli 2005 Ja det er vondt. Jeg har tatt en rett over ankelen på høyre benet og det gjorde vondt. Det man ikke tenker på er at det løper noen sener og muskler rett over ankelen og oppover benet og disse blir truffet av tatoveringsnålen og det gjør vondt.
moka Skrevet 13. juli 2005 #4 Skrevet 13. juli 2005 er nok litt vondere der vil jeg tro ja. jeg tok tatovering på fredag og spurte faktisk om det der. tatovøren sa at det var svært forskjellig fra person til person, avhengig av hvor nervene sitter. men i nærheten av bein er det nok uansett vondere enn med mye hud. lykke til uansett! smerten er absolutt verdt det. jeg tok en i nakken (på linje ca med skuldrene) og en på høyre underarm :D
Klips Skrevet 14. juli 2005 #5 Skrevet 14. juli 2005 jeg har en på innsiden av leggen/ankelen. der er det ikke voldsomt benete/senete hos meg (jeg har ikke tykke legger men det er kun selve ankelknoken det er bein rett under huden), og det gjorde i hvert fall IKKE vondt. De stikker jo ikke så dypt med den nålen, det er mer en irriterende følelse i huden, som om du skraper deg selv med en skarp negl på samme sted alt for lenge.
Inca Skrevet 14. juli 2005 #6 Skrevet 14. juli 2005 Smerteterskelen er forskjellig fra menneske til menneske.
_Anki_ Skrevet 14. juli 2005 #7 Skrevet 14. juli 2005 Jeg har ei løve på armen, hadde forberedt meg på det værste når jeg dro for å ta den og det gjorde ikke vondt i d hele tatt :-D Men så er vel armen den plassen det gjør minst vondt og da Der man har tynnest hud er det værst. Men det er verdt det ja hvis man har bestemt seg for å få ei.
Gjest Kålungen Skrevet 14. juli 2005 #8 Skrevet 14. juli 2005 Jeg har en på ankelen, det var ikke akkuratt deilig å ta den nei, men har lyst på en til. Så det er absolutt til å holde ut!
Twigi Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Jeg lurer på en ting - hvorfor vil dere ha tatoveringer? Jeg ser mange som har det, og skjønner at det er populært nå (ikke helt fjern heller, da ) Men hvorfor? Det er jo ikke som ethvert annet moteinnfall som du kan legge bort når du blir lei av det. Hørte en trendforsker som sa at om 10 år, så blir det hotteste du kan ha: helt ren u-tatovert hud. Jeg har hengt med såpass lenge at jeg har rukket gjennom mange faser med motestæsj som jeg er veldig glad for at jeg har kunnet legge på loftet etterhvert. Hvor mye tenker dere over dette? At om tre år så er hele tatovertingsgreia muligens fullstendig akterutseilt? "Åja, hu har tatovering på ankelen - herregud så ***" Jeg var på Roskilde, og så nesten ikke ei eneste jente uten tatovering. Hva er vitsen da - når det blir fullstendig allemannseie, ingenting du gjør for å skille deg ut, alle andre har det, og du kan ikke bli kvitt det når du blir lei?? Trådstarter - vær så snill å tenk deg om en gang til! uansett, dere som har tatoveringer. Ikke kom med den om at " det kan jo fjernes med laser nå jeg blir lei av det....." For det første: Det er en usikker metode som sannsynligvis lager stygge arr. For det andre - det koster flesk, og når du er lei av tatoveringen så kan det jo være andre ting som haster mer (strømregning, forsikring, skolepenger, you name it)
_Anki_ Skrevet 15. juli 2005 #10 Skrevet 15. juli 2005 Jeg er enig med Twigi at man bør tenke seg godt om før man tatoverer seg. Det er tross alt noe man skal ha resten av livet. Jeg hadde tenkt på det i 5 år før jeg fikk mi, hadde bestemt meg for ei løve da, og var innom flere plasser å kikket på forskjellige motiv. Den er liksom blitt en del av meg nå, og vil ikke kvitte meg med den. Har fått mange positive og mange negative tilbakemeldinger på den. Jeg liker den uansett og det er vel det som teller, er jeg som skal leve med den. Men hvis det bare er et innfall man får en dag så syns jeg man bør la være å gjøre det.
Gjest StoreSky Skrevet 15. juli 2005 #11 Skrevet 15. juli 2005 Har mange tattoveringer jeg! Og for meg er det ikke en mote-sak, men noe som er "meg". Noen ganger har jeg brujt lang tid for å finne motiv, andre ganger mer "åå, DET vil jeg ha" -har ikke angret noen. Tok den første for 9 år siden -da hadde jeg ønsket tattovering i flere år. Forøvrig så er det forkjellig i hvor det er vondt. Jeg synes ikke at innside av håndledd gjorde noe, men skulder (toppen) og over skulder blad "stikker". Dessuten når man treffer en nerve og musklene dirrer!! Men det er til å holde ut, og jeg har ikke høy smerte terskel. Råd: pust rolig og kontrollert, ha vann tilgjenglig, ta med en venn/venninne å prate med så går tiden fortere.
