Gå til innhold

Hvit pizza


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har en god oppskrift på hvit pizza med kylling og spekeskinke? Gjerne med anbefaling av en ferdigbunn☀️ Så matlei om dagen. 

Anonymkode: 3429e...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Trines saus, jeg steker av og til kylling og har på, eller kutter veldig tynne skiver og legger på rå. Så er det godt med noe salt pølse, spekeskinke funker sikkert selv om jeg ikke har prøvd det.

Jeg bruker ikke tomat, det blir så bløtt, men en gang stekte jeg sopp og hadde på. Det skal jeg definitivt gjøre igjen.

Ferdigbunn - der har jeg ikke noe å bidra med. Har opplevd at det har gått bra, men denne pizzaen fortjener skikkelig bunn

 Spesielt om man skal fryse restene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Creme fraiche med hvitløk og div. krydder som saus.

Spinat, spekeskinke og kylling som fyll. Ost under. 

Anonymkode: edb86...2c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker helst hjemmelaget, tynn italiensk bunn. 

Til to bunner:

8dl hvetemel

3dl vann

1/2 pose gjær

Litt salt

En klunk olivenolje

Bland det tørre. Ha i oljen i lunkent vann. Bland så alt sammen. Kna så lenge du gidder. Du vil kjenne at deigen blir mer "medgjørlig" pga oljen. Hev i 1t. 

Kjevle deigene supertynne. Jeg kjevler oppå bakepapiret. Er ikke opptatt av en perfekt form på bunnen. Den skal bare være tynn! Hvis du vil ha helt sprø bunn så forsteker du den 5min i ovnen på så mange grader ovnen din kan gå. Deretter tar du oppå fyllet og inn i ovnen 5min. Hvis du vil ha den kun sprø i kantene så legger du fyllet på først. 

Forsøk med spinat og rødløk. Legg på spekeskinke når pizzaen er ute av ovnen (jeg synes det er best) og ha over litt ruccola. Er også godt å blande litt pesto i creme fraiche, ha på kylling, hakket hvitløk og cherrytomater. Topp med frisk basilikum. 

Anonymkode: 6f20a...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Creme fraiche med chili og hvitløk som saus på italiensk pizzabunn. Pinjekjerner, ost og spekeskinke over der igjen. Toppes med ruccola før servering 🤤

Anonymkode: e5103...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creme fraiche med hvitløk, salt og pepper. Topper med serrano-skinke, cherrytomat, asparges og ruccula + litt ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...