Gå til innhold

Løpe kort, har det noen hensikt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg liker å løpe, men brakk ankelen for et år siden. Nå løper jeg 1-2 km 2 eller 3 ganger i uken på grus. Bare fordi jeg liker det. Håper på å kunne øke lengde etter hvert, men akkurat nå er det det jeg klarer. Har det egentlig noen hensikt? Vil det gjøre meg i stand til å etterhvert kunne løpe lenger? Og kanskje på asfalt? Eller er det mer hensiktsmessig å trene på annen måte, og bygge styrke på annen måte og kanskje kunne begynne å løpe lenger om en stund? Fysio og lege har sagt jeg bare må prøve meg frem. Dere som har skadet ankelen, hvordan var det for dere å begynne å løpe igjen? 

PS, jeg gjør styrkeøvelser for fot, legg og opp til hoften de dagene jeg ikke jogger. 

Anonymkode: 5c086...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

All trenikg du kan få til er jo bra, selv om det er korte avstander :) fortsett med det som føles bra, og som behandler anbefaler.

Anonymkode: 9b2f5...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å bli anpusten minst en gang om dagen, er sunt, sånn helt generelt. Litt er mye bedre enn ingenting.

Anonymkode: d7b7b...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Marka og myra er bedre mtp. kondisjon, styrke og smertelindring.

Jeg kan ikke gå der det er ulent. Men grus er perfekt. 

Anonymkode: 5c086...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har en hensikt så lenge du liker å gjøre det, og du vil jo ikke bli i noe dårligere form. Hvis du vil få mer effektiv trening ut av det kan du jo prøve å øke tempoet litt.

Anonymkode: a5a04...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...