Gå til innhold

Digitalkamera på 2 mnd reise


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Vi planlegger en to måneders reise og vil gjerne kjøpe et digitalkamera og ta med.

Vi trenger nok et solid minnekort, men det som bekymrer meg er om hvis kamera(med minnekort) blir stjålet. Finnes det noe slags "dings" å overføre bildene til fortløpende, slik at jeg slipper å ha alle bildene på kameraet? En slags ekstern minne-ting....

Er det mulig å overføre bilder til et sted på nettet for "oppbevaring", evt en egen hjemmeside? Kan det la seg gjøre fra en internett-kafe, eller tillater de ikke sånt på internettkafeer.

Kameraet er jo erstattelig men om de stjeler med bildene også, så er det jo veldig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica

Selv om det er dyrere har vi prioritert å kjøpe flere "mindre" minnekort enn et stort. På den måten mister vi isåfall bare litt av bildene, og ikke alle om kameraet blir stjålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Skaff deg et lagringssted på nettet, så kan du gå på internet cafe og "laste opp" med mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg et lagringssted på nettet, så kan du gå på internet cafe og "laste opp" med mellomrom.

har du et tips om hvor jeg kan finne sånt? Er det "problemfritt" å laste opp fra internett-cafeer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagringssted kan jo være www.fotoknudsen.no www.eurofoto.no eller lignende. Det er jo heller et spørsmål om du får koble til på en internettcafè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere minnebrukker er et "must" samme om du er på reise eller bare er her hjemme mener nå jeg... Ting kan skje med minnebrikka samme hvor man er, og da er det kjekt å ha en annen brikke tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig om man får lov til å laste inn bilder fra kamera til pc'er på internettkafeer (for så å legge dem på nett). Mange blokkerer f.eks USB-portene, for å hindre slikt. Ville nok ikke belaget meg på dette.

Som nevnt ovenfor, kjøp heller flere minnekort. Eller prøv på internettkaffer, og der det ikke går, kan du alltids gå innom en fotobutikk, få brent en cd som du sender i posten hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Thorn-Tree forumet på lp.com fant jeg dette:

c) Burn CD backups as you go.

This will work great for lots, even most, people. Internet shops and photography stores will burn your files to CD. Then you can refill your cards.

Basic strategy. Burn two copies, check on the computer to make sure the CDs are good, reformat your cards in camera, mail a copy home.

Betaler gjerne litt for å få bildene sikkert og trygt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist mye,men det har aldri vert problemer på nettkafeene på turiststedene vi har vert. har sendt bilder hjem, fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...