~Bilbao~ Skrevet 15. juli 2005 #12 Skrevet 15. juli 2005 Hei Jeg har to tatoveringer og én av dem er på leggen, rett over ankelen. Kan ikke huske at det var så fryktelig vondt, men det er også en ganske lang stund siden jeg tok den. Min er diskre og veldig stilig synes. Jeg har ikke angret i det hele tatt, selv om jeg nå er "voksen". Det er veldig fint med en tatoo på leggen nå om sommeren med bare legger og korte skjørt synes nå jeg da.......
reddelinnea Skrevet 15. juli 2005 #13 Skrevet 15. juli 2005 Jeg hadde ikke turt å tatt tatovering. Jeg har så innmari sprøyteskrekk, også høres det så vondt ut.
moka Skrevet 15. juli 2005 #14 Skrevet 15. juli 2005 ikke alle som tar tatovering fordi det er trend vettu....
aline Skrevet 15. juli 2005 #15 Skrevet 15. juli 2005 har en på leggen, men lenger opp, rett over muskelen forran og litt ut på siden, trodde det kom til å gjøre vondt, men det var faktisk ikke ille i det hele tatt. men, som sagt her tidligere, ikke gjør det om det er pga at det er in eller mote! Du bør faktisk føle at dette er DEG, om du skjønner. jeg har to, den første tok jeg ett par år før det overhode var in, det var meg og ei venninde og en bønsj harry harleyduder og dudetter som var de eneste på tatoveringsstedet..... og det ble betraktet som harry da og vil nok bli det igjen. hvorfor jeg har det? Det er min måte å utsmykke kroppen min på. er ikke en person som bruker veldig mye smykker eller annet "stæsj og fjas", men føler virkelig at mine to tatoveringer er vakre smykker som jeg føler passer der de er og passer min personlighet. men jeg tenkte over den første i fem år, og den andre ble tatt ti år etter og også nøye gjennomtenkt. det ER ikke bare å fjerne, og man VIL kunne bli sett på som harry om noen år, så om det er en motesak; ta hennatatovering! man skal kunne leve med den resten av livet, så også motivet er viktig at velges med tanke på at det faktisk er noe som er deg, ikke bare noe man synes er kult eller søtt der og da. ang du som nevnte at du har sprøyteskrekk: jeg har totalt panikk for sprøyter og blodprøver og alt slikt, har angst (og det er ikke bare ett uttrykk, men har faktisk angstanfall) hele den dagen jeg skal til legen om jeg vet jeg må stikkes i..... livredd! tatovering kan ikke sammenlignes! får litt lett angst da og, men det er fordi jeg i utgangspunktet er livredd nåler, det er overhode ikke sammenlignbart i følelsen.
Klips Skrevet 16. juli 2005 #16 Skrevet 16. juli 2005 Hørte en trendforsker som sa at om 10 år, så blir det hotteste du kan ha: helt ren u-tatovert hud. ← Dette med den rene, utatoverte huden har jo folk alltid snakket om, men for meg som er over 30 og uansett er full av føflekker og pigmentforandringer og synlige blodårer på leggene er ikke akkurat huden spesielt "ren" til å starte med. Nå høres jeg jo helt jævlig ut , så ille er det vel ikke, men er du over den første ungdom er det ikke sikkert huden er så innmari babymyk og lekker at den trengs å bevares hvit som sne lenger... Jeg tok min tatovering oppå en synlig blodåre som kom etter første graviditet Og hadde tenkt på den lenge før det ble trendy, synes det er litt dumt at alle andre skal ha, men jeg har i hvert fall ikke en tribal i korsryggen...
Gjest Anerikke Skrevet 16. juli 2005 #17 Skrevet 16. juli 2005 Har et gresk symbol for løve på ankelen, nesten oppå kulen på siden, og jeg kan ikke si annet enn at det var veldig vondt!!
aline Skrevet 16. juli 2005 #18 Skrevet 16. juli 2005 Og hadde tenkt på den lenge før det ble trendy, synes det er litt dumt at alle andre skal ha, men jeg har i hvert fall ikke en tribal i korsryggen... ← dette er jeg helt enig i, tok også min første før det ble trendy, så når "alle" begynte så ble det litt sånn , men pytt. jeg har heller ikke tatoveringer som er trendy eller som alle har, de er meg rett og slett.
moka Skrevet 16. juli 2005 #19 Skrevet 16. juli 2005 (endret) jeg har heller ikke noe alle andre har. fant mine egne tatoveringer og tok med til tatovøren. da skal det mer til om en til har det samme som meg. kan ikke si jeg har sett så mange med samme plassering som meg heller.... (underarm på innside) mulig jeg tar feil altså.... Endret 16. juli 2005 av moka
majan Skrevet 16. juli 2005 Forfatter #20 Skrevet 16. juli 2005 jeg har tenkt igjennom dette lenge, og blir bare mer og mer sikker på at jeg vil ta en tatovering - men den smerten er jeg litt redd - men jeg har jo født to barn og overlevd det så da bør det vel gå bra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå