Gå til innhold

Top 5 irriterende ting i trafikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 
Først vil jeg bare si at man lærer så lenge man lever og at ingen er perfekte sjåfører. 
Alle gjør feil innimellom.

Det jeg vil frem til her er en kjørestil jeg ser daglig i trafikken. 
Jeg er ikke en person som irriterer meg over at noen ligger 5-6 under fartsgrensen eller akkurat i fartsgrensen.

her er en liste som er en blanding av hva jeg synes er irriterende og kan skape farlige situasjoner som jeg ser daglig.

•Bil bak som ikke holder god avstand og ligger klint oppi baken din.

•Folk som må ligge på streken eller over i din fil, «kutter svingen». 

•Folk som ikke forstår at man skal opp i fart i fartsøkningsfelt på vei inn på motorveier og skaper farlige situasjoner for de selv og de som kommer bak.

•Folk som ligger i 60 i 40 sonen og holder samme hastighet Over i 80 sonen.

•Folk som er allergiske mot blinklys (spesielt rundkjøringer). 

hva irriterer du deg over i trafikken ? 

Anonymkode: 9ba07...b35

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poppelopp

Folk som blinker til venstre i rundkjøringer når de skal rett frem. HVORFOR gjør folk dette??! Hvor har de lært det fra? Er så sykt irriterende når jeg står på andre siden og tror da de skal rundt og forbi meg, så jeg er jo da flink sjåfør og viker for disse tullingene, og så begynner de å blinke til høyre og drar rett frem isteden?!?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som ikke kan reglene for fletting. Man skal IKKE legge seg i høyre fil for tidlig, men bruke begge felt helt fram til flettepunktet. 

Når folk legger seg for tidlig inn i høyre felt skaper det lenger kø i følge de som forsker på trafikk, opp mot 40 prosent mer kø, tror jeg.

Veldig mange kan ikke flettereglene, og legger seg inn for tidlig. Og ikke bare det, det fins ganske mange som i tillegg blir sure på de som gjør det riktige og fortsetter i venstre fil frem til flettepunktet, tuter og står i. Jeg lå bak en lastebil en gang som la seg midt mellom de to filene for å forhindre folk å kjøre frem i venstre fil. 🤦

Anonymkode: c501c...efa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bobiler og campingvogner, og alt de står for. Få den pesten av norske veier!!

Anonymkode: 3cbc3...4d7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

- Folk som ikke blinker!!!

-folk som ligger i ræva selv om jeg følger fartsgrensen!

- sykelister!!

- Eldre trege mennesker som ligger 20 km   under grensen!!

- sosiale taperne ( de som driter seg ut med å tutte) vi andre banner i bilen som siviliserte mennesker🙃

Endret av Forumhei
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som legger seg feil i rundkjøringer og slik skaper farlige situasjoner 😤

Anonymkode: 8fb1a...4d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som irriterer meg mest i trafikken er folk som ikke tar hensyn til andres behov. 

Noen innbiller seg at det ikke er nødvendig å blinke til venstre, når du skal til venstre i rundkjøringen. Noen tror det er en god ide å ligge helt oppi ræva mi når jeg kjører mc, eller at fordi jeg ligger langt til siden i feltet når jeg stanser i kø, at de kan kjøre opp på siden min. Noen innbiller seg at fotgjengere ikke kan krysse gaten der det ikke er gangfelt. Noen fotgjengere innbiller seg at refleks er unødvendig. 

En annen ting er personer som ikke slipper trafikken forbi. Jeg driter i om du kjører i 45 eller 75 i 60 sonen, har du mer enn to biler bak deg, SLIPP DEM FOR HELVETTE FORBI! Folk blir drept fordi hestkuker føler at de "kjører i fartsgrensen" ikke slipper forbi biler. Da ender dem opp med to bestemødre bak, også vokser køen. En eller annen kunnskapsløs idiot kjører forbi hele køen og frontkoliderer eller meier ned en MC. Egoistiske drittsekker. Vil bilen bak kjøre fortere, slipp dem forbi.

Jeg er også irritert når jeg kjører buss og bilene som kommer i mot plasserer seg slik at jeg må stanse. Det virker som om halvparten skjønner at min 12 meter lange og relativt breie buss trenger litt mer plass enn Yarisen eller Swiften deres. Når det er vinter og noen stanser foran meg i en oppoverbakke rett foran veien jeg skal inn på, så koker det litt over. Noen folk er håpløse med store kjøretøy. Vi trenger PLASS! Gi oss plass, det koster deg ingenting, og det er SÅ ekstremt nyttig for oss. Prøv å stoppe midt i en bakke, i rushen og legge på kjettinger...

Folk som kjører type 40 centimeter unna meg når de passerer meg mens jeg går langs veien er ekstremt irriterende. Hva faen liksom? De blokkerer uansett trafikk som kommer i mot, å kjøre lengre unna har ENORM effekt på min komfor og trygghet, og det er ikke sånn at det koster penger å vri litt på rattet. Legg deg helt ute på motsatt felt. 

Jeg liker heller ikke personer som svinger til venstre, mens de blinker til høyre. Når noen blinker til høyre, forteller de meg: "Jeg kommer til å bremse, ikke kjør forbi meg på høyre side, men kjør gjerne forbi meg på venstre side." Hvis de da svinger en halvmeter ut til venstre er det nok til å ta albuen min med speilet. Det er også unødvendig med mindre du kjører lastebil, buss, eller vogntog. Selv i minibuss og lett lastebil klarer du deg uten å låne plass. Og hvis du trenger det, plasser deg ut før du blinker, og vær sikker på at venstresidens blindsone er tom og ingen er på vei forbi deg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Top 1 irritterende ting i trafikken: Audi sjåfører 

Anonymkode: 18a62...258

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

De som ikke bruker blinklys.

De som ikke holder vikeplikten.

De som kjører langt under fartsgrensen.

De som skal ligge langt oppi rumpa på bilen som mulig.

Syklister som tror de eier hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil sette de sjåførene som ikke greier å bruke blinklys på alle plassene fra 1-5. Ingen over og ingen ved siden! Helt utrolig at det skal være så vanskelig å bruke den lille spaken ved siden av rattet.

Anonymkode: d9b10...848

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Catalina Culès skrev:

De som ikke bruker blinklys.

De som ikke holder vikeplikten.

De som kjører langt under fartsgrensen.

De som skal ligge langt oppi rumpa på bilen som mulig.

Syklister som tror de eier hele veien.

Helt enig, spesielt med dette å ligge godt under fartsgrensen når forholdene tilsier at man kan holde den. Det skaper køer og stor irritasjon og kan utløse farlige forbikjøringer. Syklister som uansett bruker kjørebanen til å sykle i om det så er sykkelsti rett ved siden av, fordi de tror de skal vinne eller trene til Tour de france :) Og de som må bruke veibanen driter i om trafikken hoper seg opp bak de. De to verste tingene jeg opplever i trafikken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som sitter med telefonen når de kjører. 

Folk som sitter med telefonen når de kjører

Folk som sitter med telefonen når de kjører

Trailere som ligger så tett oppi ræva på deg at du ikke kan svinge av for å slippe de forbi. 

Folk som kjører etter (og over) fartsgrensa og ikke etter forholdene.

(Har lyst til å myrde folk som kjører i 100 på svingete landevei med stor elgfare på vinteren.) 

Anonymkode: 4e7b0...0f6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk som ikke bruker blinklys. 

Folk som ikke ser seg til venstre i rundkjøringen før de kjører inn i den. 

Folk som ikke greier å holde 3-sekunders regelen. 

Folk som ligger langt under fartsgrensen, selv om forholdene tilsier at man kan følge fartsgrensen. 

Folk som senker farten i tunnel. 

Folk som er usikre på egne kjøreferdigheter. 

Folk som bryter vikeplikt. 

Folk som kjører og snakker i telefonen uten handsfree. 

Folk som ikke akselererer i akselerasjonsfelt. 

Folk som ikke skjønner at tungtrafikk må "låne" av veibanen. 

Anonymkode: 52d7f...306

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomveger!!! 

Suisidale syklister i bilveien når det er en perfekt og trygg gangvei rett ved siden av. 

Miljøgater 

Fartsdumper

Veiprosjekter som varer i flere år, uten at det blir noe serlig forbedring. Men prosjektet har kostet flere hundre millioner. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke bruker blinklys, folk som ikke bruker blinklys, folk som ikke bruker blinklys, alle mulige varianter av folk som ikke er i nærheten av fartsgrensen, syklister som ikke sykler til side for å slippe bilene fram/ikke bruker sykkelsti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som ikke klarer å holde sin side i rundkjøringen og kjører deg nesten ned, når det er to felt i den og begge skal sånn typisk rett frem. 

De som bare gasser på med livet og medtraffikanters liv som innsats, kun for å komme først i rundkjøringen, og kjører over alle felt. Eller som tror de rekker å komme før deg inn i rundkjøringen når du allerede er i den og skal helt eller nesten rundt og det blir mm fra kollisjon. 

De som kjører mega seint på fine forhold på litt svingete veier, men gasser på for hver mulighet for forbikjøring. 

Tour de' wannabe på bilvei. 

De som parkerer på parkering forbudt og tar opp halve bilbanen, og sperrer sikten kun pga de ikke gadd å gå 50-100 m ekstra til båten sin. I tillegg hindrer det brannbil og komme frem til fastboende og hytter, (parkeringsansvarlige er varslet, med bilder, håper på fortgang). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som kjører for sakte

Fotgjengere som står ved overgangsfelt uten å skulle krysse

Syklister

Folk som ikke blinker

Anonymkode: 9ffd1...ac4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjåfører som overvurderer egene ferdigheter og holder for høy fart. Tar farlige forbikjøringer. Har hatt nesten frontkollisjon to ganger i 80-90 sone på grunn av dum-dristig forbikjøring i altfor høy fart. Var en bil som tok forbikjøring på en rad med biler, han hadde ikke klart å kjøre forbi rekka om ikke jeg og motgående trafikk måtte bremse ned å lage luke for han imellom rekka. Sier han her, regner med at dette var en fersk han-sjåfør. 

Anonymkode: 916fd...22b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jeg i det rette humøret, irriterer alt i trafikken meg. 

Men utenom det, så tar bobiler og campingvogner prisen. Gud bedre, hvorfor må folk ut på smale norske bygdeveier, med disse doningene, når de hverken kan rygge med dem eller kjøre godt ut til siden med dem slik at man kan passere hverandre når man møtes. Neida, det skal kjøres midt i veien og i sneglefart, og de gjør ikke mine til å forsøke å rygge en gang, selv om de har møteplass ved bakhjulet og den de møter må rygge rundt svinger og flere hundre meter. Få dem vekk. Vekk, vekk, vekk.

Anonymkode: 8e0a2...1ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...