Gå til innhold

Hva med MITT liv (stemor)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært gift med en mann med barn fra før i åtte år. Barna er 11 og 13. Fra første dag har det vært problemer med barnemor, som eksempler kan nevnes at hun drar hjem til oss når ingen av de voksne er hjemme, at hun absolutt skulle ha 6-ukersperioder mellom bytter og for å gå med på færre uker så skulle hun ha alle juleferiene og mannen ha 6 uker sammenhengende på sommeren, og at hun aldri kjøper klær eller utstyr til barna. Flere runder på FVK har ikke endret dette.

Nå er barna større, så på mange måter er det litt enklere enn før, på andre mer uholdbart. Nå for tiden er det mest kjøring som irriterer. Hun avtaler ting for barna, men følger det ikke opp. I dag for eksempel, så skulle hun hente dem her på morgenen. Hun dukket ikke opp og tok ikke telefonen når stebarnet ringte. Det ble selvfølgelig gråt og tenners gnissel, og far måtte kjøre. Hadde det vært kun en gang, så javel, men dette skjer ofte. Hun henter dem ikke på trening etc., og så ringer de far. Han blir stresset og lei av å måtte slippe alt han har i hendene, og jeg blir stresset og lei av å i praksis aldri ha barnefri. Nå snakker eldste om å bo her fast. Da må vi ha enda mer med barnemor å gjøre, og jeg kjenner at jeg ikke takler det!

Jeg har snakket med mannen om at jeg skaffer meg en hybel, men da sier han det blir skilsmisse. Hvis vi skilles så har ikke han råd til å beholde huset alene, og jeg vil ikke ha det.

Vi har planlagt å flytte når yngste er ferdig på ungdomsskolen, men kanskje det kan være en mulighet allerede nå? Jeg synes det er på tide at noe av dette samlivet blir på mine premisser og ikke på barnemorens. 

Anonymkode: a5c15...f9d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Livet du har valgt, er ikke, Ts, verken på dine eller barnemord premisser. Det er på barnets premisser.

Du valgte denne mannen. Du valgte barnet hans. Barnet valgte verken deg, faren sin, moren sin eller skilsmissen. Og barnet kan ikke velge noen av dere vekk. Det er av denne enkle grunn at alt er på barnets premisser.

Fordi dersom dette oppleves vrient for deg, Ts, så kunne du jo når som helst ha gjort det du gjør nå: velge å særbo eller å bryte ut og finne deg en annen mann.

Anonymkode: 22890...c15

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere må sette hardt mot hardt og si til biomor at om hun ikke klarer å ta ansvar og følge avtaler med barna, kontakter dere barnevernet og at dere må til samtale i familievernkontoret.

Eller har dere mulighet til å flytte en times tid unna,så slipper dere å føle ansvar for biomor sine feil?

Anonymkode: bd46b...ad5

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet du har valgt, er ikke, Ts, verken på dine eller barnemord premisser. Det er på barnets premisser.

Du valgte denne mannen. Du valgte barnet hans. Barnet valgte verken deg, faren sin, moren sin eller skilsmissen. Og barnet kan ikke velge noen av dere vekk. Det er av denne enkle grunn at alt er på barnets premisser.

Fordi dersom dette oppleves vrient for deg, Ts, så kunne du jo når som helst ha gjort det du gjør nå: velge å særbo eller å bryte ut og finne deg en annen mann.

Anonymkode: 22890...c15

Så det tror du, at barna ville valgt dette livet? Hvor barnemor synes det viktigste er å plage far? 

Nei, nettopp! Det er SÅ lite på barnas premisser at eldste heller vil bo fast hos far. Så ville det da blitt så mye fælere for dem om barnefar bodde et annet sted? Konflikten blir der ikke daglig i det minste.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere må sette hardt mot hardt og si til biomor at om hun ikke klarer å ta ansvar og følge avtaler med barna, kontakter dere barnevernet og at dere må til samtale i familievernkontoret.

Eller har dere mulighet til å flytte en times tid unna,så slipper dere å føle ansvar for biomor sine feil?

FVK er prøvd mange ganger. Mor følger ikke opp noe av det som blir avtalt der. Barnevernet virker så drastisk, og med et høyt konfliktnivå fra før, så blir det neppe bedre med BV i bildet?

Tanken vår om flytting om fem år er at vi skal langt av gårde.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Firebarnsmor86 skrev:

Hadde skaffet meg hybel for å puste. 

Ja. Det var det jeg tenkte også. Men da mener jo mannen at vi like gjerne kan skille oss med en gang. Og han vil jeg jo gjerne beholde :) Barna også. Det er barnemoren jeg kjenner i hele meg at jeg ikke klarer å drive med i ennå mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff. Her leser jeg bare meg meg Ts. Ikke alle har det i seg å være stemor. 

