Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er ei jente som ofte har falt for feil mannfolk, og endt opp såret. Bare den der typiske fortellingen egentlig, at man blir hodestupsforelsket og legger alt for mye i det som viser seg å ikke bety noe fra motparten. 

Samma det, nå er saken at jeg har endelig brutt egne mønstre og truffet en skikkelig fin fyr. En som verdsetter meg, vil vise meg frem, er snill og som bryr seg om hvordan jeg har det. Og jeg syns han er en kjekk mann. Så nå er jo problemet at jeg ikke kjenner på så mye spenning, sommerfugler eller en så veldig tiltrekning. Også har han litt dårlig humor. Og jeg blir så lei meg! Føler jeg må velge mellom et godt, trygt og stabilt liv uten spenning mot et liv fylt med spenning, men med mye vondt itillegg. 

Så, det jeg egentlig vil frem til her er om noen andre har opplevd det på samme måte, men at spenning og forelskelse er noe som vokser seg inn i den trygge relasjonen? Vil bare få litt håp her, for han har jo alle de «viktige» kvalitetene jeg ser etter, og tror oppriktig at jeg kunne fått det kjempe fint med han. Så kan noen fortelle meg en solskinns historie? 

Anonymkode: aea31...842

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo date ham til du vet mer om hva du vil - men, for din egen del OG hans: ikke bli sammen med en du ikke er ordentlig forelsket i. Why settle for less? Det finnes garantert en der ute som kan gi deg begge deler! 

Anonymkode: 17e52...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, bare følg magefølelsen. Mitt beste råd, rett og slett.

Anonymkode: 17e52...955

AnonymBruker
Skrevet

Det du tror er spenning er egentlig usikkerhet og utrygghet, som du feiltolker som kjærlighet siden noe i deg gjenkjenner utrygghet som kjærlighet. Gi fyren en sjanse.

Anonymkode: b02b9...817

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er denne "spenningen" så viktig for deg, da alle gangene tidligere du har søkt etter den, så har det ikke gjort deg noe lykkerligere? Er ikke det et tegn på at en omprioritering er en god ide?

Anonymkode: f8aed...0da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Humor er så viktig, slik jeg og kona har kommet ut av vanskelige stunder.. og vi ler så godt 🤣🤣, fin en som får deg til å le!, gir deg trygghet og kjærlighet.

Anonymkode: 996b7...e21

• Liker 2
Gjest Forumhei
Skrevet

Skjønner ikke greie med spenning.. Finn en mann som har alle andre egenskaper du ser ett så kan du eventuelt hoppe i fallskjerm eller noe for spenning??

AnonymBruker
Skrevet

Dette synes å være overraskende vanlig blant kvinner. Finner dere en mann som er bra tenner han dere ikke fordi det ikke er noe viktig å rette opp i. Dette dukker opp så ofte her og andre steder at det virker som om det er en slags vanlig biologisk kortslutning, slik at det som tenner og det som faktisk er bra for dere i denne gruppen er omvendt proporsjonale.
Som mann er jeg helt motsatt. Jeg tenner mer jo flottere personligheten er, og mister all interesse om det viser seg å være destruktive personlighetstrekk til stede.

Anonymkode: 7f102...8d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette synes å være overraskende vanlig blant kvinner. Finner dere en mann som er bra tenner han dere ikke fordi det ikke er noe viktig å rette opp i. Dette dukker opp så ofte her og andre steder at det virker som om det er en slags vanlig biologisk kortslutning, slik at det som tenner og det som faktisk er bra for dere i denne gruppen er omvendt proporsjonale.
Som mann er jeg helt motsatt. Jeg tenner mer jo flottere personligheten er, og mister all interesse om det viser seg å være destruktive personlighetstrekk til stede.

Anonymkode: 7f102...8d7

Det er bra, det tyder på at du har en sunn tilknytningstype :) har kommet dit selv at jeg mister interesse om det er spenning fremfor trygghet, før var det omvendt. Han jeg er med nå mestret dog det å kunne være både trygg men også sjarmerende, det er forskjell på trygg og kjedelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode svar! Skjønner at jeg kanskje har formulert meg bittelitt feil - når jeg snakker om spenning tenker jeg mest på den fysiske tiltrekningen av han, ikke på fart og moro. Vi har prater om dette og jeg har vært åpen, og begge vil gi det mer tid, for å se hva det kan bli. Og det er jo det jeg ønsker! Jeg tror at kjærligheten er et aktivt valg man tar som ikke bare baserer seg på følelser, men det hadde jo vært utrolig deilig å kjenne at man ble skikkelig forelsket i fyren også! 

er deg noen av dere som har opplevd å vokse veldig sammen? At humoren krasjet litt i begynnelsen men formet seg til hverandre med tiden? 

