AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #1 Skrevet 16. juli 2020 Nå er jeg littt provosert. Det som kunne ha vært en folkelig, avslappet norgesferie med matpakke og termoskaffe har blitt til rene snobberiet. Alle har det nyeste turutstyret, kjøper seg hytte til 10 mill+, kjøper seg bobil til 1 mill mens de drikker på bobler, og spiser overprisede jordbær som aldri før. På toppen av isfjellet havner sosiale medier, med Instagram som den største verstingen. Hengekøyer, turkise vann og nordmenn med spraytan. Og vi hyller, tagger og skriver «ja, vi elsker dette landet». Ja takk til matpakke og myggstikk, men det er visst ikke noe folk liker å lese om. Anonymkode: cc703...6ba 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #3 Skrevet 16. juli 2020 Hvem er alle? Sier seg selv at ikke alle har råd til det der. Anonymkode: 8509d...832 9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #4 Skrevet 16. juli 2020 Har du lagt ut noe om om matpakken og myggstikk og ikke fått likes? Anonymkode: d89f3...ef2 11
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du lagt ut noe om om matpakken og myggstikk og ikke fått likes? Anonymkode: d89f3...ef2 Ja, eller fikk to. Anonymkode: cc703...6ba 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er alle? Sier seg selv at ikke alle har råd til det der. Anonymkode: 8509d...832 Alle som ikke har råd er minoriteten. Alle som har råd er majoriteten. Anonymkode: cc703...6ba
Kaffefrøken Skrevet 16. juli 2020 #7 Skrevet 16. juli 2020 Hvorfor bry deg om hva andre gjør? Kan du ikke være glad for at folk koser seg og har det bra? Synes man skal feriere akkurat sånn man selv vil, gjøre det som gjør en mest glad. 15
miss summers Skrevet 16. juli 2020 #8 Skrevet 16. juli 2020 Myggstikk har jeg fått masse av i år 😁 Og er tildels enig med trådstarter altså. Snap, insta og Facebook flommer over av alle mulige fjelltopper vi har i landet. Jeg syns det er flott at så mange vil utforske eget land, men det blir litt krampeaktig 😬 Mye mer avslappende hjemme nå. 5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #9 Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, Kaffefrøken skrev: Hvorfor bry deg om hva andre gjør? Kan du ikke være glad for at folk koser seg og har det bra? Synes man skal feriere akkurat sånn man selv vil, gjøre det som gjør en mest glad. Folk får gjøre som de vil. Men når det blir til en flashy konkurranse om å ha den feteste norgesferien, da... Anonymkode: cc703...6ba 4
Kaffefrøken Skrevet 16. juli 2020 #10 Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle som ikke har råd er minoriteten. Alle som har råd er majoriteten. Anonymkode: cc703...6ba Om det er viktig for deg med masse penger, så jobb for det. Få deg høyere utdannelse og skaff deg en godt betalt jobb. Ingenting i livet er gratis. Det verste du kan gjøre er å misunne andre som har det godt. Man velger selv hvordan man ønsker å leve. Gjør det beste ut av det du har. 5
MarianneE Skrevet 16. juli 2020 #11 Skrevet 16. juli 2020 Men herregud, er det noe å henge seg opp i? 5
Fragaria Skrevet 16. juli 2020 #12 Skrevet 16. juli 2020 Jeg har tydeligvis andre venner på sosiale medier, ser ingenting av det der. Selv ferierer vi på vår knøttlille hytte, lager hjemmelaget mat hver dag og må ofte rømme fra hage og terrasse pga klegg og mygg 😂 Kjørte forbi en bil som sto i veikanten i dag, hvor ei dame var i gang med å lage mat bak bildøra på stormkjøkken. 😉 kanskje det du ser er litt lite nyansert, man ser det man vil se? 9
Kaffefrøken Skrevet 16. juli 2020 #13 Skrevet 16. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk får gjøre som de vil. Men når det blir til en flashy konkurranse om å ha den feteste norgesferien, da... Anonymkode: cc703...6ba Du ser det som en konkurranse. Jeg bryr meg katta om hva andre foretar seg. Spesielt på sosiale medier der alt er fasade. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #14 Skrevet 16. juli 2020 Bytt omgangskrets. De folka du omgås høres slitsomme ut. Anonymkode: 3daa9...7e4 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #15 Skrevet 16. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg littt provosert. Det som kunne ha vært en folkelig, avslappet norgesferie med matpakke og termoskaffe har blitt til rene snobberiet. Alle har det nyeste turutstyret, kjøper seg hytte til 10 mill+, kjøper seg bobil til 1 mill mens de drikker på bobler, og spiser overprisede jordbær som aldri før. På toppen av isfjellet havner sosiale medier, med Instagram som den største verstingen. Hengekøyer, turkise vann og nordmenn med spraytan. Og vi hyller, tagger og skriver «ja, vi elsker dette landet». Ja takk til matpakke og myggstikk, men det er visst ikke noe folk liker å lese om. Anonymkode: cc703...6ba Du bor i et av verdens rikeste land, Ts. La nå folk nyte ferien sin. Om du er sjalu: kjøp deg hytte og bobil og sånt du og. Om du ikke liker hytter og bobil og sånt: ligg i telt på vidda. Om du ikke liker å telte: la være. Men ikke vær en sånn en som sier «jeg blir støtt av at folk med penger bruker dem, så folk får ikke bruke penger». Folk har penger. Folk bruker penger. Gjør det deg sur? Tjen mer penger, så du også kan bruke penger. Anonymkode: 61223...c31 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #16 Skrevet 16. juli 2020 Haha hva trodde du når Oslo Vest skulle på fjelltur? Anonymkode: a8afe...612 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #18 Skrevet 16. juli 2020 Ikke bry deg om sånne nyrike skrytepaver, de er så hjernetomme og kjedelige. Bruk heller sommeren til å skaffe deg noen interessante venner. Anonymkode: 3fcba...d7e 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #19 Skrevet 16. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke bry deg om sånne nyrike skrytepaver, de er så hjernetomme og kjedelige. Bruk heller sommeren til å skaffe deg noen interessante venner. Anonymkode: 3fcba...d7e Familie også da? Er noen år seint ute for der Anonymkode: cc703...6ba
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #20 Skrevet 16. juli 2020 7 minutter siden, Kaffefrøken skrev: Om det er viktig for deg med masse penger, så jobb for det. Få deg høyere utdannelse og skaff deg en godt betalt jobb. Ingenting i livet er gratis. Det verste du kan gjøre er å misunne andre som har det godt. Man velger selv hvordan man ønsker å leve. Gjør det beste ut av det du har. Du misforstår poenget mitt. Ønsker ikke å leve deres livsstil (utdannelse og jobb har jeg),men jeg ser heller ikke hvorfor alt skal være så flott og nasjonalromantisk? Anonymkode: cc703...6ba 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå