Gå til innhold

Skriblerier!


Pleier

Anbefalte innlegg

Ventet med å begynne å skrive dagbok til det nye forumet ble åpnet, så endelig.

Dagens status for pleier er:

- 20 år

- samboer

- Student på sykepleien.

- Jobber på skjermet enhet (sykehjem).

I dag tirsdag den 12.07.05, har jeg hatt fri og vært en tur på stranden. Deilig vann i glomma i dag, men solen ble for mye for meg. :rolleyes:

Hatt i utgangspunktet en veldig treg dag, så det ble ikke mye å skrive.

Forts. følger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest #Spidergirl#

Gratulerer med dagbok!

Eg og har kasta meg i sjøen i dag. Så herlig med sol og sommer :D

Lykke t med dagboka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok!

Eg og har kasta meg i sjøen i dag. Så herlig med sol og sommer :D

Lykke t med dagboka!

Takk takk.

I dag måtte jeg stå opp tidlig (noe som er irriterende da jeg har fri), for å hente noen deler til bilen. I stekende sol måtte jeg sitte i bil i tre timer, for så å punge ut 2500 kr. Så nå sitter jeg her uten bil, ingenting på kontoen. :(

Funderer på hva jeg skal ha til middag i dag, valget er mellom pizza eller kjøttdeig og spagetti. Kjedelig mat, men orker ikke å stå på kjøkkenet forran ovnen hele dagen. Er varmt nok med det som er.

Temp skygge: 26.

Fått pakker i posten i dag også, men har jo ikke råd til å hente det enda. Felleskatalogen (endelig)

Protein pulver, kreatin og noe annet rart.

Og selvfølgelig strømregninga :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, nå har jeg sittet på KG siden 13.00 ca i går, *Sammenhengende* :kghjerte: . Er så trøtt, men må prøve å holde meg opp en stund til. Må prøve å snu døgnrytmen siden jeg skal begynne på nattevakter om et par dager.

Har egentlig bare sittet her i dag. Laget litt mat (Det ble pizza ja). Det er vist veldig dumt med en bærbar pc, for da kan jeg sitte med dataen på fanget forran Tv'en.

Men jeg ble veldig glad da smilyene kom tilbake :hoppe:

Føler at jeg får uttrykket meg bedre.

Jeg skal og bruke denne dagboken til å motivere meg selv til å slanke meg litt.

Må bare ned ti kilo for å nå trivselvekta mi. Skal ikke på noen diett, men skal prøve å legge om kostholdet mitt litt (endel kanskje).

Jeg vet selv at det er karbohydrater som jeg ikke "tåler" så bra. Så jeg må kutte ned litt på det. Kanskje bytte det ut med noe annet.

Brus= Vann (huff, synes at vanlig vann smaker ingenting)

Vanlig sjokolade= min 70% sjokoladen til premium (bare på lørdager)

Potetgull= ? (men bare på lørdager)

Vanlig brød= Grovt brød

Jeg tar det i små steg, og forrandrer litt etter litt. Vil ikke gi meg et sjokk som jeg ikke kan klare å følge. :fy_fy:

Nei nå må jeg kanskje

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Ønsker deg lykke til med livsstilsendringen. De endringene i kostholdet som du viser til virker fornuftige.

Har selv problemer med å kutte ned på brusdrikkingen og chipsspisingen. Men som du sier så bør du gi deg god når du skal endre kostvanene. Da er det muligheter for at du holder vekten når du kommer ned til ønsket vektnivå.

Lykke til :klem:

Endret av synseren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk synseren :)

Jeg har meldt meg inn i vektklubb.no, og registrerer alt jeg spiser og hvor mye jeg trene hver dag (har glemt noen dager da). Jeg vet at jeg må bli mer flink til å trene, men det er bare komme seg opp av stolen og komme igang. :frustrert:

I dag har jeg egentlig bare sittet her. Bilen er fortsatt til reprasjon så her blir jeg nok sittende til jeg skal på jobb i morra natt.

Gruer meg egentlig til i morra, for da skal jeg ha min første nattevakt og jeg er redd jeg kommer til å sovne på jobb. Heldigvis er det kabel og TV der, men jeg er trøtt på nettene jeg :forvirret:

Jeg hater mygg. Det kryr av mygg og fluer her, og nå begynner jeg bli sår i håndflatene av å slå rundt meg. Men det blir værre da jeg skal legge meg. For med engang jeg åpner døren på soverommet så kommer de inn (tror de liker å feste der inne)

:kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

chop, chop! måtte jo innom og hilse på :)

Hmm, ser du og er ute etter å endre kosthold litt! hehe, jeg melder meg inn!:O

Forresten, så du skrev at du synes vann ikke smaker noe? vet det er litt dyrt, men har du smakt de nye vann med smak?? nam! jeg ble totalt hekta på de, skogsbærsmaken var herlig!!

Men nå var jeg ikke ute etter å slenge inn mine meninger om alt og ingenting, ville bare hilse på! ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Næmmen, har du fått deg dagbok du da snuppa! Så koselig. da trenger jeg ikke ringe deg lenger, kan jo bare droppe inn her me jevne mellomrom.. Hehe.. ;) Det var en tull.. Glad i deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, har du fått deg dagbok du da snuppa! Så koselig. da trenger jeg ikke ringe deg lenger, kan jo bare droppe inn her me jevne mellomrom.. Hehe..  ;) Det var en tull.. Glad i deg!

Jeg har liksom blitt totalt hekta :sur:

Har du fått ordnet mobilen din da? Tar kontakt over tlf etter helgen jeg. Skal jobbe i natt 22.15-07.15 og natt til søndag. Gruer meg. Bare vet at jeg kommer til og sovne. Har du vært noe på Løkka (løkja, løsja) da? Hvordan skriver vi det egentlig? Synes det blir litt dumt å skrive løkken stranda, for det er jo ingen som sier det.

Glad i deg også snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå støl i begge rumpeballene mine i dag :overrasket:

Jeg fatter ikke hvorfor jeg kan være det. I går så satt jeg rett opp og ned i en god stol, med unntak av da jeg lagde mat. Har på ingen måte brukt rompa mi i går. Det gjør så vondt at jeg nesten ikke klarer å sitte engang. :grine:

Har på følelsen at jeg må ta meg en snakk med han som lå ved siden av meg i natt :hoho:

Om to dager så blir jeg hjemme alene i en uke, for da drar sambo på ferie til sin far :sur:

Hadde han bare vært med sin far hele tiden så hadde det vært helt greit, men han skal jo heller være med sine camping venner og drikke hver dag.. Og det liker Pleier ikke veldig mye. Så da får jeg vel bare huske og overhale han før han drar. :enig_anim:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Hei!

Så gøy med en kommende sykepleier til! Er endel av oss her inne!

:)

Jeg var ferdig utdannet nå i sommer, og jobber på kirurgisk avdeling og barneavdelingen, men har ikke fått noe fast enda :(

Hvor langt i utdanninen er du?

klem B ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jøss! :overrasket: Er du bare 20 år?! Du virker så mye eldre og reflektert ut enn som så. ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg er selv sykepleier og har vært det i noe noen år nå. Synes det er verdens beste yrke, og håper også du vil trives når du går ut i jobb.

Lykke til med studiene ( og, ja, du virker svært moden til å være bare 2o år)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jøss! :overrasket: Er du bare 20 år?! Du virker så mye eldre og reflektert ut enn som så. ;)

:klem:

Er bare 20 ja :sjenert: Men jeg takker.

Føler meg mye eldre rent intelektuellt og sosialt da (Dog jeg kan godt oppføre meg som en 14 åring ;) )

Tror jeg vil like meg lilypie, har vært i første praksisperiode på sykehjem og det gikk ganske bra. Men tror nok at jeg heller vil jobbe på sykehus da jeg er ferdig.

Endret av Pleier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milah

Nei, har ikke vært på "aner ikke hvordan det skrives jeg heller" stranda. Har holdt meg på sagtjernet. Har ikke orket å sykle helt ut dit, stian har jo bilen på jobb hele tiden vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

hvordan går det med rumpeballene? ;)

slenger innom med en nattahilsen. eller godmorgenhilsen muligens? hmm.. uansett:D

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvordan går det med rumpeballene? ;)

slenger innom med en nattahilsen. eller godmorgenhilsen muligens? hmm.. uansett:D

:kose:

Rumpeballene bedret seg utover dagen de. Men jeg skjønner forsatt ikke hvordan i huleste jeg greide å bli så støl :ler:

_____________________________________________________

I dag tirsdag (ehh, onsdag kanskje). etter mine to nattevakter i helgen så har hele søvnsystemet mitt sviktet. Har sovet til etter 16.00 hver dag nå, og sove får jeg jo ikke til før 04.00. Aldri mer nattevakter på meg nei. Selv om jeg skal det på torsdag da. (Sommerturnusen min, og jeg som presiserte til sjefen at jeg ville bare ha dag og kveld).

Dette er nå dag tre alene, men siden jeg sover på dagen så merker jeg ikke så mye til det. Men den lille ensomheten sniker seg raskt innpå kjenner jeg. Tror nok at jeg også begynner å bli litt premenstruell, for sint er jeg. :sinna: Da han sender meld så svarer jeg sint, og ringer han så svarer jeg ikke i det hele tatt.

Ringte selv i stad (med litt dårlig samvittighet), men jeg ble fortsatt kald, ekkel og sint da jeg snakket med han. Ingen grunn til at jeg skal være sur, så pms må det da være. Stakars sambo som sitter der og lurer på hva han har gjort denne gangen. :cry:

I dag (går) så tok jeg meg en tur på hm, og kjøpte meg fotfil, fotbad og fuktighetskrem til mine føtter. De trengte virkelig pleie fant jeg ut. Så jeg har sittet i fotbad, fått vekk alle de døde hudcellene og den harde huden under hælen. Føler meg som et helt "nytt menneske". Skal prøve å sove om en liten stund, om jeg klarer da. Men må se OZ og ta meg en liten røyk først :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

heia! Gæh, pms er noe herk! Hehe, er nok endel mannfolk som må "lide"litt under de angrepene våre :)

Jøss, vi har nesten lik døgnrytme nå ser jeg!

Sovner sjelden før fire selv, men nå på sommeren blir det så varmt at jeg klarer sjelden sove lenger enn til tolv..

Håper du får sove godt når du først hopper til sengs :kgblunk:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så trøtt. Var på jobb i natt, så jeg la meg ikke før 9.00 og så sto jeg opp 13.00. Kunne ikke sove lenger siden jeg må opp i morra kl 06.00. Jeg skal aldri mer ha tredelt turnus. :forvirret: Må ha kaffe.

Sitter nå og ser på charmed (mye bedre etter at "prue" døde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...