Zzyzx Skrevet 25. juli 2020 #21 Del Skrevet 25. juli 2020 * Folk som ikke blinker, eller setter på blinklyset alt for sent. Jeg trenger å vite hvor du skal, ikke hvor du har vært. * De som bare må forbi selv om trafikken flyter veldig greit ca i fartsgrensen. Hvis det er en endeløs rekke av biler foran, så hjelper det ikke mye å kjøre forbi ca fem av dem. * Folk som fikler med mobil eller andre ting mens de kjører. At sjåføren strikker er helt uakseptabelt, til og med i saktegående kø. * De som ligger alt for tett på bilen foran. * Alle som ikke bruker blinklys. Jeg blir generelt ikke så irritert på bobiler og campingvogner, der er det best for alle at man er litt rausere. At andre blir det har jeg likevel full forståelse for, det er gjerne noe med hvor ofte man må forholde seg til det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2020 #22 Del Skrevet 26. juli 2020 1.Syklister! Ja, - det er en gang/sykkelsti uten en eneste fotgjenger ved siden av, flere mil lang, og med bedre asfalt enn på veien. Alikevel ligger dere 3-4 i bredden på kommunens mest traffikerte vei, med 80-sone, med 20-30 biler bak dere. Dere krever at alle andre skal ta hensyn til dere, men dere kan selv ikke ta hensyn til noen andre... Idioter! 2. Elbiler. 10-15 km/t under fartsgrensa, uten baklys, og bare parklys foran. Idioter! 3. Feil lysbruk, - grøftelys og hovedlys brukes samtidig. Eller bare parklys foran. Uten baklys. Uten lys overhode. Eller bare ett lys... Er det så vanskelig å gå en runde rundt bilen da? Kan du ikke å bytte pærer?- Så lær deg det da!! Det er ikke vanskelig, selv om du har xenonpærer. 4 Feil felt i rundkjøringer. Skal du rett fram eller til høyre så skal du ligge i ytterfeltet. Skal du til venstre så skal du ligge innerst. Unntaket er hvis det er to felt ut av rundkjøringa, men bytt da for f.. ikke felt i rundkjøringa! Og for all del, -du skal ikke blinke til venstre inn i rundkjøringa hvis du skal rett fram eller til høyre. Idioter! 5 de som ikke bruker blinklys, eller blinker seint. Idioter!! 6 Sinker. Speedometeret ditt viser 5-10 km/t for mye. Derfor kan du godt ligge litt over fartsgrensa, ikke 15-20 km/t under. Idioter!! 7 De som kjører alt for nærme. Kommer det en katt springende ut foran meg, så rekker du ikke en gang å reagere før du er klint inn i ræva på bilen min. Du kommer ikke fortere fram om du ligger ett halvt sekund bak meg. Idioter!! 8. Parkering på handicap-felt. Ja, jeg så at du småjogga inn i butikken, og nei, det ligger ikke ett handicapbevis i frontruta på bilen din. Idioter!! 9 feilparkering. Nei, - bilen din er ikke så stor at du trenger 4 parkeringsplasser. Sjansen er stor for at "noen" har parkert så nærme deg at du ikke får opp førerdøra før jeg er ferdig å handle. Og spise is. Og justert sete mitt. Og fyllt på spylervæske. Idioter!! 10 Elbiler generellt. Nei, - det er ikke for miljøet at du kjører elbil. Det er for at du ikke vil bidra som oss andre. På grunn av deg så må vi andre, som ikke kan ha elbil på grunn av kjørelengde, lademuligheter, lasteevne osv. betale mer i bom, parkering osv. Idioter!! 11 "kjør sakte, - barn leker" Når jeg var liten så lærte vi at veien var for biler, og ikke ett sted man kan leke. Veien var livsfarlig, - for der kjørte det biler. Lær dagens barn det samme, så slipper jeg å bli ufrivillig barnemorder! Idiotforeldre!! Anonymkode: fd38d...975 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 26. juli 2020 #23 Del Skrevet 26. juli 2020 Føler det kun er meg som kan kjøre bil, hvorfor blinker dere ikke?? Hvorfor ligger dere opp i ræva på noen som følger fartsgrensen? Og hvorfor stresser dere så jævlig tidlig på morgenen? Beregner dere ikke nokk tid til jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Nurse Skrevet 27. juli 2020 #24 Del Skrevet 27. juli 2020 De som kjører ujevnt, alt fra 60-90 kmt i 80-sona. Og når det endelig blir mulighet til å kjøre forbi så gasser de på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 27. juli 2020 #25 Del Skrevet 27. juli 2020 De største idiotene er de som kjører som svin i trafikken, men skylder på at AAAALLE ANDRE skaper farlige situasjoner, og at de derfor må ta grep. Nei, om den ferske sjåføren Ole på 19 kjører i 79 i 80-sona og du er NØDT TIL å kjøre forbi fordi du trenger strekke litt på bilbeina, er det ikke HAN som skaper en farlig situasjon. Om du ikke klarer akseptere at andre ser det som uforsvarlig å holde fartsgrensene på såpeglatte veier, er det DU som skaper en farlig situasjon ved å MÅTTE holde fartsgrensen og helst 10 over. Og derfor MÅ DU ligger 1 meter bak mens du provoserer. Har vært i utallige situasjoner hvor jeg ligger på fartsgrensen på uoversiktlige veier, og likevel kommer det en IDIOT (GJERNE i bmw/audi) som er NØDT å kjøre forbi. Og er få sekunder unna krasj fordi de har 0 oversikt over veien foran. Sånn generelt, de største idiotene er de som anser fartsgrenser for "minimumsgrense" og ikke "maxgrense, men kjør etter forholdene". 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #26 Del Skrevet 27. juli 2020 Syklister i veibanen, gjerne 3 i bredden! Ofte med flott tom sykkelsti ved siden av veien! Folk som ligger i ræva på bilen foran Folk som sitter med mobiltelefonen i handa Biler der blinklys er ekstautstyr Sjåfører som kjører ugjevn fart, akkurat som de ikke klarer å holde gjevnt trykk på gasspedalen. Folk som gir på gass for å ikke la deg flette inn i køen fordan dem, der det ville vært naturlig, ofte på en 40 km/t vei jeg skal ut på. Anonymkode: 4dbb7...8f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #27 Del Skrevet 27. juli 2020 Jeg innrømmer at jeg har en tendens til å ligge i ræva på biler som ligger 10-15 km under fartsgrensa. Ta et hint å øk farten eller sving av. Jada, jeg er klar over bremselengde, men ønsker også at folk skjønner at de ikke kan sause avgårde i den farten som passer dem best, da får de svinge til sides og la folk slippe forbi. Og som andre har nevnt; speedometeret viser noen km under, så om man ligger i 79 så ender hele rekka bak i 70. Bobiler med maksgrense 60 i 80-sone og 40 i 60-sone. Velger man å legge ut på norske kjerrelandeveier med sånn doning så får en være forberedt på å svinge til side for hver kilometer omtrent. Denne sommeren har vært et sannt mareritt. Håper vi slipper korona neste sommer, så det blir slusa ut et lass med folk til syden, så en slipper den overbelastningen av biler det har vært på det underdimensjonerte veinettet her i landet🤮 Anonymkode: 65ba0...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #28 Del Skrevet 27. juli 2020 Folk som ligger under fartsgrensa ( 5-10km/t) må ikke slippe noen forbi. Det er de bak som må avgjøre hvor det er ansvarlig å kjøre forbi. Det er bilen bak sitt ansvar å ta en trygg forbikjøring. Er ikke ulovlig å kjøre saktere enn MAKS fartsgrense. Idiotisk å si etter frontkolisjonen: " h*n kjørte for sakte!" Ser mange dårlige holdninger her. Anonymkode: 916fd...22b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #29 Del Skrevet 27. