Gå til innhold

Passer disse navnene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, jeg synes ikke det er så fine navnekombinasjoner. Dessuten er det SÅ mange som heter Liam nå. 

Husk også på at barnet selv senere kan velge å bruke et navn. Så ikke sikkert begge vil bli brukt. Hvis du ønsker begge skal bli brukt så bør ikke navnene være for "tunge", noe jeg synes dine forslag er. Det skal være lett å si begge navnene. 

F.eks Ida-Sofie, Leah-Sofie, Maja-Sofie og Ella-Sofie. Synes egentlig ikke Amalie passer så godt i dobbeltnavn. 

Og som guttenavn passer det bedre med Ole-Alexander  Alexander-Olai. Men igjen så vil sannsynligvis barnet ende opp med å bli kalt "Alex". Hvis du vil ha L og A i navnet så har jeg disse forslagene: Levi-Andre. 

Anonymkode: 1e63e...28e

Kan Være enig om at Amalie Sofie kan være litt tungt å si. Men personlig synes jeg at Liam Alexander er enkelt å si, i tillegg er det ikke så veldig mange som har dette som dobbeltnavn. :) Men tusen takk for  tips! ;) 

Om Det blir en jente så Blir det mest sannsynlig bare Amalie eller Sofie, om ikke vi finner noe annet :) 

 

Anonymkode: 327a1...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liam Alexander passer godt sammen (selv om jeg synes Liam er grusomt på norsk). Amalie Sofie er veldig tungt, Sofie Amalie fungerer bedre. Det høres ganske royalt ut.

 

Anonymkode: c1fb4...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en Liam og storebroren hans heter Noel. 

Anonymkode: 43933...9c6

Etter gruppa Oasis? :ler:

Anonymkode: c1fb4...edb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker navnet Liam! Kjenner INGEN som heter det :)

Anonymkode: 327a1...df8

Da kjenner du umulig mange under alderen 12😂 Gutter mellom 12-0 kjenner jeg vel en 10-15 stykker med det navnet. Gjerne kombinert med André, Alexander og René. Lillebrødrene til Liam heter gjerne Oliver, Leo eller Noah. Og alle som kaller ungen Liam gjør det fordi «det er såååå sjeldent og pent.» Så får de sjokk når pjokken begynner i barnehage og skole.

Anonymkode: 3acdd...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Hei, 

holder på å tenke ut navn på baby, da jeg blir gravid.. 

Har disse i tankene: 

Gutt: Liam Alexander

Jente: Amalie Sofie

110% ærlig, synes dere de passer eller ikke?

 

Har et stort ønske om dobbeltnavn!

Anonymkode: 327a1...df8

Liam A funker, Amalie S funker ikke. Begge navnene er for like. Er en munnfull, og ikke noe jeg ville ønsket å si, så jeg hadde bare kalt henne Amalie. 

Anonymkode: 1a6f5...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

20-årene defineres som ung mor, i allefall om du leser artikkelen. Høyt utdannede, veletablerte får barn i 30-åra. Er du fra landet så henger jo også navnevalget litt mer på greip. I byene i litt høyere sosial stand er man opptatt av tradisjoner og velger ofte oppkalling.

Men jeg tror absolutt på at du har alt på stell. Du kan jo gjerne være en nyutdannet sykepleier som er sammen med en elektriker. Det passer jo de navnene veldig bra. 

Anonymkode: d9200...7c8

Herregud. «Du er elektriker, så da kan ungen din hete Noah Leander, mens du som er ingeniør må kalle barnet Sverre Magnus.» 

Anonymkode: 2f341...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar ikke noe annet fordi DU synes det er stygt! :) Det er ingen ting som bryr meg mindre enn om andre synes det er stygt. ;) Ha en fin kveld.

Anonymkode: 327a1...df8

Klart du bryr deg når du lager en tråd og spør. 

Anonymkode: 43fec...8ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

20-årene defineres som ung mor, i allefall om du leser artikkelen. Høyt utdannede, veletablerte får barn i 30-åra. Er du fra landet så henger jo også navnevalget litt mer på greip. I byene i litt høyere sosial stand er man opptatt av tradisjoner og velger ofte oppkalling.

Men jeg tror absolutt på at du har alt på stell. Du kan jo gjerne være en nyutdannet sykepleier som er sammen med en elektriker. Det passer jo de navnene veldig bra. 

Anonymkode: d9200...7c8

Dette fikk meg til å le litt. Jeg ser mye drama fra 50 tallet og elsker romaner med handling fra den tiden. Du hadde glidd rett inn! Du er rett og slett for sen for din tid! Synes jeg hører og ser deg sitte med fine hvite hansker, peke mot unge forelskede og komme med dømmende ord som " han som har en far som var oberst i krigen, han som kommer fra den veletablerte familien med aner tilbake til bla-bla, kan da ikke ta til takke med henne!! Hun er jo bare datter av en bonde, nei huff og usj. (Sipper til teen). 
 

Har du sett "Et sted å høre til", du er Elisabeth😅

Anonymkode: 7c0ce...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...