Gå til innhold

Billig symaskin

niffin

Anbefalte innlegg

Jeg har en skikkelig fancy overlockmaskin som jeg fikk i gave for et par år siden, men den har så mange knapper og så utrolig mange innstillinger at en som aldri har sydd før får helt panikk av å åpne den. Er det noen som kan trekke frem noen billige symaskiner som bare gjør jobben?  Vil bare forstå mekanikken av sy på en måte, også heller bruke den overlocken når det passer bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har for øvrig den som heter Pfaff quilt expression 2046 hvis noen lurer, Ikke spør meg hvorfor jeg fikk den haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Live88 skrev:

Er du på jakt etter en ny og enklere overlock? Isåfall vil jeg anbefale https://www.tonje.no/products/janome-mylock-644d Det er en veldig grei nybegynner-maskin som er super og veldig enkel å lære seg! Har den selv og er kjempe fornøyd med den!

Takk for svar! Jeg vil egentlig bare lære meg å sy, kan ingenting om det og lurte på om det finnes en billig symaskin som er enkel å "starte" med.  😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, niffin skrev:

Takk for svar! Jeg vil egentlig bare lære meg å sy, kan ingenting om det og lurte på om det finnes en billig symaskin som er enkel å "starte" med.  😄 

Da er det enklest å gå innom en sybutikk og be om hjelp der rett og slett!😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gå for billigmaskinene hvis du vil kjenne på syglede. Billige maskiner betyr ofte mye trøbbel. Og når alt går gærnt blir du fort lei. 

Anonymkode: b720b...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det spørs jo hva du mener med billig. Jeg har en Janome DC2030 som jeg er veldig fornøyd med, den har alle funksjoner jeg føler jeg trenger. Vil generelt anbefale å holde seg til et kjent merke som feks Janome eller Pfaff. 

Anonymkode: b5c8a...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg startet med en billig Singer kjøpt på Obs med de mest elementære sømmene. Den fungerte greit for å sy enkle sømmer, reparere klær, sy enkle prosjekter, men jeg ble fort sulten på litt flere praktiske funksjoner. Nå er den byttet ut med en Singer Quantum Stylist 9960 som har mange funksjoner og ekstrautstyr jeg sikkert aldri blir å bruke, men jeg er veldig fornøyd med den. 

Uansett, mitt tips er å starte med å  se på nettsider/youtube der folk tester og demonstrerer ulike maskiner, se om det er spesielle funksjoner du kjenner du har lyst på. Noe som ikke er viktig for én person kan påvirke sygleden for en annen. Alt fra hvor enkel den er å tre, hvordan underspolen ligger, mulighet til å justere stinglengde/-bredde, utvalg av sømmer, kun pedal eller startknapp på maskinen, osv. Når du har funnet funksjoner som er et "must" for deg kan du bruke det til å begrense utvalget. 

Anonymkode: a30cb...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...