Xoxo håpløs romantiker 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for mange gode svar! Skjønner at jeg kanskje har formulert meg bittelitt feil - når jeg snakker om spenning tenker jeg mest på den fysiske tiltrekningen av han, ikke på fart og moro. Vi har prater om dette og jeg har vært åpen, og begge vil gi det mer tid, for å se hva det kan bli. Og det er jo det jeg ønsker! Jeg tror at kjærligheten er et aktivt valg man tar som ikke bare baserer seg på følelser, men det hadde jo vært utrolig deilig å kjenne at man ble skikkelig forelsket i fyren også! 

er deg noen av dere som har opplevd å vokse veldig sammen? At humoren krasjet litt i begynnelsen men formet seg til hverandre med tiden? 

Xoxo håpløs romantiker 

Oi tror ikke jeg har forstått helt hvordan disse greiene fungerer, men dette er meg trådstarter hvis noen skulle lure 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Xoxo håpløs romantiker 

Fysisk tiltrekning og spenning er veldig forskjellige ting, ja 😛 jeg liker ikke spenning, men uten fysisk tiltrekning er det ferdig prata. Har du ikke lyst å kysse han eller føler lengsel etter å kysse han er det no go tenker _jeg_, men det er min mening. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fysisk tiltrekning og spenning er veldig forskjellige ting, ja 😛 jeg liker ikke spenning, men uten fysisk tiltrekning er det ferdig prata. Har du ikke lyst å kysse han eller føler lengsel etter å kysse han er det no go tenker _jeg_, men det er min mening. 

Dette👆🏼. Er du ikke tiltrukket av han nå så tror jeg hvert fall ikke du blir det heller.

Og humor er viktig! Mannen og jeg ler sammen masse hver dag😆

Anonymkode: c657e...7ae

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet om et par der den ene var som deg. De holdt sammen. Nå, flere år senere har de et solid og godt forhold 🙂

Skrevet

Man elsker den man får. 

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg er ei jente som ofte har falt for feil mannfolk, og endt opp såret. Bare den der typiske fortellingen egentlig, at man blir hodestupsforelsket og legger alt for mye i det som viser seg å ikke bety noe fra motparten. 

Samma det, nå er saken at jeg har endelig brutt egne mønstre og truffet en skikkelig fin fyr. En som verdsetter meg, vil vise meg frem, er snill og som bryr seg om hvordan jeg har det. Og jeg syns han er en kjekk mann. Så nå er jo problemet at jeg ikke kjenner på så mye spenning, sommerfugler eller en så veldig tiltrekning. Også har han litt dårlig humor. Og jeg blir så lei meg! Føler jeg må velge mellom et godt, trygt og stabilt liv uten spenning mot et liv fylt med spenning, men med mye vondt itillegg. 

Så, det jeg egentlig vil frem til her er om noen andre har opplevd det på samme måte, men at spenning og forelskelse er noe som vokser seg inn i den trygge relasjonen? Vil bare få litt håp her, for han har jo alle de «viktige» kvalitetene jeg ser etter, og tror oppriktig at jeg kunne fått det kjempe fint med han. Så kan noen fortelle meg en solskinns historie? 

Har dere hatt sex?

Anonymkode: 79761...3a0

Gjest Made4u
Skrevet

Finne deg en som skjeller deg ut og banker deg opp innimellom, gjerne en som lyver og er utro, det ville nok vært mer spennende for deg og så ville du kanskje følt mer kjærlighet.

For meg er du bare dum rett og slett en forvirret sjel som er kommet helt feil ut.

AnonymBruker
Skrevet

Humor har mye å si da. Eksen min og jeg hadde ikke samme humor, og hver gang han prøvde være morsom ble jeg bare irritert. Han fikk meg sjeldent til å le. Veldig kjedelig og humor ble bare et irritasjonsmoment. 

Anonymkode: a8765...958

Skrevet

Hva betyr «dårlig humor» ?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, President Chimp skrev:

Hva betyr «dårlig humor» ?

Jeg definerer dårlig humor som humor som ikke får meg til å le. Dette er veldig relativt. Det jeg mener er dårlig humor kan være fantastisk humor for andre. 

Anonymkode: a8765...958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...