visp Skrevet 19. juli 2020 #1 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har aldri kjøpt oliven noensinne, men skal det nå og regner med at det er forskjell på hvilke som er bra og ikke? Noen anbefalinger på merker?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #2 Skrevet 19. juli 2020 Oliviers&Co og olivenlunden har noen veldig gode. Elsker de sorte de har men også de grønne i lake på boks. Anonymkode: e6489...928
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #3 Skrevet 19. juli 2020 Det er mye forskjellig på markedet, ja.. Noen maskinelt utsteinet, noen med stein, noen fylt med paprika, noen fylt med hvitløk, noen med sitron, noen grønne, noen svarte, noen lilla osv osv Noen sverger til Kalamataoliven, andre kjøper Luxusoliven på Europris. Det kommer litt an på hva de skal brukes til når jeg skal kjøpe oliven. Jeg pleier ofte å kjøpe store glass i Sverige - husker ikke hva slags merke, men det er relativt billige oliven i forhold til f.eks Kalamata der man ofte må ut med 50-60 kr for et lite glass med 10-15 oliven. Jeg har også kjøpt endel hermetiske oliven, disse har ofte vært ganske freshe og faste i kjøttet Anonymkode: 0470b...ff3
Rumle Skrevet 19. juli 2020 #4 Skrevet 19. juli 2020 Iliada oliven er jeg alltid fornøyd med De med mandel i er farlig gode! Hva skal du bruke de til? 2
visp Skrevet 19. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oliviers&Co og olivenlunden har noen veldig gode. Elsker de sorte de har men også de grønne i lake på boks. Anonymkode: e6489...928 Jeg regner med at de kanskje ikke selger i vanlige matbutikker? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mye forskjellig på markedet, ja.. Noen maskinelt utsteinet, noen med stein, noen fylt med paprika, noen fylt med hvitløk, noen med sitron, noen grønne, noen svarte, noen lilla osv osv Noen sverger til Kalamataoliven, andre kjøper Luxusoliven på Europris. Det kommer litt an på hva de skal brukes til når jeg skal kjøpe oliven. Jeg pleier ofte å kjøpe store glass i Sverige - husker ikke hva slags merke, men det er relativt billige oliven i forhold til f.eks Kalamata der man ofte må ut med 50-60 kr for et lite glass med 10-15 oliven. Jeg har også kjøpt endel hermetiske oliven, disse har ofte vært ganske freshe og faste i kjøttet Anonymkode: 0470b...ff3 Jeg skal bruke det i salat. Har plutsetlig fått lyst på oliven etter et helt liv uten å like det:) Skal sjekke ut Kalamata.
visp Skrevet 19. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 19. juli 2020 2 minutter siden, Rumle skrev: Iliada oliven er jeg alltid fornøyd med De med mandel i er farlig gode! Hva skal du bruke de til? Får du kjøpt det i vanlig butikk? De skal spises sånn de er i salat og som tilbehør til vin, så jeg er litt nøyere på at det faktisk skal være godt da enn om de brukes på pizza og sånt. Noterer meg navnet:) 1
Rumle Skrevet 19. juli 2020 #7 Skrevet 19. juli 2020 Akkurat nå, visp skrev: Får du kjøpt det i vanlig butikk? De skal spises sånn de er i salat og som tilbehør til vin, så jeg er litt nøyere på at det faktisk skal være godt da enn om de brukes på pizza og sånt. Noterer meg navnet:) Du får de i alle fall på Meny. De med mandler er min absolutte favoritt til et glass kald rosé 1
visp Skrevet 19. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2020 Akkurat nå, Rumle skrev: Du får de i alle fall på Meny. De med mandler er min absolutte favoritt til et glass kald rosé Da skal jeg teste ut de iallefall! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå