AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #21 Skrevet 18. juli 2020 Blir glad når jeg hører om folk som klipper hår i en frisyre som tar hensyn til hårkvalitet osv. Tynt, lang hår er sjelden pent. Før var man mye flinkere til å klippe hår utfra ansiktsform, hårkvalitet osv. Er absolutt ikke alle som kler det lange håret som "alle" har nå. Litt kortere frisyre, kule øredobber, fin sminke og klær med stil er griselekkert 🙂. Og, nei, jeg har ikke kort hår selv, i tilfelle noen lurer. Tykt krøllete hår er litt vanskelig å få en kul, kort frisyre ut av. Anonymkode: 13474...bf6 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #22 Skrevet 18. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gikk i kjerringsveisfella. Folk føler de må si noe når de ser at du har klippet deg, edgy er virkelig ikke bra dessverre. Kjære TS, du burde ikke klippe så mye av håret i første omgang. Jeg har klippet meg kort én gang og så selv hvor feil det ble for meg. På den annen side er ikke hår ned forbi skulderbladene kort, det er en veldig fin lengde som de aller fleste kler. Anonymkode: eb687...5a4 Herregud, at ikke du kler kort hår (eller fikk feil type klipp) betyr da ikke at TS eller andre ikke burde klippe håret sitt kort.... Anonymkode: 1fad7...113 2
Gjest Sugar Plum Fairy Skrevet 18. juli 2020 #23 Skrevet 18. juli 2020 En bob må styles. Styles den feil blir det kjerring. Prøvd å ta litt saltvannsspray i og rufse det til?
Gjest Aniita Skrevet 18. juli 2020 #24 Skrevet 18. juli 2020 Det har veldig mye å si hva slags fasong du har på ansiktet. Jeg hadde ville ha sjekket ut kjendisers hår på nettet som har samme ansiktsform for å hente ideer.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #25 Skrevet 19. juli 2020 Ts her. Endte opp med å klippe av ca 7 cm på lengden. Har nå hår litt nedenfor skuldrene med en slags lang sidelugg som gjør at det ikke blir tungt frem mot ansiktet. Frisøren klippet det litt mer markert rett over bak, istedet for at der gikk bak i en slags spiss som tidligere. Har hele lengder, men hun myknet kanten litt nederst slik at det ikke ble så tykt der . Tok i tillegg noen striper og er superfornøyd . Anonymkode: 9c380...a25 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #26 Skrevet 19. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Endte opp med å klippe av ca 7 cm på lengden. Har nå hår litt nedenfor skuldrene med en slags lang sidelugg som gjør at det ikke blir tungt frem mot ansiktet. Frisøren klippet det litt mer markert rett over bak, istedet for at der gikk bak i en slags spiss som tidligere. Har hele lengder, men hun myknet kanten litt nederst slik at det ikke ble så tykt der . Tok i tillegg noen striper og er superfornøyd . Anonymkode: 9c380...a25 Sikkert fint😀Vurderer også å klippe det sånn. Hvilken farge striper? Eg har også brunt hår,men har også endel grå hår. Må vel farges i bunn før striping da sikkert. Anonymkode: 7f944...8a4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #27 Skrevet 19. juli 2020 Jeg har mye grått og fager derfor etterveksten ofte. Gjør det selv hjemme med litt hjelp av min datter, og er nøye på at jeg kun farger ettervekst og unngår farge på farge. Frisker noen ganger opp med en ganske lys minicolor, så håret hadde litt stripeeffekt allerede. Nå til frisøren og la inn mange tynne striper, så nå har jeg egentlig litt ulike brun/beige/blonde farger som går i hverandre. Jeg kommer til å fortsette å farge etterveksten selv, men la frisørene ta striper i etterveksten om noen måneder. Ts Anonymkode: 9c380...a25
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #28 Skrevet 19. juli 2020 Men om du bare har har litt grå hadde jeg ikke giddet å farge, bare få striper som blandes med resten. Anonymkode: 9c380...a25
Ullvott Skrevet 19. juli 2020 #29 Skrevet 19. juli 2020 Jeg er uenig med ganske mange av svarene her inne. Hva som kler akkurat TS vet jeg selvsagt ikke, men faktum er at en skulderlang bob ikke automatisk blir kjerringstil. (De kort-korte og "festlige" frisyrene, derimot... ) Vi snakker ikke superkort uansett i dette tilfellet. Joda, det finnes fantastisk flotte unntak som er kjempestilige med langt hår også som middelaldrende/eldre, men det er nettopp det de er: unntak. At flere av dem er modeller og andre vi kun ser avbildet etter svært grundig styling er også et poeng vi ikke må glemme. De færreste kler like langt hår når de er 50 som når de er 20-25-30. Håret endrer seg, kroppen endrer seg, og huden endrer seg. Når tyngdekraften gjør sitt, bør man ikke la håret være med å forsterke dette inntrykket, noe langt hår ofte gjør. En kortere og lettere frisyre bidrar som regel til at man ser yngre ut, og mindre dradd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå