Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

dere kan bare forsette og nekte dette er en mobbetråd, men det er den

Anonymkode: 9a1db...347

Nei. Hvis du mener dette er mobbing har du aldri opplevd mobbing. Det er INGEN mobbetråd. Jeg ble selv mobbet grovt fra 1.klasse på barneskolen og ut videregående. Ble nesten mobbet til døde. Jeg forsøkte til og med å begå selvmord.

Anonymkode: de899...7a7

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ut fra definisjonen på mobbing, hvordan mener du at noen mobbes i denne tråden? 

Helt fair at du ikke liker innholdet, men hvis du skal beskylde noen for mobbing så bør du forklare hvorfor. 

Anonymkode: 5f2e6...e5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er litt snodig å oppleve at noen andre mener jeg blir mobbet, når jeg selv overhodet ikke opplever det som mobbing... Jeg blir jo ikke bittelitt lei meg engang, av at både mitt og mine barns navn er nevnt her.

Anonymkode: 943ad...8d9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivert,høres ut som en fis.

Anonymkode: 25ca0...c18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de nymotens, populære navnene er grufulle. Liam, Leander, Nathaniel, Matheo, Emilian osv. Eller navnene som høres halvveis ut, Sander, Nelia, Max osv.

Kombinasjonsnavn kan også bli ganske ille. Foreldre som vil gi barna et originalt navn, som «ingen» andre heter, og kaller dem «Liam Novo Diamantus» eller lignende. Hvis de vil gi ungen noe ingen andre i barnehagen heter bør de gå for navn som Arne, Asgeir, Thorfinn eller noe i den duren.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octopus skrev (3 minutter siden):

Jeg syns de nymotens, populære navnene er grufulle. Liam, Leander, Nathaniel, Matheo, Emilian osv. Eller navnene som høres halvveis ut, Sander, Nelia, Max osv.

Kombinasjonsnavn kan også bli ganske ille. Foreldre som vil gi barna et originalt navn, som «ingen» andre heter, og kaller dem «Liam Novo Diamantus» eller lignende. Hvis de vil gi ungen noe ingen andre i barnehagen heter bør de gå for navn som Arne, Asgeir, Thorfinn eller noe i den duren.

Det er nok veldig opptil hvor du bor, på bygda er det mange Ola, Magnus, Signe, Sara, Ole og lignende. Jeg har ingenting imot disse navnene bare så det er også sagt i en tråd med drit. 

Anonymkode: 003e3...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ut fra definisjonen på mobbing, hvordan mener du at noen mobbes i denne tråden? 

Helt fair at du ikke liker innholdet, men hvis du skal beskylde noen for mobbing så bør du forklare hvorfor. 

Anonymkode: 5f2e6...e5c

Om ikke mobbing, så er dette helt klart en sårende og frekk tråd. Å gjemme seg bak "ikke ta det personlig" blir for dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitte

Anonymkode: 0b0e5...ec4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gerda, Valborg 

Anonymkode: 0b0e5...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir krenket lett er det jo dumt å klikke seg inn på tråder som åpenbart kan føles krenkende 😂 

Krenkefest! 😂

«gamle» navn: Ronny, Rune, Frank og Geir.. Else, Gudrun, Gjertrud, Margrete og Birgit er grusomme for meg. 

Navn på dagens barn: Lars, Maximilian, Liam, Harald, Rebekka, Alexandra og Eah.. Ugh! 

Om jeg misliker folkene til tross for navn? Nope. De bare klinger ikke noe fint i ørene mine. 

Anonymkode: 18529...adc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man blir krenket lett er det jo dumt å klikke seg inn på tråder som åpenbart kan føles krenkende 😂 

Krenkefest! 😂

«gamle» navn: Ronny, Rune, Frank og Geir.. Else, Gudrun, Gjertrud, Margrete og Birgit er grusomme for meg. 

Navn på dagens barn: Lars, Maximilian, Liam, Harald, Rebekka, Alexandra og Eah.. Ugh! 

Om jeg misliker folkene til tross for navn? Nope. De bare klinger ikke noe fint i ørene mine. 

Anonymkode: 18529...adc

Fasinert over ordbruken din. Grusomme Og Ugh!. Virkelig? Har navn jeg sikkert ikke ville valgt. Men så sterke meninger om navn har jeg ikke. 

Og nei, jeg bærer ikke noen av disse navnene. Ikke barna heller. 

Anonymkode: 66bb3...fa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange navn jeg liker/ikke liker, men det handler nok om at folk med disse navnene setter sine preg. Det handler ikke om selve navnet i og for seg.

La oss ta et eksempel på Solveig. Et totalt ukjent og mindre pent navn, inntil for mange år siden da jeg møtte en av mine bestevenner med det navnet. En fantastisk person, og derfor gir navnet meg kun bra minner. Jeg kunne godt kalt min egen unge Solveig på grunn av det.

Anonymkode: 7f89e...859

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er nok veldig opptil hvor du bor, på bygda er det mange Ola, Magnus, Signe, Sara, Ole og lignende. Jeg har ingenting imot disse navnene bare så det er også sagt i en tråd med drit. 

Siterte du feil person? Jeg har ikke nevnt noe om navn i kategorien «Ola, Magnus, Signe, Sara, Ole». Disse navnene heter barn her og, og de er langt mer populære enn navnene jeg nevner: «Arne, Asgeir og Thorfinn». Hvis du lurer på forekomsten av navn kan du sjekke statistikk på ssb.no/navn :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leah

Anonymkode: 76a97...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leah

Anonymkode: 76a97...397

Leah:rodmer:

Anonymkode: 5ced1...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pidla skrev (1 time siden):

Om ikke mobbing, så er dette helt klart en sårende og frekk tråd. Å gjemme seg bak "ikke ta det personlig" blir for dumt.

Skal jeg ta det personlig at noen mener navnet mitt er stygt?

Anonymkode: 943ad...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Milano 

Anonymkode: 45eba...133

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei. Hvis du mener dette er mobbing har du aldri opplevd mobbing. Det er INGEN mobbetråd. Jeg ble selv mobbet grovt fra 1.klasse på barneskolen og ut videregående. Ble nesten mobbet til døde. Jeg forsøkte til og med å begå selvmord.

Anonymkode: de899...7a7

det er din mening, jeg har min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octopus skrev (1 time siden):

Siterte du feil person? Jeg har ikke nevnt noe om navn i kategorien «Ola, Magnus, Signe, Sara, Ole». Disse navnene heter barn her og, og de er langt mer populære enn navnene jeg nevner: «Arne, Asgeir og Thorfinn». Hvis du lurer på forekomsten av navn kan du sjekke statistikk på ssb.no/navn :) 

Sikkert feilsitering, så beklager for det. Trodde disse gamle navnene som du hadde eksempler av var i samme kategori. Men har ikke sjekket statestikk dette var kun en subjektiv mening fra min side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...