Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Børre. Jorulf/Jorulv. Reiulf/Reiulv.

Hildur. Mette. Berta.

Anonymkode: c0975...555

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Brunello skrev:

Jeg er enig i at man ikke behøver å putte inn stumme bokstaver, men du klarer å bruke det eneste navnet det er kult på / gir mening med den stumme bokstaven som eksempel.

Hvilket av dem? Hannah eller Noora? Og er det bare din personlige mening eller spiller det faktisk en rolle for uttalen som jeg ikke har fått med meg? Inntil videre synes jeg begge er like fjollete og unødvendige. 

Anonymkode: 0c95e...d57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er sykt merkelig at folk som eksmepel ofte heter kim, Ronny, Roger osv er harry eller merkelige. Det finnes så mange merkelige personer med disse navnene at folk assosiaserer rare folk når de hører de. Noen som vet forklaring på dette? Er jo ganske interessant når man tenker over det, nesten som at navnet faktisk har noe å si på hvem du blir 

Anonymkode: df554...dd4

Jeg tror det stammer fra at slike guttenavn var poppis blant arbeiderklassen på 60-tallet. Det var gjevt med amerikanske navn. I borgerskapet og på vestkanten fikk gutter mer klassisk skandinaviske navn, og man så ned på alle "Ronnyene" i Øst. 

Noen ganger stemmer det at Kim og Ronny er rare eller kriminelle, men det er nok først og fremst gamle fordommer som gjør at vi ser ned på slike navn.

Anonymkode: 28653...2a4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det stammer fra at slike guttenavn var poppis blant arbeiderklassen på 60-tallet. Det var gjevt med amerikanske navn. I borgerskapet og på vestkanten fikk gutter mer klassisk skandinaviske navn, og man så ned på alle "Ronnyene" i Øst. 

Noen ganger stemmer det at Kim og Ronny er rare eller kriminelle, men det er nok først og fremst gamle fordommer som gjør at vi ser ned på slike navn.

Anonymkode: 28653...2a4

Blir spennende å se hvilke navn som blir 2000-tallets Ronny. Skal vi tippe på Liam?

Alle jeg kjenner som heter Ronny er for øvrig helt normale mennesker.

Anonymkode: 94cd8...20a

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Vetle. Greit når du er baby, men en voksen mann?

Anonymkode: ec871...6ba

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.7.2020 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Rasmus.

Anonymkode: a8072...1ed

Enig. Rass og mus. Verre kan det ikke bli😬

Anonymkode: 2830c...65f

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket av dem? Hannah eller Noora? Og er det bare din personlige mening eller spiller det faktisk en rolle for uttalen som jeg ikke har fått med meg? Inntil videre synes jeg begge er like fjollete og unødvendige. 

HannaH selvsagt. Ikke uttalen, med likt baklengs.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir spennende å se hvilke navn som blir 2000-tallets Ronny. Skal vi tippe på Liam?

Alle jeg kjenner som heter Ronny er for øvrig helt normale mennesker.

Anonymkode: 94cd8...20a

Kjenner bare raringer som heter Ronny. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Brunello skrev:

Jeg ser poenget ditt, men jeg liker det fortsatt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Brunello skrev:

Jeg kan ikke fatte hvorfor det irriterer folk så mye med stumme bokstaver i navnet, og spesielt H. Hannah, Sophie, Philip osv er alle internasjonale navn, og det er mange som ønsker at barna skal ha en slik enkel stavemåte som hele verden kan forstå. Hvorfor ikke? Det er såpass normalt at folk burde begynne å godta det her til lands. Og nei, jeg føler meg ikke truffet, for ingen i min familie har et slikt navn, men jeg ser virkelig ikke problemet med det?

Hva med navn som Rannveig? G-en er stum, men siden det er «norsk» så er det liksom ikke noe galt med det?

Anonymkode: 62555...078

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 16.16, AnonymBruker skrev:

Hvilke navn er de styggeste du vet om? Mine er Gøril og Bengt. Gøril er så «hardt» og Bengt er bare stygt alkis-navn. 

Anonymkode: de899...7a7

Hjalmar

Ingolf

Bertil

Gjørdis

Er noen av de jeg kommer på i farten.

Anonymkode: 5b5dc...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kim, Jim, Tommy, Tim, Ronny, Kent, Nikolay, Madelen, Celine, Celina, Charlotte, Connie osv.. Harry 

Anonymkode: d3fd4...c9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 20.08, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett mitt navn på en liste her, og det er helt greit altså. Jeg misliker navnet mitt. Men jeg skulle egentlig hete Bente, takk pappa som nektet til slutt! Det er virkelig ikke pent altså. Ingen av ungene mine er nevnt, så jeg har god smak 😇

Som andre liker jeg ikke oppkonstruerte Krysander-navn. De ungene er jo dømt til å måtte stave navnet sitt en million ganger i fremtiden. 

Andre navn jeg ikke er begeistret for er Kim, Karoline, Aksel, Alexander, Andre og Jeanette. Mest fordi jeg har møtt ufyselige mennesker som heter dette. 

Anonymkode: e76a0...9e5

Hadde elsket å sittet på venteværelset på helsestasjonen og møtt en mamma med lille Bente på 13 måneder 🥰🥰🥰 Synes det er så morsomt med små barn som har "voksennavn"🤭🤭🤭🤭 Barnet vårt har et typisk navn damer på rundt 80 har. 

Anonymkode: 639b9...017

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brian, Hector, Mikkel, Hilde, Iben, Helle

Anonymkode: c3b98...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.7.2020 den 1.31, AnonymBruker skrev:

Ei i termingruppen min delte stolt da sønnen sin ble født... TRISTAN KONSTANTIN. Altså? Noe så stygt og tungt å si! Stakkars barn 

Anonymkode: 309a4...7ae

Det ble litt langt ja, men Konstantin synes jeg er kjempe fint 😄 Er ellers enig med mange her🙂

Anonymkode: 68fd6...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller verste er: Aurora. Det er et grusomt navn. Fatter ikke at det er så populært. 

Gøril

Svetlana

Rasmus

Hildur

Ursula

Det skal sies at de fineste navnene jeg vet om også er nevnt her i denne tråden. Fint vi er forskjellige. 

Anonymkode: 30c4b...ff1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas, Christian•, Fredrik•, Erlend, Jeanette•, Line, Cathrine•, Karoline•, Margrethe•, Thomas, Peter, Stian, Aleksander•, Kim, Charlotte, Thorfinn•, Preben, Michael•, Tore, Johan, Åse, Trym, Isabell•, Veslemøy, Morten, Henriette, Irene, Mette, Lene, Franke, Egil, Sissel•, Kjersti, Kate•, Susanne, Marianne, Bjørn, Ivar, Mina, Emma, Asbjørn, Glenn• og sikkert en god del flere som jeg ikke kommer på i farten! 

• = uansett skrivemåte

Anonymkode: de86b...4f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...