AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #1 Skrevet 18. juli 2020 Hei! Er en jente på snart 21, dater en fyr på 25. Vi møttes gjennom en felles interesse (en spesiell type sport) Jeg liker han veldig godt, og det er et stort pluss at vi har veldig like interesser. Han er utrolig snill, vi har det veldig morsomt sammen og jeg tør å tulle med han. Men blir litt oppgitt av ting han sier av og til... For å vær ærlig er det en smule turn-off... F.eks så snakket vi om København, og jeg sa at jeg har familie der. Så sa han: "Hvor ligger København igjen?" Meg: "Danmark" Han: "Åjaa! Er det ikke en sånn fornøyelsespark der? Liseberg eller noe sånn?" Meg: "Nei det ligger i Gøteborg i Sverige..." Og så spørte jeg hvor gammel faren hans var, så sa han: "Noe med 50... Eller nei, jeg tror han er blitt 60" 😳 Og han flyttet tilbake hjem til faren for 2 år siden, for å spare til egenkapital (han har gått yrkesfag og jobber som det) Så han har godt forhold med faren, jeg har snakket med han når jeg besøkte han også Han har sagt noen flere "små-dumme" ting som dette... Han er også veldig surrete og glemsom, men det er jeg også så det går fint, men jeg sier ikke ting som dette. Hva tenker dere? Det trenger vel ikke å bety at han er litt enkel? Anonymkode: cdb02...330 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #2 Skrevet 18. juli 2020 Han høres mer umoden ut enn enkel for å si det sånn. Hadde vurdert å droppe Anonymkode: f10b7...4b7 1
Perle Skrevet 18. juli 2020 #3 Skrevet 18. juli 2020 (endret) Ja, han er dum. Endret 18. juli 2020 av Perle 7
Aragorn ll Elessar Skrevet 18. juli 2020 #4 Skrevet 18. juli 2020 Og ikke vite at København er i Danmark er direkte idiotisk. Når det kommer til å ikke vite hvor Liseberg er så ser jeg ikke på det som noen katastrofe. 6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #5 Skrevet 18. juli 2020 3 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Og ikke vite at København er i Danmark er direkte idiotisk. Når det kommer til å ikke vite hvor Liseberg er så ser jeg ikke på det som noen katastrofe. Han sa noe lignende som "København, hvor var det igjen?" og så var det akkurat som om han skulle si noen forslag, men kanskje jeg kom han i forkjøpet ved å si Danmark... Vet ikke om det er folk som bare snakker på denne måten...? Eller så prøver jeg bare å lage unnskyldninger nå😅 Forrige forhold jeg kom ut av for 4 mnd siden var med en mann på 30 (10 år eldre enn meg) som itillegg er høyt utdannet (status yrke). Moden, stabil osv. Så er definitivt forskjell med han her... Men tenkte han kunne vær bra for meg siden han er mer lik meg i alder, mer praktisk orientert og like interesser osv Anonymkode: cdb02...330
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #6 Skrevet 18. juli 2020 Tja, noen er jo bare litt sløve og/eller mindre opplyst på enkelte områder som folk flest har kontroll på. Kan f.eks ikke spille noe som omhandler rene kunnskapsspill på noen nivå med et par venner fordi de kan og husker for lite til at det er gøy, men de er helt normale oppegående folk ellers. Ser ikke på de som dumme i det hele tatt - bare sløve på ting andre vanligvis får med seg mer av. Anonymkode: 90fe3...f35 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #9 Skrevet 18. juli 2020 Styr unna. Du må ha noen som er nogen lunde lik deg selv. Anonymkode: fc774...f14 1
Veslemøy22 Skrevet 18. juli 2020 #10 Skrevet 18. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Styr unna. Du må ha noen som er nogen lunde lik deg selv. Anonymkode: fc774...f14 De er jo like, begge er distre på sine måter. I hans tilfelle geografi og alder (og sikkert andre ting også). Hvis dere trives godt sammen og nyter felles interesser har dere skutt gullfuglen 🙂 God kjemi, latter og sang er verdt tusen ganger mer enn en kunnskapsbank. Å være kunnskapsrik er ikke synonymt med høy intelligens, så tror du umiddelbart skal slutte å assosiere han med nedsettende begreper.. 2
jabx Skrevet 18. juli 2020 #11 Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han sa noe lignende som "København, hvor var det igjen?" og så var det akkurat som om han skulle si noen forslag, men kanskje jeg kom han i forkjøpet ved å si Danmark... Vet ikke om det er folk som bare snakker på denne måten...? Eller så prøver jeg bare å lage unnskyldninger nå😅 Forrige forhold jeg kom ut av for 4 mnd siden var med en mann på 30 (10 år eldre enn meg) som itillegg er høyt utdannet (status yrke). Moden, stabil osv. Så er definitivt forskjell med han her... Men tenkte han kunne vær bra for meg siden han er mer lik meg i alder, mer praktisk orientert og like interesser osv Anonymkode: cdb02...330 Men intellektuelt ikke akkurat en god match?
jabx Skrevet 18. juli 2020 #12 Skrevet 18. juli 2020 31 minutter siden, Veslemøy22 skrev: De er jo like, begge er distre på sine måter. I hans tilfelle geografi og alder (og sikkert andre ting også). Hvis dere trives godt sammen og nyter felles interesser har dere skutt gullfuglen 🙂 God kjemi, latter og sang er verdt tusen ganger mer enn en kunnskapsbank. Å være kunnskapsrik er ikke synonymt med høy intelligens, så tror du umiddelbart skal slutte å assosiere han med nedsettende begreper.. Men å ikke vite hvor København er. Ærlig talt. Da snakker vi direkte dum. 5
Gjest Alterego666 Skrevet 18. juli 2020 #13 Skrevet 18. juli 2020 Man KAN være lite kunnskapsrik og likevel være smart i den forstand at man er flink til å resonnere, se ting i sammenheng og gjøre vurderinger. Når dere snakker om personlige ting, har du følelsen av at han forstår deg og responderer godt på hva du forteller? Er svarene hans gjennomtenkte og relevante, eller svarer han mer papegøyelikt på den måten at han speiler hva du sier og/eller reproduserer selvfølgeligheter? Man KAN være lite informert, men likevel smart og begavet, men ofte henger selvsagt disse tingene sammen.
Veslemøy22 Skrevet 18. juli 2020 #14 Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, jabx skrev: Men å ikke vite hvor København er. Ærlig talt. Da snakker vi direkte dum. Eller vokst opp i et miljø med geografianalfabeter. Eller kanskje han bare bryr seg døyten om stedsplassering? Hvis han er normalt oppegående i det daglige, ser jeg ikke behovet for å stigmatisere, med mindre jeg får et kick av å sitte på min høye hest. Vi har alle ulike interesser/forutsetninger, og det blir fór vulgært å stemple før man har møtt vedkommende. Klart jeg hadde hevet øynene om noen hadde spurt meg hvor køben ligger, men vedkommende kan fortsatt være et geni på andre områder. Man jo ikke bedømme intelligensnivået til en fisk basert på dens evne til å klatre i trær.. 3
Veslemøy22 Skrevet 18. juli 2020 #15 Skrevet 18. juli 2020 1 time siden, Alterego666 skrev: Man KAN være lite kunnskapsrik og likevel være smart i den forstand at man er flink til å resonnere, se ting i sammenheng og gjøre vurderinger. Når dere snakker om personlige ting, har du følelsen av at han forstår deg og responderer godt på hva du forteller? Er svarene hans gjennomtenkte og relevante, eller svarer han mer papegøyelikt på den måten at han speiler hva du sier og/eller reproduserer selvfølgeligheter? Man KAN være lite informert, men likevel smart og begavet, men ofte henger selvsagt disse tingene sammen. Helt korrekt.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #16 Skrevet 18. juli 2020 Han tenkte vel på Tivoli når han nevnte fornøyelsespark? Anonymkode: 6ed0d...240 2
Snabeltann Skrevet 18. juli 2020 #17 Skrevet 18. juli 2020 Jeg går også i ball når det gjelder foreldrene mines alder... Og min egen... 😂 Så den tror jeg ikke du skal bry deg om. Vent å se an litt til, han kan ha mange andre gode sider. Prøv å ikke sammenligne med han som var eldre.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #18 Skrevet 18. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Er en jente på snart 21, dater en fyr på 25. Vi møttes gjennom en felles interesse (en spesiell type sport) Jeg liker han veldig godt, og det er et stort pluss at vi har veldig like interesser. Han er utrolig snill, vi har det veldig morsomt sammen og jeg tør å tulle med han. Men blir litt oppgitt av ting han sier av og til... For å vær ærlig er det en smule turn-off... F.eks så snakket vi om København, og jeg sa at jeg har familie der. Så sa han: "Hvor ligger København igjen?" Meg: "Danmark" Han: "Åjaa! Er det ikke en sånn fornøyelsespark der? Liseberg eller noe sånn?" Meg: "Nei det ligger i Gøteborg i Sverige..." Og så spørte jeg hvor gammel faren