Gå til innhold

Stirret på og sjekket opp på EVO, vits i å rapportere han?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seksuell trakassering er uønsket seksuell oppmerksomhet. Dette var uønsket seksuell oppmerksomhet, hun ønsket ikke å bli stirret på eller få høre at hun hadde deilig utrigning. Åpenbart burde han også visst at det han drev med var ubehagelig. Virker som ha ga blaffen i at oppførselen hans ville bli oppfattet som: krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende og eller ydmykende. 

Eventuelt så har han så dårlige sosiale antenner at han ikke vet hvordan han skal oppføre seg. I så fall så blir det jo også riktig at trådstarter sier i fra til treningssenteret slik at de kan fortelle han at om han ikke klarer å oppføre seg så må han slutte på treningssenteret. 

Anonymkode: f0a6a...827

Javel, om det hadde vært en mann / gutt TS hadde oppfattet som seksuell attraktiv tviler jeg på at situasjon hadde vært særlig problematisk for TS. 

Realiteten er at menn tar initiativ til kontakt, de risikerer da og bli avvist. Om TS ikke ønsker seksuell oppmerksomhet vet hun helt sikkert hvordan hun kan oppnå dette.    

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, så da er det greit at denne fyren eventuelt går og glor på andre jenter og da? 

Anonymkode: 2ddf3...07e

Kan ikke svare for TS, men får jo håpe at de som opplever lignende tar det opp med senterledelsen. Siden hun skriver at hun følte seg redd vedkommende så skjønner jeg at hun ikke klarte å konfrontere han direkte.

Det er ikke TS sitt ansvar hva han gjør med/mot andre jenter og som nevnt så skjønner jeg godt om hun ikke vil skrive det. Små sentre - lettere å identifisere brukeren sin. Spesielt hvis hun skal ta det videre med ledelsen. 

Anonymkode: 3c777...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, så da er det greit at denne fyren eventuelt går og glor på andre jenter og da? 

Ja, så lenge det ikke er en lov som forbyr menn og se på kvinner er det helt greit, har du et problem med det? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg så ikke ut som en hore. Hadde ikke mer enn en halv cm utrigning heller, for dere som tar den creepy mannens ord for sannheten.

Anonymkode: a7095...97d

En halv cm utringning? Finnes det? Malt fra navlen og opp eller fra kravebenet og ned? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, RoH skrev:

Javel, om det hadde vært en mann / gutt TS hadde oppfattet som seksuell attraktiv tviler jeg på at situasjon hadde vært særlig problematisk for TS. 

Realiteten er at menn tar initiativ til kontakt, de risikerer da og bli avvist. Om TS ikke ønsker seksuell oppmerksomhet vet hun helt sikkert hvordan hun kan oppnå dette.    

JO! Treningssentre er ikke sjekkesteder. Menn må lære seg dette! Vi jenter får oppmerksomhet selv om vi går i fred med headset eller øreplugger, ikke ser oss rundt og kun er opptatt av å trene.

Uansett hvor kjekk en mann er så ville jeg tenkt at han hadde riiiimelig bøyde sosiale antenner hvis han glodde på meg/ga meg oppmerksomhet på trening. Uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den type oppførsel er ekkel og er ikke passende på et treningssenter. Du kan definitivt varsle dem om han. Nå tenker jeg at det var hele fremtoningen og kommentaren hans som gjorde han creepy. 
Jeg ville varslet om at du følte ubehag. 

Anonymkode: 19819...40d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JO! Treningssentre er ikke sjekkesteder. Menn må lære seg dette! Vi jenter får oppmerksomhet selv om vi går i fred med headset eller øreplugger, ikke ser oss rundt og kun er opptatt av å trene.

Uansett hvor kjekk en mann er så ville jeg tenkt at han hadde riiiimelig bøyde sosiale antenner hvis han glodde på meg/ga meg oppmerksomhet på trening. Uansett. 

Jaha, hvor mange par tror du faktisk ble kjent på treningsenter, klatresenter osv? Treningsenter er et offentlig sosialt positivt sted hvor mennesker treffes. Helt klart et greit sted og treffe folk av det motsatte kjønn. Ikke mer kleint å be ut noen fra et treningsenter enn fra jobben. Jobben er faktisk det stede hvor flest par dannes. 

Hverken du eller noen andre har rett til å definere hvor kontakt knyttes. En kan selvfølgelig avvise de en ikke ønsker kontakt med. Vanligvis tar menn dette på lavt nivå.  

Endret av RoH
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang: fyren er dust, evt elendig sjekking.

Skjer det igjen: rapporter. Husk i så fall å ta med tidspunkt for når du trente der og ca. tidspunkt for selve hendelsen.

Skjønner godt du syntes det var ubehagelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hårreisende mange som legger ansvaret for uønsket oppmerksomhet over på Ts. Fy faan for noen folk dere er. Ikke rart mange jenter og kvinner kvier seg for å si fra. 

