AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Jeg er veldig plaget med angst/indre uro. Er det noen her som har erfaring med medisiner som IKKE er antidepressiva, antipsykotikum eller benzo som har hjulpet mot dette? Har selvsagt dialog med lege, men det er ikke alltid allmennleger har full oversikt.. Anonymkode: 7a84a...97a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Det er jo de gruppene der som er til formålet da.. hvis du tror du får et medikament som demper angsten uten å gi noen form for bivirkninger så må du nok lete lenge. Mild angst - benzo. Sterk angst- antipsykotikum. Man blir litt sløv, men det hjelper. Du må nesten velge mellom å dempe angsten med dette og å være litt sløv, eller å forsøke å ignorere angsten uten noe og være effektiv.... Uroen kan gjøre at man får gjort masse i en fart, så sant man ikke roter seg inn i noe tankekjør. Anonymkode: 867b6...7ce
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo de gruppene der som er til formålet da.. hvis du tror du får et medikament som demper angsten uten å gi noen form for bivirkninger så må du nok lete lenge. Mild angst - benzo. Sterk angst- antipsykotikum. Man blir litt sløv, men det hjelper. Du må nesten velge mellom å dempe angsten med dette og å være litt sløv, eller å forsøke å ignorere angsten uten noe og være effektiv.... Uroen kan gjøre at man får gjort masse i en fart, så sant man ikke roter seg inn i noe tankekjør. Anonymkode: 867b6...7ce Man får ikke benzodiazepiner mot mild angst, man får vanligvis antidepressiva. Anonymkode: 03553...c64 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Atarax, mulig jeg husker navnet bittelitt feil. Jeg fikk de for angst, barnet mitt får de for søvn. Funket bare delvis på meg, men går også på antidepressiva for rimelig sterk angst, da jeg nekter å ta benzo. Anonymkode: 6b001...30a 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 11 minutter siden, artigmedsex skrev: Valarian Forte er jeg veldig fornøyd med. Har du mye angst? Anonymkode: 15f44...02b
artigmedsex Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du mye angst? Anonymkode: 15f44...02b Nei, men kraftig angst og til dels panikkangst i perioder med svært lite søvn.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 30 minutter siden, artigmedsex skrev: Nei, men kraftig angst og til dels panikkangst i perioder med svært lite søvn. Så denne hjelper deg? Jeg har også perioder med angst,ønsker ikke å bruke benzo. Har også panikk angst som kommer plutselig. Har du merket noen bivrkninger? Anonymkode: 15f44...02b
artigmedsex Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så denne hjelper deg? Jeg har også perioder med angst,ønsker ikke å bruke benzo. Har også panikk angst som kommer plutselig. Har du merket noen bivrkninger? Anonymkode: 15f44...02b Svært lite bivirkninger. Hender jeg har hatt ville drømmer. Valarian påvirker nivået av gamma-aminobutyric acid, en hemmende nevrotransmitter. Sitronmelisse fungerer litt på samme måte, men Valarian har bedre effekt synes nå jeg.Selges på apoteket og har vært brukt i årtusener. Trygt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Skrevet 17. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig plaget med angst/indre uro. Er det noen her som har erfaring med medisiner som IKKE er antidepressiva, antipsykotikum eller benzo som har hjulpet mot dette? Har selvsagt dialog med lege, men det er ikke alltid allmennleger har full oversikt.. Anonymkode: 7a84a...97a Jobbe med meg selv psykisk hver eneste dag. Og begynte på Betablokker forebyggende mot migrene, den gjør meg også roligere. Ikke sånn hjertebank,redsel og mindre nervøs enn før. Roligere i pulsen. Men blir ikke helt kvitt angsten, kommer og går. Anonymkode: 0453b...4ca