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg innrømmer at jeg har en tendens til å ligge i ræva på biler som ligger 10-15 km under fartsgrensa. Ta et hint å øk farten eller sving av. Jada, jeg er klar over bremselengde, men ønsker også at folk skjønner at de ikke kan sause avgårde i den farten som passer dem best, da får de svinge til sides og la folk slippe forbi. Og som andre har nevnt; speedometeret viser noen km under, så om man ligger i 79 så ender hele rekka bak i 70. Bobiler med maksgrense 60 i 80-sone og 40 i 60-sone. Velger man å legge ut på norske kjerrelandeveier med sånn doning så får en være forberedt på å svinge til side for hver kilometer omtrent. Denne sommeren har vært et sannt mareritt. Håper vi slipper korona neste sommer, så det blir slusa ut et lass med folk til syden, så en slipper den overbelastningen av biler det har vært på det underdimensjonerte veinettet her i landet🤮 Anonymkode: 65ba0...563 Jeg svinger ikke av om jeg har bil i ræva ihvertfall. Jeg skal ha plass til å både se et egnet sted, blinke, sjekke speil og bremse ned for å svinge av. Med deg i ræva bruker jeg tid på å holde øye med deg i speilene istedenfor å finne et sted å kjøre av, og kjører dermed saktere. Det er farligere å tvinge noen opp i en høyere hastighet enn de et trygge på, enn å la de kjøre i sitt tempo til det er et godt sted å kjøre forbi. Anonymkode: 4e7b0...0f6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #30 Del Skrevet 27. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som ligger under fartsgrensa ( 5-10km/t) må ikke slippe noen forbi. Det er de bak som må avgjøre hvor det er ansvarlig å kjøre forbi. Det er bilen bak sitt ansvar å ta en trygg forbikjøring. Er ikke ulovlig å kjøre saktere enn MAKS fartsgrense. Idiotisk å si etter frontkolisjonen: " h*n kjørte for sakte!" Ser mange dårlige holdninger her. Anonymkode: 916fd...22b Sier du det samme om det er milelang kø bak første bilen også? En kan knuge så mye en vil på at det ikke er ulovlig å ligge under fartsgrensa, men skal en ut på veien så er en pliktig å følge med på hvordan ens kjøring påvirker trafikken bakover også, all den tid en er med på å skape farlige forbikjøringer. Særlig når det er tørre og bare veier. Anonymkode: 65ba0...563 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #31 Del Skrevet 27. juli 2020 Farlige forbikjøringer på svingete, lite oversiktlige veier, fordi trafikken ligger på rundt 80-90 i 80-sonen, ikke 100 som enkelte mener de har krav på å kjøre i. Jeg har faktisk ikke tall på hvor mange ganger jeg har opplevd eller vært vitne til at det nesten har gått gale på grunn av enkeltes egoisme og ikke-eksisterende dømmekraft. Forrige gang det skjedde var det en nepe som kjørte forbi meg like før en sving, hvor det, idet han lå ved siden av meg i venstre kjørefelt, kom det en trailer imot. Jeg måtte bremse kraftig ned for å unngå at han og/eller jeg sannsynligvis hadde blitt drept. MEN tror du dette satte støkken i idioten? Neida, ved første "anledning" skulle vedkommende forbi bilen foran meg også, selv om bilen i motgående kjørefelt ikke var mange sekundene unna og helt sikkert måtte bremse han også:):):):):):) På samme kjøretur måtte jeg btw også sakke ned fartene fordi jeg plutselig la merke til at bilen foran meg faktisk kjørte imot meg (ekkel følelse), og sannsynligvis ikke hadde rukket forbikjøringen om jeg hadde holdt/ligget over fartsgrensen. JEG er ikke interessert i bøte med livet mitt, eller risikere å bli pleietrengende, KUN fordi du har behov for å komme noen sekunder, i beste fall minutter, fortere frem?! Det tviler jeg sterkt på at bilen i det motgående kjørefeltet heller er. Hadde det kun stått om ditt eget liv, så ok - du er en idiot, men om du vil risikere liv og helse er det helt greit. Men greia er at i trafikk handler det ikke kun om DITT liv, det er potensielt svært mange liv som settes i fare ved at du feilbedømmer (eller rett og slett gir faen) en situasjon. Dette virker det til at svært mange ikke bryr seg om? Anonymkode: 8823f...eef 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #32 Del Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sier du det samme om det er milelang kø bak første bilen også? En kan knuge så mye en vil på at det ikke er ulovlig å ligge under fartsgrensa, men skal en ut på veien så er en pliktig å følge med på hvordan ens kjøring påvirker trafikken bakover også, all den tid en er med på å skape farlige forbikjøringer. Særlig når det er tørre og bare veier. Anonymkode: 65ba0...563 Hvis du bare ser bakover, så ser du på feil sted. Du skal se fremover. Anonymkode: 916fd...