Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere burde skamme dere!:raven::nei: Hvorfor i hel••te må dere på død og liv dra ut av Norge akkurat i år??? Bare her i Bergen er det tre nye smittetilfeller i helgen hvor en er innlagt... Hold dere hjemme i Norge for svingende!!!!

Anonymkode: 5126d...107

Hvor mange av de hadde vært utenlands? Sitter du på informasjon som vi ikke vet om?

Hvis en av mine venner hadde sagt at de ikke ønsket å treffe meg de første 10 dagene etter en utenlandstur hadde jeg respektert det 100 %. Jeg følger ellers smitterådene og reiserådene fra regjeringen til punkt og prikke og ville neppe smittet noen uansett hvor jeg hadde dratt fordi jeg faktisk vasker hendene, holder avstand og ellers gjør mitt ytterste for å unngå smitte. Men jeg har verken fått husarrest eller forbud mot å bevege meg ute. 

Jeg synes egentlig synd i dere som skal forby andre mennesker å leve (i tråd med myndighetenes råd). Har dere det sånn når det ikke er korona også?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere burde skamme dere!:raven::nei: Hvorfor i hel••te må dere på død og liv dra ut av Norge akkurat i år??? Bare her i Bergen er det tre nye smittetilfeller i helgen hvor en er innlagt... Hold dere hjemme i Norge for svingende!!!!

Det er ingen grunn til å gå amok nå, menneske. Skam hører ikke hjemme i 2020, det var slikt de drev med på 1800-tallet. Skjerp deg.

Anonymkode: 3d71c...3e2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir blanke faen i hva sutrekjerringer mener om at jeg har tatt ferie i et annet land i år. Mine penger, mitt liv, mitt valg. 

Anonymkode: 279f2...8a3

• Liker 8
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Lurer også på hva dere som reiser utenlands tenker om et eventuelt sykehusopphold i utlandet? Hva om du eller noen andre i familien skulle bli akutt syke av korona? Er det verdt risikoen? Eller om man brekket en fot eller annet og kapasiteten til helsevesenet i landet man er i er sprengt? Hva om landet blir akutt satt til  rødt og landet møter en bølge av korona, skal man forvente at nordmenn/turister blir i  like stor grad prioritert av helsevesenet inser landet? Det er mer å reflektere over enn hjemmekontor og noen litt innestengte dager hjemme. At folk med familie tørr å utsette seg selv eller barna sine fatter jeg ikke. Men Gud forby at man ikke får reist til utlandet på feire et år.. det er jo «krise»..

Anonymkode: 7ec4e...4c0

Skal man følge denne logikken bør ingen forlate huset sitt, noensinne. Virus og bakterier finnes overalt, man kan bli forkjøla, få en lungebetennelse, bli påkjørt, ramle og brekke beinet, bli angrepet av ville dyr, knivstukket av en gal morder, få en meteoritt i hodet eller bli kidnappet av aliens. Å, vent... Selv innenfor hjemmets fire vegger kan man sette noe i halsen, ramle i dusjen, få matforgiftning, hjerteinfarkt eller slag. 

Livet er farlig!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Knirke skrev:

Skal man følge denne logikken bør ingen forlate huset sitt, noensinne. Virus og bakterier finnes overalt, man kan bli forkjøla, få en lungebetennelse, bli påkjørt, ramle og brekke beinet, bli angrepet av ville dyr, knivstukket av en gal morder, få en meteoritt i hodet eller bli kidnappet av aliens. Å, vent... Selv innenfor hjemmets fire vegger kan man sette noe i halsen, ramle i dusjen, få matforgiftning, hjerteinfarkt eller slag. 

Livet er farlig!

Til vanlig ville jeg ikke tenkt over dette. Men sykehusene kan bli helt vanvittig fulle og ha sprengt kapasitet. Derfor er jeg spørrende om folk faktisk tørr å utsette seg og sine. Dette er ikke «til vanlig» det er en pandemi, en unntakstilstand. 

Anonymkode: 7ec4e...4c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg shamer ingen som drar til utlandet denne sommeren. Men jeg velger helt klart å ikke dra selv. Rett og slett av hensyn til utfordringene pandemien skaper i samfunnet, og som muligens vil blusse opp når folk begynner å reise mer ut og inn i landet. Å reise i all hemmelighet for å ikke få noen reaksjoner virker litt feigt. 

Anonymkode: c4c62...508

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Blondie65 skrev:

Hvor mange av de hadde vært utenlands? Sitter du på informasjon som vi ikke vet om?

