Gå til innhold

Bæsjen sitter fast! :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

*dosetet 

Autocorrect, sorry..

Anonymkode: b11e5...2b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på med noe aktivitet! Litt trening, dans, få kroppen i gang! Pleier å funke for meg. 

Og slapp av i kveld med dette. Jeg får ikke til å gå på do hvis jeg stresser over det.. Hvis det fremdeles er problemer i morgen, så fikser en tur på apoteket problemet. 

Anonymkode: c6626...841

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fysisk aktivitet får ofte gang på tarmen👍 

og sjokolade....

Anonymkode: 7a230...aa7

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikk en-to liter vann ganske kjapt. Forsøk å holde deg fra å tisse inntil du absolutt må. Det hjelper for meg. Usikker på hvorfor men å ha full blære ser ut til å trigge tarmen også. 

Anonymkode: 9c395...46f

Det kan være farlig å drikke så mye vann på kort tid.

Anonymkode: 16396...17a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri prøvd menskopp med andre ord.... jeg kjenner den presse mot om jeg har avføring bak der

Anonymkode: d6a6d...328

Jeg bruker menskopp. :P 

Anonymkode: 757f9...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også sånn barnekrakk når er jeg på do. Det gjør jeg alltid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk en teskje. Og sørg for å få i deg nok hydrert mat og grønnsaker.  ikke bare drikke.

Anonymkode: 3fbe4...5ea

AnonymBruker
Skrevet

Bruk engangshansker og før en finger inn i endetarmen og dra ut bæsjen som sitter ytterst, det kan bli som en propp som stopper opp

Anonymkode: 04228...95d

• Liker 1
Skrevet

Drikk sterk kaffe på tom mage. Det får igang systemet hos meg ihvertfall. Jeg plages enkelte ganger med hard mage hvis jeg er stressa, og kaffe hjelper i løpet av 15 minutter.

AnonymBruker
Skrevet

Uten å dytte fingrene inn i nummer en eller to så går det også an å ta et stykke papir og presse på den huden som sitter i mellom de to for å hjelpe med å få det på gli. 

Tommel opp for videoen om enhjørningen! Den første videoen jeg så om dette heter "poopin 2.0" og er kanskje ikke like morsom (og han snakker om endel annet først), men den har samme budskap. :)

Anonymkode: 7d92f...28f

Skrevet

Mengder med lakris hjelper mange.  Best er kanskje den man kjøper på apotek.  Den er på apotek av en grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg greide det!!!! 

200w.webp?cid=ecf05e47c0452b3a820940126a

Jeg drakk litt vann (og Cola) og jeg spiste litt fordi jeg var sulten... og så etter en times tid så måtte jeg igjen. Jeg hadde jo måttet gå på do omtrent hele dagen, men denne gangen føltes det sånn når du må skikkelig bæsje så du må skynte deg på do. Det var litt hardt enda, men etter et godt trykk så kom det ut. :P 
Jeg kjenner meg ganske stolt nå altså! Og jeg slapp å gå på apoteket for å kjøpe klyster. :fnise: Skal fortsette å spise litt svisker om dagen for å passe på at jeg har nok fiber. Det er sikkert mer igjen i kroppen som skal ut, men den proppen som satt dønn fast er ute. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg greide det!!!! 

200w.webp?cid=ecf05e47c0452b3a820940126a

Jeg drakk litt vann (og Cola) og jeg spiste litt fordi jeg var sulten... og så etter en times tid så måtte jeg igjen. Jeg hadde jo måttet gå på do omtrent hele dagen, men denne gangen føltes det sånn når du må skikkelig bæsje så du må skynte deg på do. Det var litt hardt enda, men etter et godt trykk så kom det ut. :P 
Jeg kjenner meg ganske stolt nå altså! Og jeg slapp å gå på apoteket for å kjøpe klyster. :fnise: Skal fortsette å spise litt svisker om dagen for å passe på at jeg har nok fiber. Det er sikkert mer igjen i kroppen som skal ut, men den proppen som satt dønn fast er ute. 

Good for you!👍🏻😊

Anonymkode: 85007...008

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klyster får fart i sakene. Eller mikrolax (miniklyster). Spis også svisker og laktulose for å løsgjøre avføringen. Å stole noe inn for å sprute inn olje kan også være lurt. 

Å bli forstoppet kan bli farlig. For de som legges inn med akutt forstoppelse så fører de slanger inn for å sprute olje så langt inn som mulig. En lite festlig opplevelse. 

Anonymkode: f272d...815

Hvordan kan akutt forstoppelse være farlig? 

Anonymkode: 6ebc0...3c5

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis avf er helt nede, men vil ikke Ut, kanskje du klarer å dele den opp med fingrene. Ja vet det høres ekkelt ut, men jeg gjorde det engang. 

Etter dette. Spis mer fiber i kosten

Anonymkode: 2ea0e...46c

For mye fiber i kosten skaper forstoppelse fordi det ikke brytes ned like lett som annet. Litt fiber i kosten er greit for å rense tarmen, men blir det mye kan jeg love deg man blir forstoppet. 

Anonymkode: 86e8c...1a5

• Liker 2
Skrevet

Til en annen gang kan det være lurt å ha noen magnesiumtabletter i hus. To-tre stykker om kvelden, så pleier det å løsne over natta.

Godt det løste seg, det er absolutt ikke behagelig når lan ikke blir "kvitt den dritten". :)

AnonymBruker
Skrevet

Eplejuice kan også funke 👌 (for meg, men blir ofte løst..)

Anonymkode: a90a2...98e

AnonymBruker
Skrevet

Herregud har det ikke gått en dag en gang🤦🏼‍♂️
Når det har gått tre dager kan du stresse. 
For et tullete innlegg.

Anonymkode: aa281...079

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud har det ikke gått en dag en gang🤦🏼‍♂️
Når det har gått tre dager kan du stresse. 
For et tullete innlegg.

Anonymkode: aa281...079

Jeg oppfattet ts som om ting satt fast litt sånn halvveis ute? Man kan jo ikke vente i tre dager med å ta affære da, man skal jo helst kunne gå på jobb/skole og fungere ellers. 

Anonymkode: ad33f...6be

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerangrep, innlegg signert av helsepersonell og svar til dette.

Kragebein, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...