Anonymkode: d5b0e...95a

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

'Han blir stresset og lei av å måtte slippe alt han har i hendene, og jeg blir stresset og lei av å i praksis aldri ha barnefri. Nå snakker eldste om å bo her fast. Da må vi ha enda mer med barnemor å gjøre, og jeg kjenner at jeg ikke takler det!'

vet du hva? Sånn er det å ha barn. Barn som vil hentes, som vil bo med foreldre, som vil ha oppmerksomhet og som man må gi omsorg til

Anonymkode: 29f82...8b8

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel heller bbiomor her som ikke har det i seg å være mor? En del mødre som er helt elendige. stakkars barn.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leser du åpenbart akkurat det du vil. Fikk ikke en meg følelse av innlegget til TS i det hele tatt. Heller en som er på sine siste strå og trenger hjelp!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Moroklumpen 😄

Det er ingen problem å være en omsorgsperson for barna. I ti år nå har jeg kjøpt klær, betalt for en større bolig enn jeg trenger selv, kjørt og hentet, betalt for ferier og alt annet.

Men: Jeg orker ikke mer med barnemoren. Det har vært en evig strøm av djevelskap fra den kanten, og ti år er nok. Ikke alle har det i seg å være mor.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det var det jeg tenkte også. Men da mener jo mannen at vi like gjerne kan skille oss med en gang. Og han vil jeg jo gjerne beholde :) Barna også. Det er barnemoren jeg kjenner i hele meg at jeg ikke klarer å drive med i ennå mange år.

Han kan ikke true med skilsmisse kun fordi du ønsker å ta vare på deg selv. Da blir du jo i en uholdbar situasjon som fanget 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

'Han blir stresset og lei av å måtte slippe alt han har i hendene, og jeg blir stresset og lei av å i praksis aldri ha barnefri. Nå snakker eldste om å bo her fast. Da må vi ha enda mer med barnemor å gjøre, og jeg kjenner at jeg ikke takler det!'

vet du hva? Sånn er det å ha barn. Barn som vil hentes, som vil bo med foreldre, som vil ha oppmerksomhet og som man må gi omsorg til

Hvis du leser det du selv har uthevet, så ser du at det ikke er barna som er problemet, men barnemoren. Hvis hun hadde oppført seg som et normalt menneske, eller vært helt ute av bildet, så hadde ting vært fint.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Yuumi skrev:

Her leser du åpenbart akkurat det du vil. Fikk ikke en meg følelse av innlegget til TS i det hele tatt. Heller en som er på sine siste strå og trenger hjelp!

Takk for at du forstår ❤️ Det er akkurat slik det er. Jeg vet ikke mer hva vi/jeg kan gjøre og det føles som at hele livet mitt går til konflikt og vas 😕 
Det er noe riv, ruskende galt med et menneske som aldri kjøper klær til barna, men når hun hadde dem sist jul så ringte eldste til far og sa han måtte vippse 89 kroner til barnemor for en strømpebukse. DET er selvsagt bare en liten ting, og jeg bryr meg ikke om pengene, men nesten hver dag er det slike "små irritasjoner", og inni mellom store. Det er som om det er en sport for henne. Og hvis det er målet å drive meg ut herfra, så er det ikke langt igjen til målstreken.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser det du selv har uthevet, så ser du at det ikke er barna som er problemet, men barnemoren. Hvis hun hadde oppført seg som et normalt menneske, eller vært helt ute av bildet, så hadde ting vært fint.

Du snakker om å ikke ha barnefri og at barnet vil bo med dere. Sånn er det å være foreldre 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå snakker eldste om å bo her fast. Da må vi ha enda mer med barnemor å gjøre, og jeg kjenner at jeg ikke takler det!

Dette skjønner jeg ikke. Blir det ikke mer forutsigbart om barnet bor hos dere fast? Da slipper dere avtaler om henting som brytes, dere planlegger det selv utifra hvordan det passer eventuelt avtaler med andre foreldre.

Slik du beskriver mor høres det ut som om du og mannen din er mye bedre egnede omsorgspersoner.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Firebarnsmor86 skrev:

Han kan ikke true med skilsmisse kun fordi du ønsker å ta vare på deg selv. Da blir du jo i en uholdbar situasjon som fanget 

Han mener at hvis jeg flytter på hybel så har vi i praksis gitt opp, og at hybelen nesten blir en "half way house". Og jeg kan jo forstå ham, for jeg ser selv for meg at jeg vil bli gladere, mindre stresset og ha massevis av tid. Ikke som nå, hvor jeg er stresset og sint og inderlig lei av å måtte forholde meg til all slags dustete drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du snakker om å ikke ha barnefri og at barnet vil bo med dere. Sånn er det å være foreldre 

Barnefri på den måten at vi ikke trenger forholde oss til mor sine krumspring. Det er mer av det når barna er hos oss enn når de er hos henne, så det er ingen forutsigbarhet. Flytter eldste hit så får vi først et helvete med den avgjørelsen, og så et helvete med daglig vås fra barnemor.
Jeg burde skrevet barnemorfri, for det var det jeg mente.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slike situasjoner er jo akkurat grunnen til at folk reserverer seg for å gå inn i mine/dine/våre-forhold. Alt for mye styr....

Trist for parene hvor slike faktorer ødelegger forholdet.

Anonymkode: 0f368...0e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...