Jeg har ikke mer info om de syke enn det du kan lese! Den ene har jo vært på Haakonsvern og da er muligheten store for at det faktisk er et utenlandsopphold som er skyld i det tilfellet! Poenget er at vi ALLE må gå sammen for å holde smittenivået nede, og da er folk bare dumme når de faktisk velger å reise utenlands! Myndighetene ber jo oss om å unngå fritidsreiser til utlandet, så hvorfor kan ikke folk bare respektere det!?

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen grunn til å gå amok nå, menneske. Skam hører ikke hjemme i 2020, det var slikt de drev med på 1800-tallet. Skjerp deg.

Anonymkode: 3d71c...3e2

Jeg går ikke amok! Men jeg vil gjerne at samfunnet skal kunne åpne skikkelig igjen, det vil vel du også regner jeg med!? Og det er de som velger å reise utenlands som skal skjerpe seg, ikke jeg!

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å reise i all hemmelighet for å ikke få noen reaksjoner virker litt feigt. 

Anonymkode: c4c62...508

Nei det er ikke feigt - det er en naturlig reaksjon hvis en har fanatiske tullinger i familien eller i vennekretsen som skal rakke ned på andres valg. Jeg er heldigvis forskånet for det og slipper å late som at jeg synes Norges ferie er fantastisk - spesielt i år der de vanlige destinasjonene innebærer timekøer uten at noen bryr seg om en meters regelen.

Gjest Blondie65
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mer info om de syke enn det du kan lese! Den ene har jo vært på Haakonsvern og da er muligheten store for at det faktisk er et utenlandsopphold som er skyld i det tilfellet! Poenget er at vi ALLE må gå sammen for å holde smittenivået nede, og da er folk bare dumme når de faktisk velger å reise utenlands! Myndighetene ber jo oss om å unngå fritidsreiser til utlandet, så hvorfor kan ikke folk bare respektere det!?

Jeg går ikke amok! Men jeg vil gjerne at samfunnet skal kunne åpne skikkelig igjen, det vil vel du også regner jeg med!? Og det er de som velger å reise utenlands som skal skjerpe seg, ikke jeg!

Jeg gjør det myndighetene anbefaler. Det er ikke nok for deg. Det anser jeg som hysterisk adferd. At du mener at folk som reiser skal skamme seg synes jeg er sprøtt.

Men nå har jeg aldri vært tilhenger av hytteskam, flyskam eller hva nå det enn er man skal kalle de man ikke er enig med når man ønsker å rakke ned på andres valg.

AnonymBruker
Skrevet
På 17.7.2020 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du om dette når vi uansett har tenkt å holde oss hjemme etter tilbakekomst? 

Anonymkode: 7f82b...0b3

Dere skal ikke bare kjøpe en liter med melk, et ferskt brød eller en isbergsalat og en agurk heller? 

Anonymkode: 359ea...55c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Knirke skrev:

Livet er farlig!

Har du ikke sett ett eneste bilde eller lest en eneste setning om forholdene på spanske sykehus tidligere i år siden poenget gikk så fullstendig over hodet på deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som trenger å skamme seg så lenge det de gjør er lovlig. Ta deg ei bolle og slapp av litt....  Du vet at Norge også er åpent? Det kommer turister i fleng nå, fra andre land med smitte (det positive med at nordmenn da reiser til utlandet er at det blir romsligere her/ lettere å holde avstand 😉).  Du får nesten bare holde deg hjemme hvis du er så fryktelig bekymret.  Korona blir ikke helt borte i overskuelig fremtid, og myndighetene vil ta grep hvis smitten øker kraftig (både her og i land det er greit å reise til nå). Det er veldig sannsynlig at det kommer flere smittebølger, verden kan ikke stoppe helt opp likevel.  Husk at veldig mye av det vi gjør til daglig også potensielt er farlig....

Anonymkode: 59ef1...61a

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Myndighetene ber jo oss om å unngå fritidsreiser til utlandet, så hvorfor kan ikke folk bare respektere det!?

Ja, disse Myndighetene... Myndighetene anbefaler oss også (blant annet) om å unngå røyking, alkohol, rødt kjøtt, fastfood, sukkerholdige drikker, bilkjøring og bålbrenning.

Kommer folk til å slutte med det av den grunn? Ehnei...

Et kjapt google søk viser at Myndighetene videre anbefaler oss å ha jod-tabletter hjemme, drikke/spise tre melkeprodukter og 5 typer grønnsaker hver dag, ha fisk til middag tre ganger i uken, være aktiv i 30 minutter og/eller og sykle til jobben.

Følger folk flest disse rådene? Ehnei... 

