Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typisk unge mødre-navn er de verste, Carosander, Maximillian, Matheo. Liker de ikke. Og så er jeg ikke overbegeistret for den greia med at jentenavn skal være så korte og myke som mulig, som Naia, Nea og Ea. Naia høres ut som Noia, Ea er et dialektord for ærfugl om jeg ikke husker helt feil, og Nea er en elv. Jeg bodde i Sverige en periode og da drev alle å kalte jentene sine Nova og Lova, det hørtes for meg ut som et kjøpesenter eller noe sånt så det klarte jeg aldri å like. Og så har jeg aldri forstått hvorfor Lukas ble så populært, det er i mine ører grusomt.

Ellers er jeg allergisk mot det jeg kaller jålebokstaver, bokstaver som ikke gjør noe fra eller til for uttalen av et navn, men som kun er der til pynt. For eksempel er Hanna et fint navn, mens Hannah blir fjollete. Samme med Nora og Noora.

Ellers er navnet mitt nevnt på et par lister her, uten at det plager meg noe særlig. Jeg liker navnet mitt, og det er såpass klassisk at jeg tror det er flere som liker det eller er nøytrale enn det er folk som misliker det. 

Anonymkode: 0c95e...d57

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at man kan ta det personlig 😅 Jeg elsker bestevenninnen min , men hun vet jeg ikke liker navnet hennes 😂

Mitt eget navn var også dritstygt , så jeg bare byttet det når jeg var veldig ung . Problem solved 🤷🏿‍♀️
 Har en kamerat som hater navnet mitt også, men jeg er da ikke sur for det 🤣

Anonymkode: 228a1...a8e

De fleste er så knyttet til navnet sitt at det blir veldig rart å bare bytte til et annet. For ikke å snakke om alle misforståelser som vil skje blant gamle bekjente, venner, familiemedlemmer osv.

Anonymkode: 28013...f1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje, Linda, Astri, Jan, Kim, Olaf, Frank. 

Anonymkode: 2bf16...8fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh blir så glad når jeg ser andre siljehatere!!! 

Hva TENKTE mamma med????? 🤮🤮🤮

Anonymkode: 9cb6b...cf6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne gamle navn som er brautete, alle navn med æ,ø,å. Nymotens blande navn

F.eks Ragna, Gøril, bjørn-roar, Karen, Bengt, Kåre, Åse, håkon, Leander maximillian osv.

Syntes enkle "Pene" navn som fungerer på alle språk er best

Anonymkode: 77dd2...f62

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet mitt har dukket opp en gang så jeg, men lever godt med det. Jeg liker navnet mitt jeg. Så får andre mene det de vil. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det styggeste navnet jeg viste om heter nå niesen min og nå revidert det fineste for hun kunne ikke hett noe annet 🥰

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett både mitt og min brors navn...litt rart siden det er helt vanlige navn.

Anonymkode: 0b179...daa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååh blir så glad når jeg ser andre siljehatere!!! 

Hva TENKTE mamma med????? 🤮🤮🤮

Hu tenkte IKKE. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nok med det, Idaer nevnes opp til flere ganger 😅 vi får trøste oss med at det er et av de mest brukte navnene i landet, så det er mange som liker det også.

Anonymkode: 83d93...566

Litt overrasket for å være ærlig, hadde ikke sett for meg at det skulle bli nevnt SÅ mye 🙈 Er jo et relativt vanlig navn, men har aldri tenkt over at noen faktisk synes det er et stygt navn. 
Samtidig føler jeg på en måte at jeg må understreke at jeg ikke blir fornærma her, er bare overrasket 😅

Anonymkode: cbcbe...35c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hu tenkte IKKE. 

Nei fy faen så stygt. Skulle egentlig hete Julie, som ikke er det spor bedre. 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange navn jeg synes er mindre pene, men det er fordi jeg kobler dem opp mot folk jeg misliker av diverse årsaker. Hilde er et slik navn. Tror jeg enda har til gode å møte på et snilt menneske som heter det.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harde/oldis navn: Gøril, Bengt, Bertil, Kåre, Kristin, Hildegard, Olga, Bente, Berit, Rigmor

Navn med rare assosiasjoner: Sverre (snørr), Dessire (Diare), Rasmus (trenger jeg å si det..), Simon (på engelsk er...)

Også de som skriker jeg-fikk-barn-VELDIG-ung-og-er-derfor-unik: Nalia, Naia, Mie, Mille, Leander, Oleander, Oliver, Othelie, Oleah, Leah, Michelle, Lucas osv....

Anonymkode: 33cc0...e9f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Navnet skjemmer ingen,» er det noe som heter... Morsom tråd, dette. Når jeg er glad i noen, og har gode følelser for dem, så gir også navnet gode følelser hos meg. Og det motsatte selvsagt, om det er noen jeg ikke synes så mye om. Så navn, liker/ liker ikke, er styrt av følelser for min del.. 

Endret av Oransjesjel
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til Snorre. Herregud, hvem ønsker barnet sitt så vondt at det skal hete noe som minner om SNØRR?

Anonymkode: 33cc0...e9f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sola de skrev:

Det er mange navn jeg synes er mindre pene, men det er fordi jeg kobler dem opp mot folk jeg misliker av diverse årsaker. Hilde er et slik navn. Tror jeg enda har til gode å møte på et snilt menneske som heter det.

Så utrolig morsomt egentlig. Jeg kjenner tre Hilder og alle er kjempefine og snille folk😅 Silje som jeg selv HET derimot. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...