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 27. juli 2020 #33 Del Skrevet 27. juli 2020 Bryte vikeplikt Kutte svinger, generelt kjøre for langt inn mot midten Ikke holde avstand. Uvettige forbikjøringer. De som holder 70km/t både i 50 og 80 sone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #34 Del Skrevet 27. juli 2020 På 26.7.2020 den 2.01, AnonymBruker skrev: 1.Syklister! Ja, - det er en gang/sykkelsti uten en eneste fotgjenger ved siden av, flere mil lang, og med bedre asfalt enn på veien. Alikevel ligger dere 3-4 i bredden på kommunens mest traffikerte vei, med 80-sone, med 20-30 biler bak dere. Dere krever at alle andre skal ta hensyn til dere, men dere kan selv ikke ta hensyn til noen andre... Idioter! 2. Elbiler. 10-15 km/t under fartsgrensa, uten baklys, og bare parklys foran. Idioter! 3. Feil lysbruk, - grøftelys og hovedlys brukes samtidig. Eller bare parklys foran. Uten baklys. Uten lys overhode. Eller bare ett lys... Er det så vanskelig å gå en runde rundt bilen da? Kan du ikke å bytte pærer?- Så lær deg det da!! Det er ikke vanskelig, selv om du har xenonpærer. 4 Feil felt i rundkjøringer. Skal du rett fram eller til høyre så skal du ligge i ytterfeltet. Skal du til venstre så skal du ligge innerst. Unntaket er hvis det er to felt ut av rundkjøringa, men bytt da for f.. ikke felt i rundkjøringa! Og for all del, -du skal ikke blinke til venstre inn i rundkjøringa hvis du skal rett fram eller til høyre. Idioter! 5 de som ikke bruker blinklys, eller blinker seint. Idioter!! 6 Sinker. Speedometeret ditt viser 5-10 km/t for mye. Derfor kan du godt ligge litt over fartsgrensa, ikke 15-20 km/t under. Idioter!! 7 De som kjører alt for nærme. Kommer det en katt springende ut foran meg, så rekker du ikke en gang å reagere før du er klint inn i ræva på bilen min. Du kommer ikke fortere fram om du ligger ett halvt sekund bak meg. Idioter!! 8. Parkering på handicap-felt. Ja, jeg så at du småjogga inn i butikken, og nei, det ligger ikke ett handicapbevis i frontruta på bilen din. Idioter!! 9 feilparkering. Nei, - bilen din er ikke så stor at du trenger 4 parkeringsplasser. Sjansen er stor for at "noen" har parkert så nærme deg at du ikke får opp førerdøra før jeg er ferdig å handle. Og spise is. Og justert sete mitt. Og fyllt på spylervæske. Idioter!! 10 Elbiler generellt. Nei, - det er ikke for miljøet at du kjører elbil. Det er for at du ikke vil bidra som oss andre. På grunn av deg så må vi andre, som ikke kan ha elbil på grunn av kjørelengde, lademuligheter, lasteevne osv. betale mer i bom, parkering osv. Idioter!! 11 "kjør sakte, - barn leker" Når jeg var liten så lærte vi at veien var for biler, og ikke ett sted man kan leke. Veien var livsfarlig, - for der kjørte det biler. Lær dagens barn det samme, så slipper jeg å bli ufrivillig barnemorder! Idiotforeldre!! Anonymkode: fd38d...975 Syns du høres som en idiot. Spesielt på punkt 11. Det det står "barn leker" er det oftest lav fartsonte, tett bebyggelse og barnefamilier. Hvis hensyn og kjør sakte. Barn tenker ikke som voksne. Og speedometeret viser ikke 5- 10 km for lav fart. Maks 2km/t for lav fart etter min erfaring Anonymkode: 916fd...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #35 Del Skrevet 27. juli 2020 Mye kluss i tastaturet her. Skulle stå: Der det står" barn leker" er det oftest lav fartsone, tettbebyggelsen og barnefamilier. Og det leker barn der. Hvis hensyn og kjør sakte. Barn tenker ikke som voksne. Anonymkode: 916fd...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #36 Del Skrevet 27. juli 2020 - De som ikke bruker blinklys eller blinker for sent. - De som kjører forbi deg og legger seg inn rett foran bilen din så du får steinsprut eller nedgriset bil pga våt veibane. I tillegg har du de som legger seg i lavere fart enn det du har. Hvorfor skulle de forbi da? - De som ligger oppi ræva på deg. - Strikkjørere. - Råkjørere. Anonymkode: 4244a...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #37 Del Skrevet 27. juli 2020 Folk som kjører under fartsgrensen og det ikke er mulighet å kjøre forbi. Eller de som ikke klarer å holde en nogenlunde jevn fart. Kjører hver dag på vei uten mulighet for forbikjøring. Alltid, uten unntak, er det noen som kjører i 60 kmt i 80 sonen. Det er faktisk trafikkfarlig å ligge under fartsgrensen (unntaket når føret er dårlig). Man har også plikt til å slippe andre frem hvis man kjører under fartsgrensen. "Ulovlig å være til unødig hinder Johansens poeng er at slik kjøring skaper dårligere dynamikk i trafikken, og at dette er problematisk. Som bilfører plikter du nemlig å vise hensyn til omgivelsene, blant annet ved å holde en fart som ikke hindrer andre trafikanter, eller ved å slippe andre frem hvis du ikke kan kjøre fortere selv. – Slipper du ikke folk forbi, risikerer du både bot og førerkortbeslag for å ha kjørt på en måte som er til hinder for andre, forteller Larsen i UP." https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/under-fartsgrensen-kan-vaere-ulovlig https://www.google.com/amp/s/www.dinside.no/motor/kan-fore-til-fartsbot/71796845/amp Folk som ligger alt for nære bak selv om man ligger i fartsgrensen eller over. Gjerne yngre gutter. Anonymkode: a7fb9...be4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 27. juli 2020 #38 Del Skrevet 27. juli 2020 • Folk som ikke bruker blinklys. • De som ligger oppi bilens stump- gjerne også blinker med lysene fordi de vil forbi selv om jeg ligger over fartsgrensen. Om det er tett trafikk i høyre fil og jeg ligger i venstre med en slik tulling bak så slenger jeg meg £$%#@ ikke over før det er klar bane i høyre fil. • Folk som vingler hit og dit, enten påvirket eller sitter med mobil. Skal man forbi speeder de opp. Altså... • Om jeg kjører med tilhenger, så er det en maksgrense som avhenger av om jeg har brems på den eller ikke. Uten bremser- maks 60 km. Med bremser- maks 80 km. Det vil jo da si at jeg MÅ ligge i maks 60 uansett selv om det er 70 eller jeg kjører på motorveien. Da synes jeg det er noe spesielt at folk tuter, blinker med lysene eller viser fingeren 😑 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #39 Del Skrevet 27. juli 2020 Folk som skal være "snille" og slippe deg inn på forkjørsvei/rundkjøring. NEI! Ikke kjør saktere eller stopp opp for å slippe meg inn. Gass heller litt opp sånn at luka mellom deg og han bak blir større. Trailere som gir faen i at du skal inn på motorveien og bare gasser på og håper på det beste. Anonymkode: 50cae...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #40 Del Skrevet 27. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bare ser bakover, så ser du på feil sted. Du skal se fremover. Anonymkode: 916fd...22b Man skal lese trafikken, noe som også betyr å følge med bak og se i speila. Men for de som tror de er eneste bil på veien, så blir vel det litt vanskelig. I følge UP og artikkelen i et innlegg over her, så er flyt i trafikken viktig. Nekter man å slippe forbi om det ligger noen bak og trykker, enten ved å senke fart og muliggjøre forbikjøring eller å kjøre til side, så er en like vrang som forbikjørerne (ikke råkjørere) en klager over. Anonymkode: 65ba0...563 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå