Gå til innhold

Hvor mange "hvite dager" i sommer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du en av de som drikker alkohol omtrent hver dag i ferien? Jeg har et slikt familiemedlem, og jeg forstår liksom ikke at vedkommende orker og likevel fungerer greit etterpå.

Selv i feriene unngår jeg alkohol i ukedagene, og holder meg til fredag og lørdag og da bare noen øl per kveld. Selv dette forbruket gir meg dårlig samvittighet og gjør at jeg føler jeg skader kroppen min. Derfor har jeg ofte hvite perioder med null alkohol.

Jeg drakk ikke alkohol nå i helga, og har derfor hatt 9 hvite dager på rappen. Hva med dere?

Anonymkode: f4c3b...bb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker gjerne alkohol hver dag i ferier, men det betyr ikke at jeg er full hver kveld.
Har ingen problemer med å fungere dagen etter noen glass vin eller øl.
Kan gjerne stå opp kl 08 og dra på en sykkeltur på halvannen mil selv om jeg drakk alkohol dagen før

Anonymkode: e6019...f86

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel 363 hvite dager i året, jeg da 😅 Helt alvorlig tenker jeg at man har et problem med alkohol når dager uten kalles hvite dager.

Anonymkode: 82643...cfd

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig nødvendig å holde telling med antall dager uten alkohol? Da drikker man kanskje litt oftere enn tilrådet, når man må begynne og telle for å holde rede på unntakene, og kalle det "hvite perioder".

Alle mine dager i hele sommer har vært "hvite". Jeg drikker sjelden alkohol. Vil tippe en gang hver tredje måned eller så.

Anonymkode: 80b90...642

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig nødvendig å holde telling med antall dager uten alkohol? Da drikker man kanskje litt oftere enn tilrådet, når man må begynne og telle for å holde rede på unntakene, og kalle det "hvite perioder".

Alle mine dager i hele sommer har vært "hvite". Jeg drikker sjelden alkohol. Vil tippe en gang hver tredje måned eller så.

Anonymkode: 80b90...642

Helt enig, jeg har ikke tenkt mye på det, men jeg kan gjette at jeg har hatt 3 eller 4 dager i år som man kan markere som hvite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan drikke alkohol hver eneste dag i godværsperioder jeg, men jeg tar jo bare en øl eller en cider f.eks på ettermiddagen/kvelden når jeg vet at jeg ikke trenger kjøre mer den dagen.

Og har jo selvfølgelig ikke noe problem med å fungere på noen som helst måte hverken den dagen eller dagen etterpå. Du er klar over hvor lite alkohol en øl eller cider faktisk utgjør?

Anonymkode: 69700...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker gjerne alkohol hver dag i ferier, men det betyr ikke at jeg er full hver kveld.
Har ingen problemer med å fungere dagen etter noen glass vin eller øl.
Kan gjerne stå opp kl 08 og dra på en sykkeltur på halvannen mil selv om jeg drakk alkohol dagen før

Anonymkode: e6019...f86

Samme her. Trenger på ingen måte å drikke hver dag, men det kan ofte bli et par likevel. 
Blir ikke særlig brisen eller full av et par glass, så det har null effekt på formen dagen etter. 

Anonymkode: 7607f...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drukket vin 2 ganger til nå i sommer. Er blendahvit i forhold til de fleste, tydeligvis. 

Anonymkode: 88dfd...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel 363 hvite dager i året, jeg da 😅 Helt alvorlig tenker jeg at man har et problem med alkohol når dager uten kalles hvite dager.

Anonymkode: 82643...cfd

Enig, er voksen selv. Ikke drukker alkohol på flere år. Ser ikke vitsen lenger.

Føler seg dårlig dagen etterpå, drikker seg opp mentalt. Man er jo ikke den personen man drikker seg til, er så mye dritt forbundet med alkohol. Nesten alle voldsepisoder på byen er bundet til alkohol.

Men i norge handler jo alt om alkohol dessverre.

Glad jeg står utenfor dette nå, gleden er stor å våkne uthvilt. Heller ta meg en treningsøkt.

Anonymkode: 09e1c...32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Ikke mange. Men det betyr ikke store mengder hver dag da, kan fint dele en halvliter øl med samboeren til maten. altså 0,25l øl på en kveld.

Andre dager deler vi en flaske champagne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker alkohol 4-5 dager i uka, kun ett glass eller to hver gang. 

Anonymkode: 281ea...8e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke mer på sommeren enn ellers. 

Anonymkode: 3b7a3...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel 363 hvite dager i året, jeg da 😅 Helt alvorlig tenker jeg at man har et problem med alkohol når dager uten kalles hvite dager.

Anonymkode: 82643...cfd

Omtrentlig samme her! Jeg drikker kun på fest, og jeg har (heldigvis) ikke en omgangskrets som fester utenom spesielle anledninger. Det går mer i aktiviteter og treff uten alkohol, uten at noen av oss er ordentlig avholds. 

Anonymkode: 4f886...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar litt til lunsj her (på reise), litt til middag der. 

Står opp kl 7 og løper en lang tur hver eneste dag når det først er feie og god tid. Merker null-niks forskjell på om jeg har tatt 1-3 glass eller ikke. 

Og er på årlig helsekontroll med alle blodprøver, alt er tipp-topp der. 

Anonymkode: 7ba0d...591

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvite dager her, har ikke behov for å ruse meg.

Anonymkode: e6e3a...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til - 

har ei venninne som blir dårlig dagen derpå av en øl (!). Hadde jeg hatt det slik ville jeg selvfølgelig blitt avholds på dagen. Ser ikke vitsen med å ødelegge søvn, trening, og konsentrasjon, for alkohol.

Så har full forståelse for dere som tar det valget. 

 

Anonymkode: 7ba0d...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker hver dag. Ett glass før maten og to glass til maten. Ikke fyll.

Anonymkode: e183f...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker alkohol når det er en grunn til å drikke alkohol (fester, møte venner ute, med venner i sola, osv.) Ellers drikker jeg ikke alkohol. 
 

Skal imidlertid nevnes at jeg synes det er en uting å drikke seg full. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker i snitt en gang annenhver måned. Da ett glass eller to. 

Anonymkode: b2008...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker like lite uansett om det er sommerferie eller helg. Omtrent ingenting. Liker egentlig å ta meg ei kald pils eller et glass vin, men jeg blir så sliten i kroppen dagen etter, og får så mye vondt, at jeg ser ikke vitsen (uansett hvor lite jeg drikker. 😕 ). Gidder ikke kaste bort en hel dag for et glass øl. Vet ikke om jeg hadde drukket mer om jeg ikke fikk fysiske plager.

Jeg ser at veldig mange assosierer ferie med alkohol, og stusser litt over det. Jeg har barn, vet ikke om det har noe å si for mitt syn. Jeg assosierer ferie med å ikke stresse på jobb eller med skole o.l. Trenger ikke alkohol for å få feriefølelse 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...