AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Del Skrevet 24. juli 2020 Trener på senter, og bruker ellipse eller sykkel til oppvarming før styrkeøkt. På ellipsemaskinen blir jeg ekstremt andpusten og når jeg er ferdig må jeg stå å «komme meg litt« merker det utfordrer kondisjonen min veldig. Varierer mellom lette og raske tråkk mot tunge og i litt roligere tempo. Blir like andpusten uansett. Sjelden jeg blir så veldig svett, litt kanskje (men svetter lite) på sykkel derimot, varmer jeg opp like lenge, men blir ikke sliten på samme måte. Men jeg svetter noe voldsomt! Er klissvåt etterpå. Men jeg blir ikke sliten som på ellipsemaskin og kjenner at jeg kunne holdt på mye lenger. Kaloriforbruk ser jeg er likt (uten at jeg henger meg opp i det) men da går jeg jo ut ifra at treningen er like effektiv? Og hvorfor svetter jeg mer på sykkel som gjør meg mindre sliten og andpusten? Noen som har en forklaring? Anonymkode: 4c313...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #2 Del Skrevet 3. august 2020 Ingen som vet? Anonymkode: 4c313...9e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pierre Gynt Skrevet 3. august 2020 #3 Del Skrevet 3. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen som vet? Anonymkode: 4c313...9e8 For å være helt ærlig, så skjønner jeg ikke så mye av det du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2020 #4 Del Skrevet 3. august 2020 Litt vanskelig å skjønne hva du spør om. Angående svetting, så er jo det for å kjøle ned kroppen. Luftmotstand vil gjøre at kroppen kjøles mer ned av seg selv, og man svetter mindre enn om man er helt i ro. På en ellipsemaskin får du nok mer bevegelse i kroppen enn om du sitter på en sykkel, så det kan bidra til at du svetter mindre. Plassering av apparatet i forhold til ventilasjon i rommet har også veldig mye å si.. Anonymkode: d49c2...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå