Gå til innhold

Flere som opplever at Change måler feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var godt fornøyd med undertøyskjeden Change tidligere, men nå opplever jeg at de alltid skal måle meg i cup som er alt for stor! I Lindex Bh-er bruker jeg ca 70b og de sitter fint, men når jeg blir målt hos change så vil de ha meg ned i 65  i omkrets( noe som forøvrig er greit ) men de skal alltid ha meg inn i en cupstørrelsene E og F! Når jeg da står i prøverommet med denne på så både ser og kjenner jeg at cupen er alt for stor, det er ca 2-3 cm rent stoff mellom bunnen av brystet mitt og spilen. Er det virkelig slik Bh-er egentlig skal sitte? For jeg er vant med at i vanlige kleskjeder så skal spilen sitte under brystet. 

Flere som opplever dette? Dette har jeg opplevd i flere av butikkene deres rundt omkring i landet.

Anonymkode: c9aa2...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier nei takk til "målingen" deres. Kjøpte bh'r for over 3000 kroner. Ubrukelig da de sitter så stramt at jeg får vondt.

Informerte også om dette da jeg er smal og ofte får vondt av spilene i brystbenet. Men nei da, de fant den "perfekte" størrelse som er ubrukelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, PoisonIwy skrev:

Jeg sier nei takk til "målingen" deres. Kjøpte bh'r for over 3000 kroner. Ubrukelig da de sitter så stramt at jeg får vondt.

Informerte også om dette da jeg er smal og ofte får vondt av spilene i brystbenet. Men nei da, de fant den "perfekte" størrelse som er ubrukelig. 

Sånn var de med meg også. Insisterte på at det var sånn cupen skulle sitte ( størst mulige kål med minst mulig omkrets) og jeg kunne ikke forstå det da jeg hadde plass til en halv ekstra pupp i hver skål. Gav dem helt opp nå i sommer og har gått over til cubus og lindex som jeg opplever har like gode bh-er for oss med små bryst.

Anonymkode: c9aa2...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal alltid ha det så sykt stramt!:0

Jeg bruker vanligvis 70 eller 75, men de vil selge meg 65 og sier det vier seg ut. Salgstriks - måtte hive skiten og kjøpe en ny!

Og det finnes nesten ingen nøytrale bher, jeg ønsker meg en som jeg kan bruke under topper på jobb, ikke en bh for å forføre typen

Anonymkode: 5c373...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detsom du vil ha sykt ubehagelige bh-er går du dit... Det virker som de tenker at vi tar det som et kompliment om de mener man har liten omkrets og stor cup. Nei, jeg absolutt ikke 65D, jeg har 75B alle andre steder når jeg velger ut en bh som er komfortabel.

Anonymkode: 2efd5...1cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt målt der, og opplevde akkurat det samme som flere av dere. BH-en sitter så STRAMT at jeg sliter med å puste. Helt ubrukelig dessverre.. 

Endret av Unika
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ikke skjønner er hvorfor måler de feil? Tror de vi blir glade om vi kan presse oss inn i den aller minste størrelsen? Og det er jo tydeligvis ikke alle som opplever dette da jeg hører om veldig mange som er fornøyde med change og handler der fast. De får jo masse positive tilbakemeldinger både på sin egen side og på diverse forum. Noen av de ansatte må jo måle riktig , og jeg går ut ifra at de ansatte får den samme opplæringa.

det nytter jo heller ikke å si ifra om at bh-en føles helt feil på deg heller, for da insisterer de på at den vil vie seg ut fort, eller at cupen må være såpass stor i den og den m0dellen. 

Anonymkode: c9aa2...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte en gang å bli målt. Omkretsen på BH-en føltes grei (selv om den nok hadde blitt vond i løpet av en hel dags bruk), men skålene var så store at bøylene traff meg oppi armhulene og gnagde. Jeg så ifra om dette, og litt nølende prøvde hun med hakket mindre cup, som fortsatt var for stor. Kommer ikke til å gå tilbake, dette finner jeg bedre ut av selv.

Anonymkode: afa52...d51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøkte en gang å bli målt. Omkretsen på BH-en føltes grei (selv om den nok hadde blitt vond i løpet av en hel dags bruk), men skålene var så store at bøylene traff meg oppi armhulene og gnagde. Jeg så ifra om dette, og litt nølende prøvde hun med hakket mindre cup, som fortsatt var for stor. Kommer ikke til å gå tilbake, dette finner jeg bedre ut av selv.

