Gå til innhold

Restegarntråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være kjekt med en tråd hvor vi kan bli inspirerte til å bruke opp restegarnet vårt.

Jeg starter: Har litt under 2 nøster med mandarin petit jeg trenger å få brukt opp, noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke dem til? Gjerne noe babyrelatert (men finner hovedsakelig dameoppskrifter med det garnet, føler jeg!) :)

Anonymkode: 99cf0...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har usannsynlig mye restegarn, som jeg ikke skjønner helt hvor kommer fra... Pleier av og til å strikke babysokker, men kjenner ingen som har baby akkurat nå.

Har lenge hatt planer om å lage et pom pom rug, men å lage pom poms er så kjeeeedelig:sprettoy:. Denne metoden ser dog lovende (og mindre tidkrevende) ut: https://www.instructables.com/id/How-to-Quickly-Make-a-Pompom-Rug/?utm_content=buffer2d13f&utm_medium=social&utm_source=pinterest.com&utm_campaign=buffer

Har en del garn som kan toves, og fått tips om å strikke sitteunderlag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Om dere har Instagram, så kan dere se på hashtaggen #garnrestefest og #strikkoppgarnet.

Av rett over 50 gram av mandarin petite skal du klare å få en lillesøsters romper i minste størrelse. En ankers kyse i minste størrelse vil nok bli ca 19/20gram. 
 

Har du mange smårester, så veier som regel kyser til baby ca 25 gram i minste størrelsene. Babylabber bruker ikke så mye garn heller ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rester av bomullsgarn bruker jeg til babysmekker, babyboots, babyleker (feks bitering, trering med feks et heklet dyrehode fyllt med vatt og et kinderegg med ris ).

Anonymkode: 16e05...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt rundt på Pinterest fordi jeg kjeder meg, og jeg må si det er langt mellom gode forslag. Dette er sånn typisk 13-på-dusinet innlegg om "20 måter å bruke opp restegarn":

  • Knitted jewellery (earrings, bracelets).

Nei takk. Har ikke bruk for, og det er stygt.

  • Headbands for your hair.

Nei takk, jeg er ikke hippie.

  • Bookmarks.

Nei takk, jeg bruker en papirlapp som bokmerke og det funker gull.

  • Amigurumi.

HVEM har bruk for dette? 

  • Scrunchies.

Hallo... 80-tallet ringte, de vil ha moten sin tilbake

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trappetroll skrev:

Om dere har Instagram, så kan dere se på hashtaggen #garnrestefest og #strikkoppgarnet.

Av rett over 50 gram av mandarin petite skal du klare å få en lillesøsters romper i minste størrelse. En ankers kyse i minste størrelse vil nok bli ca 19/20gram. 
 

Har du mange smårester, så veier som regel kyser til baby ca 25 gram i minste størrelsene. Babylabber bruker ikke så mye garn heller ☺️

 

Takk for tips, ser nå at mandarin petit fint skal kunne brukes i stedet for tynn merinoull – finner virkelig mange flere oppskrifter på kyser og bleiebukser da! 😊

Anonymkode: 99cf0...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk Instagram-kontoen @strikkoppgarnet 

Anonymkode: 75d98...ec8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...