Anonymkode: 49ed9...07c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange yngre i dag er lette å krenke. Den gangen da folk møtte hverandre og ble par i "gamle dager" så var den eneste måten for en mann/kvinne å finne en partner på, å prøve å få kontakt på en eller annen måte. Ja, det var idioter den gangen også, men å bli krenket fordi en av motsatt kjønn viste interesse var langt utenfor tankegangen den gangen. Folk møttes på alle slags arenear før, men likte de ikke personen eller var opptatt, ga folk beskjed om det.
Nå som mange lever gjennom nettet, møter folk via datingapper, så glemmer en at det finnes en normal måte å møte folk på. Å møtes i en eller annen fysisk sammenheng ansikt til ansikt er da ikke rart. Tenker flere folk har møtt noen som en kun har hatt kontakt med via nettet, også har syntes det menneske er en idiot. En kan jo lyve så mye en orker når en sitter hjemme hos seg selv og skriver med en annen person eller "prater" synlig. Det er jo først når en møter folk i virkeligheten en får et ordentlig inntrykk av vedkommende. Hørte aldri at jenter i "gamle dager" ble krenket av at en person viste interesse for en, men ja, idioter var det før også.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS: Det er ikke for sent å si ifra, det kan hende det har kommet andre klager på han tidligere. Og skulle du oppleve dette igjen så er senteret informert.

Det å stirre på noen en hel treningsøkt for så å komme bort å kommentere at utringningen din var deilig er overhodet ikke ok. Sett på dato og når du var på treningssenteret og gjerne en beskrivelse av mannen.

Anonymkode: 3f039...58f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trakassering er gjentagende hendelser eller når han ikke gir seg når du sier nei. Makan til dramaqueen. Ta det heller som et kompliment. 

Anonymkode: 2acc5...399

Hvorfor skal man ta uønsket oppmerksomhet som komplimenter? 

Anonymkode: 1a7b0...933

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, RoH said:

Ja, så lenge det ikke er en lov som forbyr menn og se på kvinner er det helt greit, har du et problem med det? 

Å se er en ting. Å stirre/glo er noe helt annet. Jeg har selv opplevd menn som stirrer/glor og det er jævlig lite gøy. Man føler seg som et kjøttstykke. (Om man er i et forhold så er det respektløst å niglo på andre.) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overreagerer heter det. Det skal ikke være bindestrek i det ordet.  

Anonymkode: dae2e...97f

Nå overreagerer du.

Anonymkode: 32c74...ab4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan jo verne om sitt privatliv, kanskje idioten er her inne! Mye rart på kg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 19.7.2020 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner flere mennesker som møtte kjæresten sin på gymmen, så det er vel kanskje ikke nødvendigvis sånn at du bestemmer at det ikke er et sted for sånt :vetikke:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 18.7.2020 den 13.30, AnonymBruker skrev:

I dag når jeg trente var det en mann som konsekvent tok apparater han kunne se meg fra og stirret på meg hele tiden. Stirret og smilte hver gang jeg så tilbake. Jeg prøvde alt jeg kunne å fokusere på mitt, men ble veldig brydd og usikker. På slutten av min økt kom han bort til meg og spurte om jeg var singel og sa at jeg var pen og hadde deilig utrigning. Jeg sa nei ganske strengt og skulle til å si at stirringen hadde vært ubehagelig, men det var noe ved han som gjorde meg redd så lot være.

Dette er uønsket seksuell oppmerksomhet og altså trakassering - er det noe vits i å rapportere det til EVO eller noe? Hva ville dere ha gjort?

Anonymkode: a7095...97d

Deilig utringing??? Aldri aldri gå med utringing på trening.
Masse creeps på treningssenter. 
Ja han er ekkel, si ifra til EVO på mail slik at det er dokumentert som registrert.

Alle skal få trene i fred uten å bli sjekket opp. Kvinne eller mann! Selv sluttet jeg på treningssenter fordi jeg ble nedstirret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2020 at 9:42 AM, RoH said:

Jaha, hvor mange par tror du faktisk ble kjent på treningsenter, klatresenter osv? Treningsenter er et offentlig sosialt positivt sted hvor mennesker treffes. Helt klart et greit sted og treffe folk av det motsatte kjønn. Ikke mer kleint å be ut noen fra et treningsenter enn fra jobben. Jobben er faktisk det stede hvor flest par dannes. 

Hverken du eller noen andre har rett til å definere hvor kontakt knyttes. En kan selvfølgelig avvise de en ikke ønsker kontakt med. Vanligvis tar menn dette på lavt nivå.  

Nå må du skjerpe deg :) Det er jo ikke bra å prøve å møte noen utenfor Tinder, eventuelt i stupfylla.... Det som ikke skjer i fylla eller via en app er vulgært ? 😕

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fader altså. Pga slike som deg trådstarter, så vi blir vi som faktisk blir utsatt for reell trakassering, ikke trodd og avfeid fordi det "er ikke noen big deal".

Du ble sjekket opp. Det kan skje hvem som helst. Om han fortsetter å stirre etter du har avvist han og gjentatte ganger prøver seg på deg, da kan du rapportere. Ikke skrem våre kjære menn mer enn nødvendig. 

Anonymkode: 239db...b88

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.7.2020 den 9.42, RoH skrev:

En kar med klasse venter til treningen er over og hun kommer ned ved resepsjonen. Så tilnærmer han seg høflig der slik at hun føler seg trygg. Man skal ikke føle seg presset eller få tilnærminger på trening! Skikkelig ekkelt er det! 
Å date noen på jobben er bare så uprofft som det går an. Du har virkelig ikke peiling på skikk og bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...