Anonymkode: afa52...d51

Ja det der opplevde jeg også. Skåler som var så store i armhulene at de gnagde og sikkert absorberte alt av svette. Jeg gikk rundt årevis og trodde det var meningen at en bh skulle sitte sånn siden de på Change sa det, helt til jeg en dag bare stakk innom Lindex fordi jeg ikke gadd mer og ble ganske så overrasket over hvor godt en bh faktisk kan sitte. Tidligere brukte jeg bh minst mulig fordi jeg syns gnagingen fra change var så ubehagelig, og røsket den av så fort jeg kom hjem, mens nå kan jeg fint gå rundt i en bh hele dagen og til og med glemme å ta den av.

Anonymkode: c9aa2...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå enig! De tar det altfor stramt bestandig. Angrer hver gang jeg har kjøpt bh der. Skjønner ikke hvorfor de skal ha det altfor stramt. 

Anonymkode: 75093...a3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært fornøyd!

Anonymkode: 7e8a0...580

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store bryst og er smal rundt, og har gitt opp Change for lenge siden. For min del anbefalte de for liten cup, og BH som åpenbart kom til å gi for lite støtte. 

Anonymkode: 901df...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gode nyheter. Jeg har hatt dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært innom denne butikken som 'alle' har vært i for å skaffe meg en 'ordentlig' bh og få målt meg skikkelig. Har i alle år kjøpt bher på KappAhl osv, og jeg har tenkt at de sitter godt. 

Anonymkode: ec880...a59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt en BH der som også sitter stramt, og har mindre omkrets og større cup der enn i andre butikker. Men den ser bra ut på, så bruker den gjerne under en penkjole for eksempel. 

Anonymkode: b10cf...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt 2 bh´er der og begge ble brukt 1 gang og kastet. Cupene er for store og gnager under armene. 

Anonymkode: a033f...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler nesten bare på Change. Har blitt målt der, og dama i butikken kom fram til at jeg skulle ha akkurat den størrelsen som jeg vanligvis bruker. Og bhene holder i årevis selv om de vaskes i maskin (i vaskepose).

Anonymkode: 13c87...f7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig fornøyd med Change. Det skal faktisk sitte stramt, og de vier seg etter hvert ut ;) Jeg ser det med en gang om kvinner bruker feil størrelse (for stor omkrets) og jeg kan vedde på at flesteparten i tråden er blant dem.

Anonymkode: ed874...a14

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig fornøyd med Change. Det skal faktisk sitte stramt, og de vier seg etter hvert ut ;) Jeg ser det med en gang om kvinner bruker feil størrelse (for stor omkrets) og jeg kan vedde på at flesteparten i tråden er blant dem.

Anonymkode: ed874...a14

Cupen skal altså være så stor at den både gnager under armene og har plass til en ekstra pupp i hver skål? For det er nemlig dette som skjer meg hver gang jeg har med meg de damene i butikken som tilpasser bh-en på meg i prøverommet.

Anonymkode: c9aa2...848

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cupen skal altså være så stor at den både gnager under armene og har plass til en ekstra pupp i hver skål? For det er nemlig dette som skjer meg hver gang jeg har med meg de damene i butikken som tilpasser bh-en på meg i prøverommet.

Anonymkode: c9aa2...848

Du kan prøve deg litt frem selv når det kommer til cup dersom omkretsen stemmer.

Anonymkode: ed874...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det kommer litt an på hvilken Change butikk man går til. Dessverre..  Jeg bor i Oslo og var for en stund siden på den på Majorstuhuset. For det første tok det evigheter før jeg fikk hjelp og hun målte ganske så feil...  jeg pleide å være en 90i, men har lagt på meg litt og tenkte at jeg nok måtte gå opp i størrelse rundt. Hun påsto etter litt måling at jeg måtte opp i 105 i omkrets 😳  vel, såå mye hadde jeg ikke lagt på meg og jeg var i tvil, men sa ok til prøving. Den var jo SÅ romslig rundt. I tillegg fikk jeg en G-cup. Så nei det funka ikke.

Et par dager etterpå dro jeg ned til den i Bogstadveien og fikk mye bedre hjelp. Der ble det bare 95 i og to nye bh'er.  Så det er mye bra med Change, men også mye surr.

Ellers brukte jeg å gå til LaLina på St.Hanshaugen, men dæven hvor dyrt det er der. Så prisen er grunnen til at jeg bruker change.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...