Hvordan kan du da forvente at alle skal holde seg hjemme og glo i veggen hele sommeren bare fordi Myndighetene anbefaler det? Hvis folk skal slutte med noe er det kun forbud som funker, og Myndighetene har altså kommet frem til at smittefaren er så liten at forbud ikke er nødvendig. Det er bra nok til at jeg reiser til utlandet hvis jeg har lyst, med god samvittighet. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi som fremdeles holder oss i ro har hatt det like trasig som dere som nå bare MÅÅ komme dere på utenlandsferie. Kjipt hvis hele verden må i lockdown igjen nå da. Men da fikk dere hvertfall lufta dere litt :) Hvor lenge vi andre må vente på å få tatt oss en reise ut i det store utland vites ikke.

EGOISTER. 

Anonymkode: 5bb3d...ef0

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du ikke sett ett eneste bilde eller lest en eneste setning om forholdene på spanske sykehus tidligere i år siden poenget gikk så fullstendig over hodet på deg? 

Hva har spanske sykehus med mitt poeng å gjøre?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere skal ikke bare kjøpe en liter med melk, et ferskt brød eller en isbergsalat og en agurk heller? 

Jeg har, i hele koronatiden, handlet en gang pr uke. Riktignok måtte jeg vende meg til dette i begynnelsen og bommet litt slik at jeg gjerne måtte en kort tur innom en butikk i løpet av uken, men det er lenge siden nå.

I følge deg, så skal jeg skamme meg for å gå ut av huset og ta offentlig transport for å handle. At det å kjøpe mat faktisk er et nødvendig ærend som myndighetene aldri har forbudt med mindre man faktisk er koronasyk eller ilagt karantene, har gått rakt over hodet på deg. 

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi som fremdeles holder oss i ro har hatt det like trasig som dere som nå bare MÅÅ komme dere på utenlandsferie. Kjipt hvis hele verden må i lockdown igjen nå da. Men da fikk dere hvertfall lufta dere litt :) Hvor lenge vi andre må vente på å få tatt oss en reise ut i det store utland vites ikke.

EGOISTER. 

Anonymkode: 5bb3d...ef0

Norge har ALDRI vært i lockdown under koronakrisen. Det er her du har fullstendig misforstått verden rundt deg. Vi har blitt anbefalt å minimere kontakt, offentlig transport og aktiviteter slik at vi unngår smitte. 

Jeg har selvsagt vondt av deg som ikke får dratt på ferie. Men dette er "de sultne barna i Afrika får ikke mat" argument som ikke holder. Det er mange som av forskjellige grunner ikke kan ditt eller datt. Jeg kan for eksempel ikke få barn - det er i aller høyeste grad ikke frivillig. Skal jeg kalle alle som får barn egoister? Skal en som er for syk til å jobbe og derfor har fått uføretrygd kalle alle som går i jobb for egoister?

I lys av dette innlegget høres det ut som det er misunnelse som driver den restriktive holdningen din. Verden blir ikke et bedre sted av å være sjalu!

Endret av Blondie65
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Knirke skrev:

Hva har spanske sykehus med mitt poeng å gjøre?

Jeg bare tenkte siden du tenker sjansen for å møte et overbelastet helsevesen i Spania er omtrent på linje med å få en meteoritt i hodet eller å bli kidnappet av aliens. 

Men kanskje det bare er jeg som har fulgt dårlig med. Jeg må innrømme at jeg ofte blar over meteoritt- og aliens-sidene i avisene, så det kan jo være at jeg har gått glipp av en større bølge med aliensrelaterte bortføringssaker det siste halvåret. 

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bare tenkte siden du tenker sjansen for å møte et overbelastet helsevesen i Spania er omtrent på linje med å få en meteoritt i hodet eller å bli kidnappet av aliens. 

Men kanskje det bare er jeg som har fulgt dårlig med. Jeg må innrømme at jeg ofte blar over meteoritt- og aliens-sidene i avisene, så det kan jo være at jeg har gått glipp av en større bølge med aliensrelaterte bortføringssaker det siste halvåret. 

😂Bra vi kan ha litt humor oppi all elendigheten!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Knirke skrev:

😂Bra vi kan ha litt humor oppi all elendigheten!

Forholdene i det spanske helsevesenet i forbindelse med denne pandemien er ikke humor, det er snarere svært tragisk og ingenting å le av. Ikke prøvde jeg å være morsom heller, det var et forsøk på å være spydig mot deg siden du i grunnen er ganske spydig selv. Men det gikk visst rett over hodet på deg det også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...