hans var, så sa han: "Noe med 50... Eller nei, jeg tror han er blitt 60" 😳 Og han flyttet tilbake hjem til faren for 2 år siden, for å spare til egenkapital (han har gått yrkesfag og jobber som det) Så han har godt forhold med faren, jeg har snakket med han når jeg besøkte han også Han har sagt noen flere "små-dumme" ting som dette... Han er også veldig surrete og glemsom, men det er jeg også så det går fint, men jeg sier ikke ting som dette. Hva tenker dere? Det trenger vel ikke å bety at han er litt enkel? Anonymkode: cdb02...330 Tror jeg kjenner meg litt igjen. Jeg pleier ikke å gå inn for å vite så mye mer enn akkurat hva jeg trenger i hverdagen. Blir jo ofte sånn, ikke fordi jeg ikke er nysgjerrig, ofte fordi jeg ikke er oppvokst i et miljø hvor du prater sammen og har en interesse for hva som skjer rundt din egen verden. Dette gir fordeler på fokus rundt akkurat hva du kan, og jobber faktisk m er med å bli bevisst og opplyst på alt som skjer rundt. Føler det har litt med oppvekst å gjøre. Du gjør ikke lekser,hvis du ikke må-Og du interersserer deg ikke for hva som skjer rundt deg,hvis du ikke lærer at det er aktuelt. Jeg faller lett for gutter som er opplyste sånnsett-Og er veldig redd for å blitt oppfattet som dum. Aner ikke med denne gutten,men synes at det å ikke vite at københavn ligger i danmark,det synes jeg var dryøt. Her reagerer jeg egentlig mer på at han selv ikke ser hvor dårlig stilt dette spørsmålet setter han sosialt sett, og feiler mer der enn på kunnskapen. Jeg synes dette er sykt turn off, da paga det sosiale trynefaktor opplegget,som han tyerligvis setter opp selv, og snubler i sine egne føtter. Det er for meg totalt turn off, og jeg hadde avslutta. Hadde blitt skjenert av hans manglende sosiale antenner for å ikke skjønne selv, at han dummer seg ut, på eget initisativ. Hadde takket for meg. Anonymkode: 9777e...e35
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #19 Skrevet 18. juli 2020 Jeg er heller ikke spesielt begavet når det kommer til geografi. Allikvel vil jeg ikke si jeg er dum. Jeg har 5,5 i snitt fra vgs, og ellers klarer jeg meg fint i andre sammenhenger. Men jeg vet jo selvsagt hvor København er da.. 😕 Alder kan jeg også surre med. Jeg glemmer fort hvor gammel mamma er, om noen spør på sparket. Men da surrer jeg mer som i om hun er 56 eller 57, ikke 50 og noe, eller 60 og noe. Kanskje han bare er veldig distré? Men, det hjelper jo selvsagt ikke om det er et irritasjonsmoment for deg. Anonymkode: 14772...eb6
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #20 Skrevet 18. juli 2020 9 timer siden, Alterego666 skrev: Man KAN være lite kunnskapsrik og likevel være smart i den forstand at man er flink til å resonnere, se ting i sammenheng og gjøre vurderinger. Når dere snakker om personlige ting, har du følelsen av at han forstår deg og responderer godt på hva du forteller? Er svarene hans gjennomtenkte og relevante, eller svarer han mer papegøyelikt på den måten at han speiler hva du sier og/eller reproduserer selvfølgeligheter? Man KAN være lite informert, men likevel smart og begavet, men ofte henger selvsagt disse tingene sammen. Jeg husker ikke helt, men når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke vi har hatt en dyp samtale/diskusjon én eneste gang😅Men vi har møttes "kun" 6 ganger da. Vi har ikke hatt sex enda heller... Jeg ønsker kun å ha sex hvis dette er noe jeg ser for meg kan bli et forhold... Selv om han er kjempe kjekk, pen, snill, hjelpsom og alt det der, så er det en smule turn-off de kommentarene han har kommet med😅 Men han har gått yrkesfag og jobber som tømrer, så han er jo flinkere praktisk.. Og han er jo flink i den sporten vi har til felles (type ekstremsport) Anonymkode: cdb02...330
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå