AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Del Skrevet 22. juli 2020 Hei. PÅ treningssenteret mitt gjorde de en ombygning for en tid tilbake. De gjorde da deler av garderobe om til en del av et treningsrom, og tok da med seg et av inngangspartiene til garderoben. Det er nå kun en vei inn og ut av garderoben. Er dette lovlig? Burde jeg kontakte brannvesen å få de til å se på forholdene? Anonymkode: e5651...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 22. juli 2020 #2 Del Skrevet 22. juli 2020 Først spør du treningssenteret om det er godkjent. Ikke eskaler unødvendig. Så avhengig av svaret, så kan du vurdere videre hva som er riktig å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Del Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, stan skrev: Først spør du treningssenteret om det er godkjent. Ikke eskaler unødvendig. Så avhengig av svaret, så kan du vurdere videre hva som er riktig å gjøre. Nei,det har jeg ikke tid til. Det er nesten aldri bemannet med noen som kan svare på noe som helst, og det er umulig å få tak i folk på telefon.Hvis det er noen her som vet om det er lovlig å ha garderobe med kun en inngang, så kan jeg få fortgang på dette. Det kan jeg umulig tenke meg at er lovlig. Anonymkode: e5651...3f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 22. juli 2020 #4 Del Skrevet 22. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei,det har jeg ikke tid til. Det er nesten aldri bemannet med noen som kan svare på noe som helst, og det er umulig å få tak i folk på telefon.Hvis det er noen her som vet om det er lovlig å ha garderobe med kun en inngang, så kan jeg få fortgang på dette. Det kan jeg umulig tenke meg at er lovlig. Anonymkode: e5651...3f9 Men du har tid til å kontakte brannvesenet? Og skrive om det på KG? Send dem en epost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 22. juli 2020 #5 Del Skrevet 22. juli 2020 På mitt treningssenter er det også bare en utgang fra garderoben. Plassen jeg trente på tidligere også. Har aldri tenkt over det faktisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Del Skrevet 22. juli 2020 Så lenge garderoben er en del av en større branncelle er det ikke krav om egen rømningsvei. Hvorfor skulle det være det? Det er jo ikke krav om to utganger fra en butikk på et kjøpesenter eller et grupperom på en ungdomsskole heller. Anonymkode: 9b819...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Del Skrevet 22. juli 2020 Fra TEK17: § 11-13. Utgang fra branncelle (1) Fra en branncelle skal det minst være én utgang til sikkert sted, eller utganger til to uavhengige rømningsveier, eller én utgang til rømningsvei som har to alternative rømningsretninger som fører videre til uavhengige rømningsveier eller sikre steder. Avstanden fra et hvilket som helst sted i en branncelle til nærmeste utgang må ikke være lengre enn angitt i tabell 1. (Dette er som regel 30m i treningssenter). Vanligvis er garderoben ikke en egen branncelle. Dersom du vil vite hvilke rom som skal være egne brannceller, kan du lese her: https://dibk.no/byggereglene/byggteknisk-forskrift-tek17/11/iii/11-8/ Veiledning til første ledd. Anonymkode: 9b819...4ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå