Gå til innhold

Låne hest til plenklipping?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare å gjerde inn alt, koster kanskje mer enn en ny gressklipper. Får da kjøpt brukte gressklippere til en grei pris. 

Anonymkode: c60fe...adf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.7.2020 den 22.26, AnonymBruker skrev:

 

Hei,

vi har en overgrodd hage som vi ikke gjorde noe med før for et par uker siden - da tok den kverken på klipperen, og jeg orker ikke prøve å skaffe ny før samboeren er hjemme fra ferie.  Da er det nesten høst.  Og det er så pinlig å begynne med hagen på høsten, da kan vi ikke late som vi bare er bohemer.  Så jeg tenke en hest kan kanskje redde fasaden vår.  Det må da gå an å låne en hest, evt en sau eller geit noe sted? Dette er litt vanskelig å google viser det seg, jeg får enten opp ridning eller hagestell.  Er det noen som har erfaring?  På forhånd takk :)

Anonymkode: fb526...9d8

Du orker ikke å skaffe ny gressklipper, men vurderer å låne en hest istedenfor? Tror du burde sjekke ut hva som er mest slitsomt. 

Anonymkode: ab949...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 22.26, AnonymBruker skrev:

 

Hei,

vi har en overgrodd hage som vi ikke gjorde noe med før for et par uker siden - da tok den kverken på klipperen, og jeg orker ikke prøve å skaffe ny før samboeren er hjemme fra ferie.  Da er det nesten høst.  Og det er så pinlig å begynne med hagen på høsten, da kan vi ikke late som vi bare er bohemer.  Så jeg tenke en hest kan kanskje redde fasaden vår.  Det må da gå an å låne en hest, evt en sau eller geit noe sted? Dette er litt vanskelig å google viser det seg, jeg får enten opp ridning eller hagestell.  Er det noen som har erfaring?  På forhånd takk :)

Anonymkode: fb526...9d8

Du trenger vel ikke hjelp for å skaffe en gressklipper? Må jo finns grenser for hvor hjelpetrengende man skal være.

Anonymkode: fa0ca...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Jeg sier bare GEIT ikke hest,  geit 

Anonymkode: cd313...9ca

Det gir jo ikke problemer med rømming og generelt pøbelstreker .... og drit overalt. Men genialt for å beite ned mer enn gress: ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gresset er for høyt, kan dere slå det med ljå. 

Anonymkode: 4f630...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambeiting mellom hest og sau er det beste synes jeg. De spiser ulike vekster. Slipper du sauen først tar de toppene av gresset slik at det ikke blir så mye for hestene å tråkke ned. Sauemøkk kan du bare la ligge, hestemøkk bør rakes utover slik at den kan fungere godt som gjødsel. Gjør du ikke noe med den blir den liggende i flere år før den forsvinner ned i jorda.

Anonymkode: 70798...0f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...