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #11 Skrevet 17. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Atarax, mulig jeg husker navnet bittelitt feil. Jeg fikk de for angst, barnet mitt får de for søvn. Funket bare delvis på meg, men går også på antidepressiva for rimelig sterk angst, da jeg nekter å ta benzo. Anonymkode: 6b001...30a Du husker rett dette blir mye brukt på psykiatriske sykehus mot angst. Anonymkode: eff15...433 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #12 Skrevet 17. juli 2020 2 timer siden, artigmedsex skrev: Valarian Forte er jeg veldig fornøyd med. 2 timer siden, artigmedsex skrev: Nei, men kraftig angst og til dels panikkangst i perioder med svært lite søvn. Helekostpille mot søvn hjelper deg med angst? Vanskelig å tro at du da har kraftig angst Anonymkode: 30e9f...10c 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 21 minutter siden, artigmedsex skrev: Svært lite bivirkninger. Hender jeg har hatt ville drømmer. Valarian påvirker nivået av gamma-aminobutyric acid, en hemmende nevrotransmitter. Sitronmelisse fungerer litt på samme måte, men Valarian har bedre effekt synes nå jeg.Selges på apoteket og har vært brukt i årtusener. Trygt. Hvor mange tar du om dagen? Anonymkode: 15f44...02b
artigmedsex Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Hvor mange tar du om dagen? Anonymkode: 15f44...02b 1-2 stk, 2-3 ganger, etter behov.
artigmedsex Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Helekostpille mot søvn hjelper deg med angst? Vanskelig å tro at du da har kraftig angst Anonymkode: 30e9f...10c Så logikken din er kun reseptbelagte medisiner med bivirknigner har effekt?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 15 minutter siden, artigmedsex skrev: Så logikken din er kun reseptbelagte medisiner med bivirknigner har effekt? Du sier at en pille som ikke er beregnet på angst tar din angst og sier du har massiv angst og det har jeg problemer med å tro. Anonymkode: 30e9f...10c 1
artigmedsex Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du sier at en pille som ikke er beregnet på angst tar din angst og sier du har massiv angst og det har jeg problemer med å tro. Anonymkode: 30e9f...10c Valarian har blitt brukt mot angst i årtusne og fungerer på samme måte som Valium, begrenser kommunikasjon mellom nerveceller i hjernen. Prøv selv.så finner du ut.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 10 minutter siden, artigmedsex skrev: Valarian har blitt brukt mot angst i årtusne og fungerer på samme måte som Valium, begrenser kommunikasjon mellom nerveceller i hjernen. Prøv selv.så finner du ut. Har prøvd vallerina forte mot søvn og kun likså godt ha tatt en sukett. Og det kan da virkelig ikke sammenlignes med valium,men for all del effekt er effekt uavhenging om det er en pille som gir det eller tankes kraft. Anonymkode: 30e9f...10c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #19 Skrevet 18. juli 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig plaget med angst/indre uro. Er det noen her som har erfaring med medisiner som IKKE er antidepressiva, antipsykotikum eller benzo som har hjulpet mot dette? Har selvsagt dialog med lege, men det er ikke alltid allmennleger har full oversikt.. Anonymkode: 7a84a...97a Unngå alle tingene. Du må møte angsten, du skal trene på dette. Overvinne, leve med. En pille løser ingen psykiske problemer. Tenk mer på hva du putter i deg av mat/drikke. Unngå alt som trigger angst: Koffein, nikotin og alkohol. Så må du rydde opp i kostholdet, unngå alt av søtsaker og godteri. Så må du starte med tung styrketrening som gjør at du presser deg psykisk hardt, dette var løsningen for meg. Etter ca 15år med bare surr, unngå alt som heter piller!! Anonymkode: e888d...095 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #20 Skrevet 18. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke benzodiazepiner mot mild angst, man får vanligvis antidepressiva. Anonymkode: 03553...c64 Ikke alle vil ha antidepressiver, for det fucker hjernen. Flere antidepressiver gir også mer angst og rare tanker. Skumle preparater. Anonymkode: 867b6...7ce 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå